Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 53
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    en er is zeker veel over te vinden.
    Zoals? De specs staan online, dat is geen probleem.

    Ik vind enkel amper/tot geen informatie, review, foto's of video's van mensen die (recent) eentje hebben gekocht. Ik heb serieus tot pagina's diep via google gezocht, in verschillende talen en regio's in de wereld en maar blijven klikken op zoek naar meer foto's en NGD posts. Indonesië waar er een grote markt is, Japan, Duitsland, Frankrijk, ... en ik kom ze niet tegen. Ik dacht dat het misschien kwam omdat de modelnamen anders waren, maar dat is niet het geval, enkele maar.

    Ik denk dat de verdelers/dealers/het Tokai netwerk er veel baat bij zou hebben wanneer de winkels een uitgebreide review doen van de verschillende modellen en specs. Ook hun duurdere modellen vergelijken met een Gibson LP Classic/Standard/Custom Shop.
    it's better to burn out than to fade away

  2. #22

    Standaard

    Op YouTube is wel het een en ander te vinden. Ook leuke vergelijkingen.

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fabrieksinstellingen Bekijk bericht
    Op YouTube is wel het een en ander te vinden. Ook leuke vergelijkingen.
    Heb ze allemaal al gezien, zoveel zijn er niet. Geen idee waar jij op zoekt of welke modellen. En als ik daar op af moet gaan klinkt het allemaal heel schel en dat betwijfel ik dat ze dat ook zijn.
    it's better to burn out than to fade away

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Ik heb onlangs een Japanse Tokai gekocht bij de guitar bar in Antwerpen ( Tokai ls 125 goldtop P 90) en ben er erg blij mee. De gitaar is perfect afgewerkt, blijft goed op stemming, fretwerk is prima, nut is perfect, P 90 klinken erg goed, de gitaar is erg veelzijdig als je ook wat met je volumeknop speelt).

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Ik heb onlangs een Japanse Tokai gekocht bij de guitar bar in Antwerpen ( Tokai ls 125 goldtop P 90) en ben er erg blij mee. De gitaar is perfect afgewerkt, blijft goed op stemming, fretwerk is prima, nut is perfect, P 90 klinken erg goed, de gitaar is erg veelzijdig als je ook wat met je volumeknop speelt).
    LS132 toch? Ik had het gemerkt dat die verkocht was.

    http://www.tokai-guitars.nl/ls132-s.html

    https://www.theguitarbar.be/product/...s-goldtop-p90/
    it's better to burn out than to fade away

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Stond zo op de website maar certificaat zegt ls 125. Een punt van kritiek op Tokai is dat de typenummers echt "lukraak" worden toegekend.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Stond zo op de website maar certificaat zegt ls 125. Een punt van kritiek op Tokai is dat de typenummers echt "lukraak" worden toegekend.
    Ik heb even gekeken wat er zoal door de dealers wordt geschreven en die kijken het niet zo nauw. Wat mij ook opvalt is dat de ca 15 NL dealers samen amper een gitaar of 20 aanbieden. Gelukkig is er net weer een container aangekomen.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Ja de winkels met voorraad zijn inderdaad beperkt.

    Mijn gitaar heeft ,zo meen ik toch, alle specs die worden toegeschreven aan de ls 132. Dus ik maak me niet druk over. Ik vind trouwens op de website van Tokai geen ls 125 goldtop.
    Bij mijn gitaar zit overigens geen koffer, vandaar misschien 125 ipv 132 ?

    De guitar bar zou overigens nog japanse tokai goldtops ontvangen waar wel een koffer bij zit.

    Mijns insziens klinkt de gitaar helemaal niet schel. Ik vind de pu erg goed een veelzijdig als je een beetje met je volumeknop speelt.

    Het kwaliteitsverschil met de chinese tokai -waar op zich niets mis mee is- is groot. Zeker als je ze 1 op 1 vergelijkt. Ze kan zeker de concurrentie aan met Gibsons die meerdere honderden euro's duurder zijn. ( Gibson standard nu rond de 2200 EUR ?)

  9. #29

    Standaard

    Tokai les paul. Bij 15 filmpjes ben ik opgehouden met tellen.
    Misschien moet je je verwachtingen bijstellen, ze komen toch al gratis je woonkamer in die YouTube reviews. En het is een Tokai, geen Fender of Gibson.

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fabrieksinstellingen Bekijk bericht
    Tokai les paul. Bij 15 filmpjes ben ik opgehouden met tellen.
    Misschien moet je je verwachtingen bijstellen, ze komen toch al gratis je woonkamer in die YouTube reviews. En het is een Tokai, geen Fender of Gibson.
    Ik had inderdaad iets meer presence online verwacht. Ik heb heel specifiek gezocht, er staan enkele filmpjes online maar dan zitten er tussen van x jaar terug (specs veranderen), met backing track, slechte audio/opname, ... enzovoort en ik vind niet het geluid terug dat ik verwachtte (bij een Les Paul). En ook niet elk model staat online en je hebt verschillen tussen de goedkopere Japanse modellen en de duurdere en dat had ik graag wel gezien.

    En het is inderdaad geen Fender of Gibson maar het is wel een gitaar van 1200-2200 euro.
    it's better to burn out than to fade away

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top