Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 53
  1. #1

    Standaard Tokai - beperkte informatie/reviews/... online - reden?

    Kan iemand mij uitleggen waarom ik zo weinig informatie vind over nieuwe Tokai Les Pauls? Wanneer ik naar hun officiële website ga kom ik geen LP tegen. Of is er een andere website die ik moet raadplegen? Verder kom je wel de websites tegen van de NL/Spaanse/... importeur met informatie en specs wat handig is maar ik vind gewoonweg geen forum posts van mensen die eentje hebben gekocht van 2019/2020. Op de instagram pagina's van de importeurs kom je wel gelukkig foto's tegen dus je ziet wel wat maar daar houdt het meeste ook bij op.

    Ik heb namelijk echt overal al gekeken en gezocht (talloze LP fora, modelnaam ingegeven, 2019 er bij of 2020, zonder de modelnaam enkel op 'Tokai Les Paul'), tientallen pagina's verder geklikt op google, via images verder gezocht in de hoop op een of andere vage Japanse website te komen waar ik niks begrijp maar ook die kom ik niet tegen. De modellen die hier worden aangeboden hebben ook dezelfde naam in Azië dus daar kan het niet aan liggen.


    https://tokaijapan.com/guitars/
    it's better to burn out than to fade away

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Ook niet op Tokai Registry? Het eerste wat ik daar aanklik gaat gelijk over een 2020 LP?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Waarschijnlijk worden ze simpelweg buiten Japan te weinig verkocht. Een reden kan zijn dat Gibson in de VS en Europa enkele handelsmerken bezit zoals de vorm van de kop en de body. Gitaren van Eastman, Maybach, etc. verschillen daarin van Gibson, maar Tokai niet (altijd).

    Wat zoek je precies?

  4. #4

    Standaard

    Dat lijkt mij zo vreemd op één of andere manier, dat er dan zo weinig van zijn of verkocht worden? De VS snap ik, dat zal sowieso niet lukken. Ik dacht dat ze gigantisch populair waren in Japan en de rest van Azië omdat het bang for buck is en de prijzen daar nog altijd competitief zijn vergeleken met een Gibson. En dat de rest van de wereld zou volgen als je een LP wou dat geen Gibson was. Maybach/Eastman/... heb ik ook allemaal bekeken maar ik wil de echte LP vorm en headstock (al dan niet met een Gibson logo op).

    Ik wou afgelopen maand heel snel een Les Paul kopen, iets bang for buck zonder teveel na te denken, niet te duur. Maar des te langer ik wacht en des te meer ik lees dan denk ik er over na om toch mijn budget te verhogen omdat ik toch wijselijk mijn geld wil spenderen en eigenlijk iets wil met een een nitro/lacquer finish en mogelijk (hoop ik dan toch) beter hout en componenten enzovoort. Ik keek eerst naar een Goldtop LS132 of een LS136 en die zitten rond de 1200-1300 euro. Maar voor een paar honderd meer zou je eentje moeten kunnen kopen (LS196/LS200/...) met betere specs en met een lacquer finish. Maar die is dan weer even duur als een LP Classic en dan denk ik ''wacht nu maar x maanden'' en ga straks maar iets proberen. Je hebt toch alle tijd van de wereld, niets moet nu.

    http://www.tokai-guitars.nl/ls132-s.html

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ook niet op Tokai Registry? Het eerste wat ik daar aanklik gaat gelijk over een 2020 LP?
    Ook gekeken, denk dat ik ze allemaal al heb gelezen en ik vind echt amper iets.

    Je zou denken met de naam en faam die ze hebben van vroeger (en nu?) dat er wat meer HNGD topics op het internet zouden zijn maar ik ben er nog geen tegengekomen.

    https://reverb.com/item/34773088-tok...hop-jimmy-page

    Als ik zoiets zie begin ik wel te kwijlen...

