Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 36

Threaded View

  1. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Op het schema staat Power Transformer Drake 1961_166, misschien is dat een clou? Ik las toevallig op een of ander forum dat in de jaren 90 de trafo's van Marshall veel doorbranden, voor wat het waard is:


    In the '90s, I repaired a lot of Marshalls (including warranty work) and fried transformers--both power and output--were common. I think Marshall or their supplier tended to under-specify; I don't know if they've cleaned up their act since then. The transformers on the '90s models certainly looked anemic compared to those of older models of similar output rating.


    En budget model, ja eens hoor, ding is ook in de fabriek van Korg gemaakt meen ik. Er zitten wat gekke dingen in dit model, zoals de buizen die onder het chassis hangen, met een luchtrooster er boven, de warme lucnt stroom het geheel afgesloten chassis in. En de fixed bias, en het rode kanaal heeft een diode die voor distortion zorgt. Met wat aanpassingen is de amp wat beter geworden. Ik ben er nog steeds niet heel gek op, ik vind het geluid te hard of te pinnig. Ik heb het liever wat ronder, soepeler.

    Toen ik hem kocht (1000 gulden) had ik er verder geen benul van, er was ook bijna geen keus in de winkel toen, ik had alleen nog een Fender Blues De Ville oid geprobeerd.
    Laatst gewijzigd door raabje; 1 november 2020 om 21:16

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top