Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    SMPTE tijdcode moet worden geschreven tijdens de opname.
    Had begrepen dat je dat ook kunt doen tijdens het kopieëren van een filmpje. Maar kennelijk inderdaad klok en klepel...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  2. #12

    Standaard

    Ik heb LumaFusion gebruikt op een IPad Pro. Trok de IPad makkelijk, geen haperingen tijdens editten, op HD kwaliteit. En dit was het resultaat:

    https://www.youtube.com/watch?v=GjNHH1I0hn0

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Zou ook wat zijn als een iPad Pro dat niet zou trekken.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Twang Bekijk bericht
    Ik heb LumaFusion gebruikt op een IPad Pro. Trok de IPad makkelijk, geen haperingen tijdens editten, op HD kwaliteit. En dit was het resultaat:

    https://www.youtube.com/watch?v=GjNHH1I0hn0
    leuk filmpje!
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.177

    Standaard

    Thx voor de tips! Ik gebruikte OBS voor het opnemen van beeld en dat lijkt de hapering op te leveren. Inmiddels met een ander programma vloeiender resultaat.
    En, heel stom, ik zette op opnemen eerst audio aan en daarna beeld... Dat doe ik nu andersom en voor de track sla ik even een single note aan zonder met ruimte ervoor en erna. Dat maakt het mikken voor het geluid wel een stuk makkelijker. Toch gaat het verschuiven in deze software dan weer niet heel vloeiend (terwijl dat in een ander programmea juist weer heel makkelijk ging waarbij het visueel ook wat nauwkeuriger werd getoond) dus zal ook nog eens met Davinci Resolve gaan testen. Met die naam moet at haast wel een goede match zijn...
    Laatst gewijzigd door Da Vinci; 11 november 2020 om 10:56

  6. #16
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Ik heb juist hekel aan bewerken, ik neem op met twee methodes: webcam en audio direct in bv OBS.
    En anders om, speaker sim out naar de line in van de camera (heb een Q4 en Q3). Audio altijd goed en video redelijk.
    Touwens, de audio van de Q is ook direct redelijk tot goed.

    Als je bijvoorbeeld Timo Somers volgt, hij heeft veel video's en de meeste zijn directe opnames. Het minste gedoe.
    Vriendelijke groet,

  7. #17

    Standaard

    tsja, ik heb een koffertje met 5 camera's mee bij elk optreden. Audio direct in werkt alleen met één camera. Anders zal je minimaal de output van de camera's recht moeten leggen.

    dus ja, de audio gelijk onder een camera opnemen is handig. Maar dat zal zeker niet altijd kunnen. En in veel situaties zal je er toch dingen bij willen mixen
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.177

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Ik heb juist hekel aan bewerken, ik neem op met twee methodes: webcam en audio direct in bv OBS.
    En anders om, speaker sim out naar de line in van de camera (heb een Q4 en Q3). Audio altijd goed en video redelijk.
    Touwens, de audio van de Q is ook direct redelijk tot goed.

    Als je bijvoorbeeld Timo Somers volgt, hij heeft veel video's en de meeste zijn directe opnames. Het minste gedoe.
    Ja kan natuurlijk ook, enige ding is dat ik dan bij het terugluisteren vaak hoor dat het volume niet niet helemaal lekker in verhouding is en dat kan je dan niet meer aanpassen...


    En je kan natuurlijk ook echt helemaal niks meer wegpoetsen

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Hier nog een tevreden Da Vinci Resolve gebruiker.......

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.177

    Standaard

    Helaas krijg ik Da Vinci Resolve niet aan de praat (melding: unsupported GPU Processing Mode)
    Heb hier al een nieuwe laptop liggen dus ben aan 't overzetten en zal daar een nieuwe poging op wagen.

    Enniewee; ben nu met Wondershare Filmora aan 't klooien. Kan ik inderdaad direct beeld en geluid via de interface opnemen. Wat heel vreemd is dat de timing niet gelijk loopt. Maw; aan het begin van een nummer denk ik 'he, daar zit ik helemaal lekker op de tel'. Oke, dat kan natuurlijk aan mij liggen. Maar naarmate het nummer volgt ga ik er steeds verder naast zitten totdat het op een gegeven moment gewoon een canon is. Nou ben ik ongetwijfeld niet de meest strakke gitarist van 't forum, maar zo erg is het nou ook weet niet

    Het is dus niet alleen dat in de opname geluid via de backing en via de interface niet helemaal lekker op elkaar liggen, maar het één gaat uiteindelijk ook gewoon sneller dan het ander en dat vind ik toch wel heel vreemd...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top