Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: volgorde effecten

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    5 augustus 2003
    Locatie
    IJmuiden
    Berichten
    20

    ideetje volgorde effecten

    Mijn vraag is of ik het goed doe, voordat ik alles vast zet.
    mijn volgorde van effecten zou volgens mij moeten zijn, te beginnen met de wah...verbeter me als ik het fout heb. :-)

    * Electro Harmonix Cockfiht plus wah wah
    * ISP noise reduction
    * Boss Compressor
    * Ibanez Tubescreener
    * Earthequaker Delay
    * Digitech trio
    * Line 6 JM4 Looper

    Ik hoor het graag
    bij voorbaat dank
    Harry
    Ben altijd met muziek bezig, vroeger in een bandje gezeten als drummer. Favoriete artiest Jimi Hendrix, Roy Buchanan, Joe Bonamassa, Santana en div. blues-rock gitaristen./ Bezit een Samick Artist (korea) met Gibson 57 en 57+ elementen met aangepaste electronica van de gitaar. Een Peavey VK 50 combo en veel effect pedalen

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Ziet er goed uit! Als er ergens in de keten een compressor staat (en dat heb je) moet die altijd NA de wah. En dat heb je ook.

    Mogelijk dat je ISP ergens anders in de keten zijn werk beter doet? Maar ik heb geen ervaring met een dergelijk pedaal.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Ziet er goed uit, als je die ISP verder in de keten wil zetten na je overdrive moet je waarschijnlijk je thresshold omhoog draaien om e.e.a. stil te krijgen. Als je dan met de overdrive uit speelt heb je kans dat je clean signaal te veel afgeknepen wordt door de hogere thresshold op je gate.

  4. #4

    Standaard

    Op deze vraag krijg je meestal het antwoord dat er wat dit betreft geen goed of fout bestaat. Zolang het voor jou maar goed klinkt. Er zijn wel richtlijnen en die heb je zo te zien gevolgd.

    Noise reduction zet ik meestal verder naar achteren maar dat is natuurlijk afhankelijk van waar de meeste noise ontstaat. Dat zal bij jou inderdaad wel de fuzz van de Cock Fight Plus zijn.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Pedaaltjes op volgorde zetten is iets wat je meestal het beste voor elkaar krijgt door het uit te proberen. begin gewoon volgens de regels en probeer uit en wissel onderling tot alles goed samenwerkt en optimaal klinkt en zet het dan pas definitief op de plank.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwispelhond Bekijk bericht
    Pedaaltjes op volgorde zetten is iets wat je meestal het beste voor elkaar krijgt door het uit te proberen. begin gewoon volgens de regels en probeer uit en wissel onderling tot alles goed samenwerkt en optimaal klinkt en zet het dan pas definitief op de plank.
    Klopt; toch stel ik voor om de ISP ná de Tubescreener te zetten...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Klopt; toch stel ik voor om de ISP ná de Tubescreener te zetten...
    Zou ik zelf ook doen en de TS ook nog voor de Comp. maar dat is voor mij belangrijk vanwege veel gebruik van de volumeknop op de gitaar. Hiwema mag het lekker zo doen als hij wil en het voor zijn gebruik werkt als hij maar zeker weet dat het zo optimaal staat en dat weet je alleen zeker door het uit te testen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ik ga toch het antwoord geven dat er geen goed of fout bestaat, maar alleen goed of fout voor jou, dus wat jij het handigst vindt of het best vindt klinken. Er zijn vuistregels en daar zit ook wel logica achter (delay achter distortion etc) maar ieder is vrij om te kiezen wat hem/haar het best bevalt. Over het algemeen: hoe meer je aansluit hoe ingewikkelder het wordt.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik zou het helemaal uittesten aangezien de volgorde ook afhankelijk is voor waar je het voor gebruikt.

    Zo heb ik gitaar>wah>drive>chorus>delay>univibe>input amp. Een volumepedaal in de effects loop en m'n amp altijd op het lead kanaal voor wat smerigheid, die ik er dan met de volume pot op de gitaar weer uit kan draaien.
    Amp is een Fender SuperSonic.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top