Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard potmeter en jackplu-ingang in kast gevallen

    Hoi,
    ik heb 'n Epiphone Sheraton II en ben bezig geweest (kraakgeluid) om de potmeters en jackplug-ingang schoon te maken en opnieuw in te spuiten.
    Wat ik heel vaag al wist is, dat je hiermee op moet letten, omdat e.e.a. in de kast kan vallen en het dan moeilijk is om ze er weer uit te krijgen.
    Toch is het me gelukt!
    Heeft er desondanks toch iemand tips om die dingen er weer uit te krijgen?
    Ben nu bezig met 'n staafmagneet (5 mm doorsnee) om ze door het gat (7 mm) te halen, maar tot nu toe zonder succes.
    Vraag me ook af hoe ze ze in de fabriek er in krijgen; misschien wordt de onderkant van de gitaar er later opgelijmd?
    Alle tips zijn van harte welkom!

    Bedankt alvast,
    Frans

  2. #2

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2002
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.614

    Standaard

    Met een stukje elektrobedrading met een massieve kern een haakje maken aan het uiteinde en er dan proberen uit te hengelen.
    Voor montage van pots, schakelaars en outputs bij een hollowbody gebruiken sommige ook visdraad. Zo kun je via de f-gat delen loodsen naar het betreffende gat.
    Gelukkig zelf nooit hoeven toepassen, maar inderdaad best vervelend

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Ik gebruik in zo'n geval visdraad. Maar liefst wel voor de boel erin dondert.

    Is me evengoed wel eens gebeurd en toen heb ik de jack uitgang er met een stuk ijzerdraad waar ik een haak aan gebogen had weer uit gevist. Met beleid en veel geduld, en behoorlijk wat gevloek.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Ik achuif van die slangetjes van een aquariumpomp over de shaft van de pots als ik aan zo’n klusje begin, en een houten stokje in de jackinput

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ik pak een oude E-snaar (de dikke), aan het bolletje een touwtje, en aan het touwtje het onderdeel. Met die snaar (beetje buigen) door het f-gat vind je zo het goede gaatje en kun je het onderdeel met het touwtje daarnaartoe trekken.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top