Begin van deze maand heb ik het in mijn hoofd gekregen dat ik een Les Paul wou. Dus aan het kijken naar het eerste wat in mij op kwam, en dat was een Edwards LP (en liefst zo'n Jimmy Page model) maar de afgelopen 10 jaar is er veel veranderd, ook qua prijs.

Dus dan google ik verder en kwam ik bij Tokai uit. Heel mooie specs, jammer genoeg weinig info en reviews online en ik zou ze heel graag willen uittesten maar ik ben echt in deze tijden te bang en te voorzichtig. Kan er niet aan doen. Op het begin dacht ik nog ''bestel gewoon en klaar'', zal sowieso goed zijn maar dan kriebelt het toch en kan ik het niet laten om rond te kijken wat er nog te koop is voor 1.300 euro. En dan kom ik op deze twee gitaren uit, en het blijft een Gibson (daar kom ik eerlijk voor uit), lovende reviews en in mijn ogen redelijk bang for buck.

Beide hebben P90s wat ik nog niet heb. Een Gibson SG standard heb ik al wel dus eigenlijk zou ik voor de LP moeten gaan maar de SG is zo ongelooflijk mooi. Wat mij wel opvalt en wat ik redelijk teleurstellend vind is hoe droog het fretboard er uit ziet op veel van de foto's die ik al heb gezien, daar kun je natuurlijk iets aan doen maar als ik dan blind/online koop ben ik er een beetje bang voor hoe de nek gaat voelen wanneer ik speel. Ik wil iets lekker, vlot, smooth hebben. Ik heb ook naar Charvels gekeken, iets wat niet echt bij mij past maar die zien er trouwens ook zo mooi uit. Misschien iets qua sound niet voor mij.

Ik heb denk ik alle filmpjes al online bekeken, deze van Max Guitar laat het duidelijk horen dat de LP dikker en voller klinkt wat ik eigenlijk, denk ik, toch wel zoek of apprecieer. En het is weer iets anders, ietsje dikkere nek, ander model, andere vibe. Maar!!! dan knaagt er opnieuw iets en dan denk ik, als je zo graag een LP wilt wacht anders gewoon even en hopelijk wanneer alles snel beter is ga dan gewoon een Standard 50/60 uittesten en kies zo eentje uit (of een Goldtop met P90s) en zo blijf je bezig...


Heeft iemand ze al vast gehad, gekocht of iets anders?