    • Body: Mahogany
    • Top: Flamed Maple 5A Grade
    • Neck: One Piece Mahogany Set-Neck Deep Joint
    • Fingerboard: Brazilian Rosewood
    • Bridge: LS-VB, LS-VT Tailpiece with brass saddles
    • Pickups: 2x PAF Vintage MK2
    • Electronics: 2x Volume, 2x Tone, 3-way Switch
    • Inlays: Dish, Pearl
    • Hardware: Chrome
    • Color: VF (Violin Finish)
    it's better to burn out than to fade away

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Dat lijkt me geen flame maple top.

    Je kan natuurlijk altijd uitwijken naar Faber, de importeur voor Duitsland. Die zitten in Aalen dus het handigst is ze te contacteren via Facebook
    Je kan Fred Dons ook wel het een en ander vragen, die heeft wel eens wat gekocht via die gasten.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Nouja, als je als fabrikant door trademarks geen producten kunt verkopen in Europa/Nederland, is het toch logisch dat je ze niet of nauwelijks ziet?

    Daarnaast zijn ze nieuw ook gewoon erg duur. Ik zag een tijdje terug een LS196 nieuw te koop staan voor 1900 euro. Dat is toch een serieus bedrag waarvoor je, zeker tweedehands, veel waar voor je geld kunt krijgen. Ik noem maar een '90s Orville by Gibson LP reissue, een oude '80s Tokai (voor beiden moet je wel goed zoeken), een tweedehands Gibson, of een nieuwe Eastman. Die laatste heb ik overigens naast die LS196 en een Maybach gezet, en ik vond de Eastman beduidend meer die oude, droge, licht holle Les Paul klank hebben.

    Faber is trouwens zeker een leuke winkel. Heb al enkele malen hardware bij ze besteld. De laatste jaren zijn ze flink veel oude Tokai's aan het opkopen.
    Laatst gewijzigd door E-J; 13 november 2020 om 09:46

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Voor 1900 koop je ook een nieuwe Gibson.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 augustus 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    478

    Standaard

    Klinkt alsof je gewoon een Gibson wilt, wat ik heel goed snap ;-) Mocht je met een budget zitten; met een beetje geduld vind je echt wel wat moois op marktplaats. Laat je niet te veel gek maken met 'good wood' praatjes etc, veel verkopers op marktplaats beweren dat bijvoorbeeld hun 90s les paul zooooveel beter is... tja als je van die hogere output pickups houd en je potmeters altijd op 10 heb staan.. Afin hier komt mijn persoonlijke voorkeur al te veel naar voren. Kortom, het is gewoon een kwestie van proberen. Er zijn overal goede en minder goede gitaren. Dat is bij Gibson, maar ook bij Tokai. Met Tokai kan ik je verder niet helpen, geen verstand van. Slechts een hint van mijn kant, als je eigenlijk een Gibson wilt eindig je daar toch wel, waarom dan eerst die Tokai tussendoor kopen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri92 Bekijk bericht
    Klinkt alsof je gewoon een Gibson wilt, wat ik heel goed snap ;-)
    [...]
    Slechts een hint van mijn kant, als je eigenlijk een Gibson wilt eindig je daar toch wel, waarom dan eerst die Tokai tussendoor kopen.
    Het elfde gebod.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri92 Bekijk bericht
    Klinkt alsof je gewoon een Gibson wilt, wat ik heel goed snap ;-) Mocht je met een budget zitten; met een beetje geduld vind je echt wel wat moois op marktplaats. Laat je niet te veel gek maken met 'good wood' praatjes etc, veel verkopers op marktplaats beweren dat bijvoorbeeld hun 90s les paul zooooveel beter is... tja als je van die hogere output pickups houd en je potmeters altijd op 10 heb staan.. Afin hier komt mijn persoonlijke voorkeur al te veel naar voren. Kortom, het is gewoon een kwestie van proberen. Er zijn overal goede en minder goede gitaren. Dat is bij Gibson, maar ook bij Tokai. Met Tokai kan ik je verder niet helpen, geen verstand van. Slechts een hint van mijn kant, als je eigenlijk een Gibson wilt eindig je daar toch wel, waarom dan eerst die Tokai tussendoor kopen.
    Veel mensen, waaronder ik, prefereren een Tokai boven een Gibson. Daarom.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top