Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 85
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard Die had ik nooit weg moeten doen!

    Ik heb het zelf meerdere malen gehad. Een amp, gitaar of effect dat ik bij nader inzien nooit weg had moeten doen. Voor mij:

    - Gibson The Paul
    - EHX The Clone Theory chorus
    - Kitty Hawk Quattro pre-amp
    - Schaller reverb unit
    - '50s P90

    Oh oké
    Gibson The Paul geruild tegen een Peer Dellen Super Strat, die blijkbaar pas later een Super Strat werd.
    Kitty Hawk lijkt me duidelijk, dat was een foute beslissing..
    EHX ingeruild en later een fout
    Die Schaller heb ik verkocht en nooit weer gezien.
    Pup in de Peer Strat.
    Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 18 november 2020 om 04:17

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Maar dat bedoel ik, zo'n lijstje zegt mij niks.
    Kan j
    e dat niet een beetje motiveren? Waarom toen weggedaan en waarom spijt?
    En waarom koop j
    e geen nieuwe Clone Theory?

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    M'n 1ste twee gitaren... 1ste verkocht om geld te hebben voor de 2de, de 2de ooit verkocht aan een buurjongen die 'm later weer heeft doorverkocht etc. Achteraf bij alle 2 spijt, maar niet omdat het van de goeie gitaren waren, waar simpelweg omdat ik ze niet meer heb.

    Ik heb een automatische zoekopdracht op marktplaats staan voor deze twee, mochten ze nog een keer te koop worden aangeboden. :-) Welsons komen wel 's voorbij maar dan net niet de goeie

    Gitaar 1. Een Welson SG


    Gitaar 2. Een Marlin blue fin. (maar de mijne was zwart)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Slechts één. De Ibanez SZ520QM-FAB. De enige gitaar die uit de fabriek perfect afgesteld klonk. Goede elementen. Speelde heerlijk. Ik weet niet waarom ik m ooit verkocht heb. Was/is echt een droomgitaar. Zeker de exemplaren uit de eerste 2 productiejaren

    Laatst gewijzigd door Fusion; 18 november 2020 om 11:34

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.177

    Standaard

    Kreeg het weer eens in m'n kop dat ik een Ibbi nodig had. Na oa. een RGR570 en S420 gehad te hebben die beide totaal niet bevielen zowel qua klank als qua feel. Vanwege de strat achtige neck en DiMarzio's voor een JS gegaan en stuitte op een JS1000, een vroege met JS Custom inlay. Behoorijk wat buckle rash aan de achterkant, voorzijde ook wat gehavend, maar ach... voor die 450 euro meen ik wel hele fijne specs.
    Bleek een super gitaartje! Lekker licht, heerlijke feel en de DiMarzio's met coilspil en treble bleed gaven hele bruikbare geluiden voor een pop/rock coverbandje. Paar gigs mee gedaan (gelukkig hebben we de foto's nog) en niet veel later ppgeruimd als alibi voor een Luke 3 Olive Gold die ook niet dagelijks voorbij komt.

    Berouw komt na de zonde en later nog ik meen zelfs 2 x een JS 1000 gehad maar beide kwamen niet in de buurt van de eerste. Dat waren gewoon weer gevoelloze kutgitaren zoals je dat eigenlijk van die Ibanez scheurplanken verwacht

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Niet echt spijt want comme si comme sa maar welke ik misschien terug zou kopen als het op mijn pad zou komen:

    Charvel model 88

    Japanse gitaar van African mahogany wat iets anders is dan Zuid Amerikaans Mahogany maar goed, kinnesinne. In mijn shred is dead periode dacht ik dat ik misschien meer lol zou hebben met een echte (Gibson) junior en dat was ook zo maar dat is toch een andere gitaar dan mijn swap logica mij voorhield.




    en er is de Ibanez 2370, een budget Es 345 copie (fully hollow, geschroefde neck) die ik inruilde voor zijn dure fancy neefje maar dit lichtgewicht breezy sounding rode geval paste mij toch beter. Bovendien heb ik een algemeen zwak voor goedkope dingen die werken.

    Laatst gewijzigd door Pepe; 18 november 2020 om 17:24
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    1976 Ibanez 2355, de ES-175 clone. Was m'n tweede gitaar, maar een baaie onhandlik bakbeest voor een beginner en zeker als je in je molenwiek à la Townsend fase zit. Toen tweedehands gekocht voor 225 gulden, ze doen nu afgeragd en wel een veelvoud in euro's. Als het geldschip hier ooit aanlegd dan wil ik 'm wel weer ja.

    Laatst gewijzigd door Midwolda; 18 november 2020 om 17:38
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Nu toch al 3 Ibanezzen....

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ach ja, wie is er niet op begonnen...
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Fernandes APG80, die van mij was transparant paars, dat is het enige verschil.
    Mooi stukje hout; dimarzio pups, klote af te stellen maar stabiele tremolo.
    Was teveel hardrock imago voor me terwijl ik Indie ging, maar 't was een beregoede gitaar waarvan ik stiekem best lol had.


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top