Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 86
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remork1970 Bekijk bericht
    En PRS, is dat niet een beetje waardevast dan? Zijn toch mooie gitaren, vind ik.
    € 1400 tot € 2000 voor een nette standaard custom 24. Weet niet wat ze vroeger in pak hem beet in 2000 kostte maar ze moeten tegenwoordig zo’n 3700 nieuw opleveren.

  2. #22

    Standaard

    Wanneer komen die kortingen er weer aan voor zo'n Classic?

    Toen ik laatst informeerde naar enkele modellen kreeg ik niks van de prijs, zelfs geen 100 euro. Snap niet met wat voor marges ze dan werken. Snap wel dat ze in de huidige markt niet snel korting geven omdat er een te kort is aan gitaren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    € 1400 tot € 2000 voor een nette standaard custom 24. Weet niet wat ze vroeger in pak hem beet in 2000 kostte maar ze moeten tegenwoordig zo’n 3700 nieuw opleveren.
    Er is teveel veranderd op 10-20 jaar tijd.

    Schrok wel dat iemand hier schreef dat een LP Standard zoveel kostte vroeger, kan mij dat niet meer herinneren. Ik heb in 2013 2.800 euro betaald voor een nieuwe ES-335 TDC 1963 RI (hele hap). Wanneer ik nu kijk kun je een gelijkaardige 335 kopen voor dat geld maar niet met mijn specs want dan moet je al richting een CS model gaan en dan zit je aan 4-5000 euro.

    Ik had laatst ook nog een discussie met iemand maar ik dacht dat ik ergens rond 2009-2011 op een Custom Shop Les Paul heb gespeeld en dat ik die kon kopen voor 2.400 euro, kwam van 2.700 euro of zo, ook nieuw uit de winkel. Maar nu weet ik niet of dat bedrag uberhaupt klopte.

    Bij een PRS van 2.000 euro krijg je trouwens een gig bag! dat vind ik heel triest. Blijkbaar ook voor een PRS Mayer sig van 2.500 euro.

    Laatst gewijzigd door soup; 17 november 2020 om 18:49
    it's better to burn out than to fade away

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Als 't een goede gigbag is.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik had liever dat ze ze in een doos deden en er flink wat geld afdeden ipv een koffer of een tas.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soup Bekijk bericht
    Bij een PRS van 2.000 euro krijg je trouwens een gig bag! dat vind ik heel triest. Blijkbaar ook voor een PRS Mayer sig van 2.500 euro.

    Ik heb een Luke die nog met gigbag kwam en ook een Suhr met gigbag. Beide nog behoorlijk matige ook, maar die Luke spant wel echt de kroon.

    Zelf een tijd terug een echte goede gigbag gekocht, vind ik in veel gevallen fijner dan een koffer.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Als 't een goede gigbag is.
    Ik heb die PRS gigbag en die is heel goed. Zelfs die van de SE series zijn prima. Die koffers van PRS vindt ik veel te zwaar.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Vreemd is dat. Zulke high end gitaren in zulke matige verpakkingen.
    De Luke die ik had was standaard voorzien van koffer. Eigenlijk al m’n gitaren.
    Behalve m’n Tokai lp, die had standaard geen case maar tegen meerprijs (250 euro toen) een lifton case.
    Qua les Pauls, gewoon een bod doen en kijken wat je van de prijs afkrijgt.
    Naar mijn ieder zijn ze tweedehands vrij constant geweest qua prijs, die Gibson lp’s.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Die meegeleverde koffers betaal je gewoon he. vroeger maakte je deals, dan zei je.. ja.. dat is de adviesprijs maar waar kan jij hem voor leveren? en dan ging er 10 of 15% af en dan zei je... ok, da's mooi en als ik hem dan zonder koffer wil... en dan ging er weer 200 euro van de prijs af.
    Het werkt natuurlijk niet bij online shops, die hebben dan weer dingen als Singles day en Black Friday (dat is deze week zelfs dacht ik dus misschien even wachten met je online aankoop)
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Voor een groot gedeelte waren dit wel 'the good old days' aangezien het aantal muziekzaken richting nul gaat. Ook toen al kocht ik veel van m'n spullen in Deutschland vanwege prijs en service èn omdat ik in een Duitse band speelde. Mij viel toen al op dat ik daar goed kon handelen, zoals bij Nico (Servaas) maar die was dan weer snoeihard, hij had immers al de laagste prijs van NL. Ik denk binnenkort maar eens een reünie van alle broodspelers en andere klanten daar!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Met de eigenaar van tfoa kan je nog ouderwets zaken doen, het is nog net geen handjeklap maar het scheelt niet veel.
    H
    et heeft wel zijn eigen dynamiek incl tussendoor een hapje eten en briefjes met getallen die over en weer gaan en waar in gestreept wordt maar daar leent die tent zich ook wel voor.
    Ik hou
    er wel van.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top