Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 72

Discussie: Toon je number five

  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.318

    Standaard

    Horizontaal, wat dwarsbalkjes, paar cactusjes erin, kerstboomverlichting om de hals; kan je 150 euro voor vragen in een woonwinkel waar van die overjarige vrouwen met dikke kinnen komen shoppen.

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.562

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Horizontaal, wat dwarsbalkjes, paar cactusjes erin, kerstboomverlichting om de hals; kan je 150 euro voor vragen in een woonwinkel waar van die overjarige vrouwen met dikke kinnen komen shoppen.
    Ja, zou idd ook nog kunnen. Plan is om hem te bekleden met rood fluweel dat ik nog heb liggen, een paar plankjes erin en misschien een spiegeltje tegen de achterkant, dan kan ie door voor drankkastje voor aan de muur. En dat zou ook een aardige cent moeten kunnen opleveren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    En eeen foto van mijn nr 5



    Het is mijn nr 5 omdat er niet op te spelen valt.
    Waarom is hij toch belangrijk?
    Hij is de reden dat ik gitaar speel.
    Na eerst hard geoefend te hebben op tennis- en badmintonrackets kreeg ik dit exemplaar van een buurman. Mijn vader heeft toentertijd nog wat geknutseld om hem nog enigszins bespeelbaar te maken.
    Met mijn Egmond naast de platenspeler en maar oefenen. Wel lastig om een bepaald deel elke keer terug te luisteren met die naald...
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Mijn number 5 op dit moment:

    Als je toch zo netjes die oude top eruit hebt en handig bent, waarom niet restaureren door een nieuwe top terug te plaatsen?
    Dat zou mijn optie zijn (en tegelijk een uitdaging, want ik doe dat ook niet zomaar even )
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.562

    Standaard

    Nee, dat kan alleen maar tegenvallen. Is ook niet mijn ambitie. Upcycling is ook wel zo leuk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik zou het leuk vinden als je je zoektocht, en de uitkomst post.
    En ja, ik vinnum prachtig in walnoot.
    Vriendelijke groet, Gus
    Alweer een tijdje geleden, maar ik zou er nog op terugkomen en een stukje over schrijven. De PU's van Creamery zijn intussen al een tijdje binnen en zitten nu in de Rick 330W.

    Korte review
    Wat een verschil zeg! Het is alsof er een deken van mijn gitaar is afgegaan. Dat hele karakteristieke 'Ka-ching" hoor je nu in alle standen terug.

    Ik heb er nog een push-pull potje in laten zetten met een condensator waarbij een groot gedeelte van de bas kan weggesnijden. Dit naar aanleiding van het volgende artikel: https://www.anatomyofguitartone.com/...kenbacker-tone.

    Ik heb mijn tech daarbij gevraagd om het schema trouw op te volgen. Denk dat het uiteindelijk resultaat ietswat meer bruikbaar is voor een 12 string dan voor een 6 string maar het is wel een leuk effectje.

    De Rick heeft een soort oliefinish vanwege het body materiaal (walnoot). Neck is satijn. Toets is ongelakt. Voelt ontzettend fijn. De smalle hals speelt wat vreemd maar wel lekker (soort Rivella).

    Het kenmerkende gerinkel in de bovenste registers is er nu in ieder geval en dat heeft zijn eigen karakter! Kortom: heel tevreden met the Creamery!

    Foto voor:


    Foto na:

  7. #67

    Standaard

    Ziet er zelfs nòg beter uit!!!
    Fraaihoor!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  8. #68

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard

    @chew: ziet er beter uit en als ze net als mijn Lollar Broilers als een echte toaster klinken dan is het een verademing na de stock Hi-gain pickups! Niet dat die heel slecht klonken maar wel een beetje als een p90 waar weinig dynamiek in zat, voor mij is de Rickenbacker sound die ik mooi vind gedaan met toasters (the who, ccr, beatles en talloze andere sixties bands) en niet met de Hi-gains (REM, Smiths, Jam).
    Hoe zijn deze qua balans? Mijn Lollars blijven wat achter qua volheid bij de hoge snaren heb soms het idee. Maar ooit een 325 en 350 gehad met originele toasters die daar volgens mij ook wat last van hadden. Net iets te dun zeg maar terwijl de bassnaren vol en b(l)oomy zijn. Als je slag ala Pete Townshend speelt klinkt het prima in balans maar single notes op de hoge snaren blijven dus wat achter.

  10. #70

    Standaard

    Ha Episua!

    Long time no speak alles goed?
    Ja! Ik was zelf ook heel erg op zoek naar zo'n early the Who sound. Ik vind dat deze toasters die sound goed benadert.

    Ik begrijp (denk ik) niet helemaal wat je bedoelt met balans bij de hoge snaren. Vallen er frequenties weg waarmee waardoor de sound wat dun wordt? gaat het om balans treble snaren / bass snaren of gaat om het balans tussen neck / brug PU?

    Als het gaat om balans treble snaren / bass snaren, dan merk hier op dat de PU's juist mijn treble snaren benadrukken. Het mid-hoog is veel prominenter aanwezig dan bij mijn andere PU's. Bass valt niet helemaal weg, maar is minder prominent naar voren. Houd er wel rekening mee dat ik met flatwound snaren speel. Vanzelfsprekend, klinkt daardoor alles wat strakker / percussiever. Vind ik een fijne combinatie met deze PU's--> het percussieve met wat minder sustain.

    Die Jaime vroeg aan mij of ik de PU's als set gewonden wilde hebben. Kennelijk vroeg hij dit omdat het officieel niet 'vintage correct' is om ze als set te winden.

    Misschien dat jouw lollars een stuk trouwer zijn aan het origineel? Ik heb ergens weleens gelezen dat de balans bij oude Rick PU's iffy iffy kunnen zijn. Eigenlijk zouden we ze een keer moeten AB'en!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top