Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 13 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 123

Discussie: Getting starten

  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.570

    Standaard

    Die Vox heeft ook een buis in de preamp, voor zover het al nut heeft. En de effecten kun je ook niet aanzetten. Het voordeel van de Vox is het brede spectrum aan versterkers. Van Fender tot Vox en Marshall, van clean tot modern high gain, alles zit erin. Als beginnend gitarist heerlijk om te ontdekken in welke hoek je moet zoeken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik ben eerlijk gezegd verbaasd over hoe goed het ding klinkt. Ook volume roll-off werkt prima. Ik heb trouwens ook nog een (werkloze) Blackstar HT-Dual, voordat mensen weer gaan janken over goedkope rommel etc.
    Grappig, ik heb dezelfde combi. Die Blackstar (ik heb zelfs twee, een back-up is nooit weg!) is al heel lang mijn main distortion, maar ik gebruik alleen het crunch-kanaal i.c.m. met een Z-Vex SHO. Iets dynamischer allemaal. Maar die HB Ultimate Drive weert zich kranig t.o.v. de Blackstar. Kránig, dus voordat mensen....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Inderdaad toevallig. Ik had de HB als backup, maar da's nu dus andersom. Ik speel standaard op het drive kanaal van m'n SuperSonic met een lichte crunch. Wil ik clean dan draai ik het volume van de gitaar wat terug en wil ik lead dan trap ik de HB in.

    Ik heb met die BlackStar al een paar keer een onverklaarbare storing gehad; ineens werkt het hele circuit niet meer. De ledjes gaan niet aan (behalve die van het Disney buisje) wanneer een schakelaar wordt ingetrapt en hij is dan ook gelijk stil. Twee keer meegemaakt en beide keren deed 'ie het vanzelf weer. Ik heb 'm een jaar of 8 denk ik.

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.330

    Standaard

    OT, ik zou 't of op een goedkoop pedaaltje dus zeg die HB (i.i.g. die prijsrange) houden en voor de bascombo, of < 100 euro een modellingamp aanschaffen. Het verschil schuilt 'm in zeg 50 euro afhankelijk van hoe serieus je denkt ermee aan de slag te willen gaan.

    Off T, gisteren eenzelfde gezeik met mijn Vox Dual Drive als Erik met de Blackstar; lang niet gebruikt ook, begin te vermoeden dat zelfs die shit niet te lang ongebruikt moet liggen wezen.

  5. #65

    Standaard

    Het blijft gewoon eerst bij leren gitaarspelen op de zolderkamer (annex thuisstudio). totaal niet serieus dus en het heeft geen hele hoge eisen. Aan de andere kant, leuk geluid motiveert wel merk ik. ook met basgitaar ben ik wel een tonepurist (en gearjunkie). Het buis idee spreekt me wel aan, al vermoed ik dat het meer gevoel is dan ratio...

    Maar goed, ik heb géén idee, krijg ik uit dat HB ultimate drive pedaal icm mn basscombo een heuse metaldistortion? Of is daar meer voor nodig. Ik heb ook nog geen idee in hoeverre ik reverb en chorus pedalen wel of niet nodig ga hebben of niet.

    in de tijd zal er vast meer gaan bijkomen, een hobby kost geld...ik probeer alleen uit te puzzelen wat de beste start is voor redelijk geluid.

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.330

    Standaard

    Goedekoopste en werkbare oplossing is een effectpedaal.
    Of dat noodzakelijk die HB is (met het oog op metal) durf ik niet te zeggen.
    Meest inspirerende is waarschijnlijk een goedkoop modellingampje; vermoed dat je binnen no-time de verschillende opties wel gaat waarderen, en metal kan je er zeker mee tackelen.
    Zou zeggen bestel zo een HB, probeer 'm, ben zuinig met de verpakking, en als 't niet aan de verwachtingen voldoet stuur je 'm terug naar Thomann; zo werkt dat.

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Inderdaad toevallig. Ik had de HB als backup, maar da's nu dus andersom. Ik speel standaard op het drive kanaal van m'n SuperSonic met een lichte crunch. Wil ik clean dan draai ik het volume van de gitaar wat terug en wil ik lead dan trap ik de HB in.

    Ik heb met die BlackStar al een paar keer een onverklaarbare storing gehad; ineens werkt het hele circuit niet meer. De ledjes gaan niet aan (behalve die van het Disney buisje) wanneer een schakelaar wordt ingetrapt en hij is dan ook gelijk stil. Twee keer meegemaakt en beide keren deed 'ie het vanzelf weer. Ik heb 'm een jaar of 8 denk ik.
    Mijn Blackstar had een probleem met de schakelaar. Dat schijnt iets met een relais of zo te zijn (ben niet van dat soort techniek) en duurde een eeuwigheid voor er een nieuwe was. Ik heb toen een occasion gekocht en de gerepareerde is nu mijn back up. Verder nooit problemen en inmiddels al een jaar of 11 in gebruik.
    Ik heb de HB Ultimate Drive ook vaak als booster gebruikt. Werkt inderdaad ook prima!!
    Ik heb een paar jaar geleden een tourtje in Portugal gedaan en kon alleen mijn Tele in case en wat toebehoren meenemen. Heb toen de HB en de Z-Vex meegenomen in de case en gespeeld i.c.m. met een versterker die ik daar al had staan. Niks mis mee!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Het gekke is dat ik die HB eerst helemaal niets vond..... nahja in die buurt. Pas nadat ik een betere versterker had en ook na hard nadenken weer wat aan pedaaltjes gewend was. Heel lang alleen stereo met een rack gespeeld niet al te heftig qua spul maar wel een andere manier van werken.

    Kun jij er nog achter komen welk relais dat is?

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Het gekke is dat ik die HB eerst helemaal niets vond..... nahja in die buurt. Pas nadat ik een betere versterker had en ook na hard nadenken weer wat aan pedaaltjes gewend was. Heel lang alleen stereo met een rack gespeeld niet al te heftig qua spul maar wel een andere manier van werken.

    Kun jij er nog achter komen welk relais dat is?
    Het zit hem in het type schakelaar. Die is blijkbaar niet mechanisch (hij klikt ook niet) en dat betekent dat als de stroom er af gaat hij altijd uit is. Ik heb 'm eigenlijk altijd aan op kanaal 1, dus als dat het geval was geweest was het niet zo'n probleem. Maar ik kreeg 'm dus niet meer aan. En de importeur kon slecht aan een vervangende schakelaar komen. Duurde wel een maand of drie! Erg slordig.
    ik zou niet meer weten verder hoe en wat. Mr. Bassman in Eelde heeft het voor me geregeld.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik heb zelf de Jackman besteld, de gewone, de prijs is gelijk aan een tank benzine, of een half vol karretje boodschappen bij de AH. Heb ik toch wat gekocht met Black Friday, plan was om het niet te doen.

    Ik lees dat de pre-amp buis op 50 volt draait. Dit is wel een aardige link, iemand heeft de Zombie opengemaakt en het schema uitgewerkt:

    https://www.diystompboxes.com/smffor...topic=124100.0

    Leuke is ook dat je op de return van de amp een modeller kan aansluiten (ik heb een Zoom G1X four, of vanuit de PC de amp modeller van STL, Tonality Howard Benson), dan heb je een neutrale klasse D poweramp, als je de eigen klank van de amp zat bent.

    En voor de echte liefhebbers nog meer foto's van de binnenkant:

    https://fccid.io/2AIN7BANTAMP/Intern...Photos-3736791
    Laatst gewijzigd door raabje; 1 december 2020 om 09:45

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top