Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1

    Standaard Eerste gitaar solo nummer uitgebracht

    Na een tijd hard werken is m'n eerste solo nummer uitgekomen via de Ambassadors of Entertainment. Alle partijen zijn opgenomen met een Friedman Runt 20 versterker. De gitaren die ik gebruikt heb zijn een Maybach Lester, PRS CE24 (2004) en een Haar telecaster met rosewood neck.

    Mocht je benieuwd zijn, beluister hem dan op Spotify

    https://open.spotify.com/album/1fmC8...RayKF8uzddkA9A

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik krijg het biet voor elkaar om er naar te luisteren sorry. Onze privacy verhindert dat.

  3. #3

    Standaard

    Ik merk bij mij eengroeiende tegenzin in leuke gitaar sounds die worden ‘opgesierd’ met een Still got the blues echo.
    Moet ook eerlijk bekennen dat ik zeker nog niet precies weet wat ik dan wel wil, maar dat het cliché een beetje afbreuk doet aan je werk vind ik wel.

    Having said that, als het eenmaal op stoom komt is het gitaargeluid best heel lekker.
    Er wordt hoorbaar met plezier gespeeld. Ga door (zou ik zeggen) met die ontdekkingstocht.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Sound Is prima hoor. Het is niet echt origineel allemaal, maar je doet goed je best qua opbouw etc. Lekker gedaan man

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Sound Is prima hoor. Het is niet echt origineel allemaal, maar je doet goed je best qua opbouw etc. Lekker gedaan man
    Thanks voor de feedback!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik merk bij mij eengroeiende tegenzin in leuke gitaar sounds die worden ‘opgesierd’ met een Still got the blues echo.
    Moet ook eerlijk bekennen dat ik zeker nog niet precies weet wat ik dan wel wil, maar dat het cliché een beetje afbreuk doet aan je werk vind ik wel.

    Having said that, als het eenmaal op stoom komt is het gitaargeluid best heel lekker.
    Er wordt hoorbaar met plezier gespeeld. Ga door (zou ik zeggen) met die ontdekkingstocht.
    Vriendelijke groet, Gus
    Ik moet zeggen dat ik de Friedman runt 20 wel een fijne versterker vond en dat de xlr out erg handig is. Maar ik was in eerste instantie ook niet blown away door de sound van de direct out. Je hoopt op de ideale sound uit zo'n ding maar er zijn zo factoren die meespelen zoals akoestiek, het volume, de sweetspot van je speaker ect. Maar al met al wel een handige tool om te hebben als je niet aan een Kemper wilt.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Frappant dat je op de post van Gus - overigens deel ik zijn mening - alleen reageert in termen van gitaargeluid.
    Het lijkt inderdaad op een vehikel waar je je skills ( en die je zeker hebt!) met leuke riffs kunt laten horen, en verder niet. Dat maakt het in mijn ogen/oren nog geen nummer waarvan ik uit mijn dak kan gaan. Er zit geen ‘verhaallijn’ in; jammer.
    Maar misschien was dat ook je bedoeling niet.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Frappant dat je op de post van Gus - overigens deel ik zijn mening - alleen reageert in termen van gitaargeluid.
    Het lijkt inderdaad op een vehikel waar je je skills ( en die je zeker hebt!) met leuke riffs kunt laten horen, en verder niet. Dat maakt het in mijn ogen/oren nog geen nummer waarvan ik uit mijn dak kan gaan. Er zit geen ‘verhaallijn’ in; jammer.
    Maar misschien was dat ook je bedoeling niet.
    Misschien had ik zijn bericht verkeerd begrepen, maar ik dacht dat hij het had over de sound. Naar mijn idee zit er een duidelijk thema in het nummer maar andermans mening is altijd welkom natuurlijk, dus bedankt voor je feedback!

    Ik ben nu ook benieuwd naar wat voor muziek jij maakt, dus mocht je wat van jezelf willen delen hou ik me aanbevolen .
    Ik laat mezelf namelijk graag inspireren en nogmaals bedankt voor je feedback!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wood Bekijk bericht
    Ik ben nu ook benieuwd naar wat voor muziek jij maakt, dus mocht je wat van jezelf willen delen hou ik me aanbevolen .
    Al enige tijd kan ik geen muziek maken, maar als ik dat doe zitten daar altijd wel invloeden van Jan Akkerman en Jeff Beck in. Daarnaast probeer ik al jaren lang jazz te spelen.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  10. #10

    Standaard

    Wat ik niet snap is de weg die je volgt mbt het di gebeuren
    De Boss Waza Tube Amp Expander & the UAD OX zijn toch al een tijdje "standaard" in het di gebeuren ?
    Toch ?
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 1 november 2020 om 12:00

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top