Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25

Hybrid View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard software voor editten filmpjes

    Ik ben wat experimenteren met het opnemen van muziek. Solo'tje inspelen etc. Nou had ik het idee om dat ook op beeld vast te leggen, voor nu ff via een brakke webcam in mijn laptop. Als dat dan lukt kan ik dat gaan uitbreiden en filmpjes met de hele band maken. Je moet wat tijdens een lockdown

    Nu is de vraag; hoe krijg ik beeld en geluid een beetje netjes onder elkaar? Ik heb zowel Shortcut als Wondershare getest maar vind het gelijk krijgen van beeld en geluid bijna niet te doen. Iemand een goede tip om dit voor elkaar te krijgen incl. tips voor een programma wat gebruiksvriendelijk is voor editten?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Kun je daar niet de SMPTE-code voor gebruiken? Die schijn je te kunnen downloaden.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Kun je daar niet de SMPTE-code voor gebruiken? Die schijn je te kunnen downloaden.
    Iets met klok en klepel, melk en tepel? SMPTE tijdcode moet worden geschreven tijdens de opname.

    Als het goedkoop moet (lees gratis), erg goed en toch erg uitgebreid: DaVinci Resolve.

    https://www.youtube.com/watch?v=-3jvpC3Jhdo
    Laatst gewijzigd door MarkS; 8 november 2020 om 22:39

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    SMPTE tijdcode moet worden geschreven tijdens de opname.
    Had begrepen dat je dat ook kunt doen tijdens het kopieëren van een filmpje. Maar kennelijk inderdaad klok en klepel...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  5. #5

    Standaard

    Ik heb LumaFusion gebruikt op een IPad Pro. Trok de IPad makkelijk, geen haperingen tijdens editten, op HD kwaliteit. En dit was het resultaat:

    https://www.youtube.com/watch?v=GjNHH1I0hn0

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Twang Bekijk bericht
    Ik heb LumaFusion gebruikt op een IPad Pro. Trok de IPad makkelijk, geen haperingen tijdens editten, op HD kwaliteit. En dit was het resultaat:

    https://www.youtube.com/watch?v=GjNHH1I0hn0
    leuk filmpje!
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 januari 2009
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    384

    Standaard

    Ik vind Movavi heel fijn. Niet gratis, maar ook niet erg duur.

    https://www.movavi.com/nl/videoeditor/?asrc=main_menu

  8. #8

    Standaard

    Ik zoom maximaal in als ik wil syncen, en dan goed luisteren, liefst op een punt aan het begin met een goed zichtbare puls, en steeds een klein stukje opschuiven tot ie goed klinkt
    Ik gebruikte adobe premiere maar die heb ik niet meer, nu rommel ik ook wat met freeware.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Ik zoom maximaal in als ik wil syncen, en dan goed luisteren, liefst op een punt aan het begin met een goed zichtbare puls, en steeds een klein stukje opschuiven tot ie goed klinkt
    Ik gebruikte adobe premiere maar die heb ik niet meer, nu rommel ik ook wat met freeware.
    Same here, ik gebruikte vroeger sony vegas, moviemaker, toen kocht ik een mac met imovie en drna final cut pro. maar sinds een tijdje premier pro
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Ik zoom maximaal in als ik wil syncen, en dan goed luisteren, liefst op een punt aan het begin met een goed zichtbare puls, en steeds een klein stukje opschuiven tot ie goed klinkt
    Ik gebruikte adobe premiere maar die heb ik niet meer, nu rommel ik ook wat met freeware.
    Dat probeer ik ook. Echter de voorvertoning van het filmpje gaat echt enorm haperend, geen peil op te trekken. Weet niet of dat het type programmatuur is of dat mijn laptop de beperkende factor is eigenlijk. Op zich is het niet een heel oud apparaat dus je zou verwachten dat een lage resolutie filmpje met een wavje eronder nog wel moet lukken...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top