Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1

    ideetje Epiphone Sheraton II bromgeluid

    Hoi allemaal,
    ik zit met 'n eigenaardig probleem.
    Als ik mijn Epiphone aansluit (Blues de Luxe versterker) dan hoor ik 'n akelige brom uit de versterker komen en dat met alle volumeknoppen van de gitaar dicht.
    Ik heb 'n Fender strat en 'n Gibson Les Paul en beiden hebben hier geen last van (zelfde kabel)
    Dat zou ook niet mogen, natuurlijk, met het volume dichtgedraaid.
    De Epiphone echter bromt als 'n tierelier.
    1. het ligt niet aan de versterker, anders zouden de andere gitaren het ook hebben.
    2. vlg. mij ligt het er ook niet aan dat de Epiphone half-akoestisch is; volumes dicht is volumes dicht, toch?
    Heeft er iemand enig idee?

    Alvast bedankt,

    Groetjes,
    Frans

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Deed hij het hiervoor dan wel goed? Heb je m net nieuw of iets eraan veranderd. Houd het brommen op als je de snaren aanraakt? Of is er een draadje achter de input los?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Helaas is het bij een semi acoustic niet echt eenvoudig even se bedrading te checken.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.778

    Standaard

    Wat Napoje zegt, of anders misschien sluiting/los contact bij potmeter(s) c.q. toggle switch.
    In mijn geval zou dat tot een bezoek aan een gitaarboer leiden, maar hier zijn een hoop deskundigen die je wellicht op weg kunnen helpen.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.192

    Standaard

    Output defect?

  6. #6

    Standaard

    Snoer??? Al eens veranderd van snoer..en versterker eens op andere plaats zetten

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Of heb je de output verkeerd om gesoldeerd? Als je niets hebt gedaan en het er zomaar was gok ik op een los soldeerpunt bij de switch of de input. Kan ook zon solderless contact zijn die epi soms gebruikt.

  8. #8

    Standaard

    Kijk eens of je verschil hoort als je je volume knop(pen) iets "doordraait", als je iets hoort is het waarschijnlijk een los contact aan de pot. Kan echter ook de schakelaar zijn. Kabel had je al uitgesloten. Verder kun je het alleen vinden door de elektronica te voorschijn te halen. Succes.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Output defect?
    Slechte output jack zou kunnen. Ik heb in de jaren 90 een Sheraton II gehad en daar zat zo'n goedkope jack in:



    De massaverbinding is geklonken en na zoveel keer in- en uitpluggen zijn zowel het veercontact tegen de tip (metaalmoeheid) als de massaverbinding de zwakke punten. Ik heb 'm daarom ook ooit moeten vervangen.

    Aangezien dat het enige is dat nog na de potmeters en toggle switch komt lijkt me dat een kandidaat voor de ellende.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #10

    Standaard

    Dank jullie allemaal voor de wijze raad.
    Ik ben gaan onderzoeken of er misschien iets los zat en kwam tot de ontdekking dat de aarde van de jackingang los was, d.w.z. van de plaats waar ie naar toe moet.
    Dit zal de reden zijn geweest van de brom; evenwel die brom was er met de volumemeters dicht en hij was weg als ik ze open draaide.
    Er zitten twee lipjes aan m'n jackingang (dus niet zoals die op de foto) en hieraan zit aarde en rood.
    Nu wil het geval dat óók de rode is losgeraakt.
    Ik heb nu geen geluid meer.
    Ik weet van beide draden niet waar ze naar toe moeten (zitten wel vast aan de ingang zelf).
    Beide draden komen uit één draad en zijn even lang.
    Gaan ze naar de volumepot, tonepot of switch, ik weet het niet.
    In ieder geval is de draad slechts 10 cm lang, dus het moet vrij dichtbij zijn (1 volumepot en de switch zijn uitgesloten)
    Kan iemand me zeggen waar de draden (hoogstwaarschijnlijk) naar toe moeten?

    Bij voorbaat dank,
    Frans

    p.s. wat bedoelen jullie met de output?
    Laatst gewijzigd door soepel58; 10 november 2020 om 13:37

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top