Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 20 van 25 EersteEerste ... 101819202122 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 191 t/m 200 van 248

Discussie: Toon je number one

  1. #191

    Standaard

    @Napoje: ik speel vooral 80's shred stuff a la Malmsteen dus dat heeft er vooral profijt op. Voor gewoon akkoorden ben ik het ook gewoon. Radius is trouwens 9,5.
    Ze zeggen altijd dat je moet opletten dat je niet te hard op je snaren drukt want anders klinken ze vals... persoonlijk vind ik het bullsh.. want ik speel op superlichte snaren 0.08-0.46 en dat nog eens een halve toon lager gestemd en ik krijg ze echt niet vals gedrukt hoor. Mag je nog zo hard drukken en tegelijk zo hard rammen met je pick als je wil(1.5mm pick)

    Het zit vooral in mensen hun hoofd denk ik omdat het niet "normaal" is...
    Ik speel beter zonder hout onder mijn vingers want dat heeft weerstand.
    Voor shred dan!
    Ik kan me voorstellen voor gewone akkoorden te tokkelen dat dit anders is.
    Ik speel beide erop zonder problemen.
    Het is wat je gewoon bent en het is vooral dat "normale" te verbreken.
    Ik heb geen seconde spijt dat ik ben overgestapt en ik hoop volgend jaar een 2e aan te kopen met rosewood toets(puur voor de looks). Het zijn spijtig genoeg dure krengen. 2500€ is best kostelijk.

  2. #192
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Mooie strat. Malmsteen is fan van Ritchie Blackmore (ik ook), die ook op scalloped strats speelt. Weet niet of hij de eerste was, wel de bekendste!
    ALLES IS VERKOCHT!

  3. #193
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Ik heb ergens gelezen dat John Mclaughlin de eerste elektrische gitarist was die er mee speelde, hij had een aangepaste ES345 en gebruikte het vooral voor die heftige Indiase stijl van vibrato. Blackmore was de 2e en heeft het waarschijnlijk van John overgenomen want die 2 kenden elkaar goed maar hij is ook groot liefhebber van traditionele luit-muziek en die hebben ook vaak -scalloped- toetsen dus dat zou ook nog kunnen (of beide natuurlijk).

  4. #194
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door memyron Bekijk bericht
    Ik heb niet echt een numero uno.....van alles al "geprobeerd". is het dan niet de juiste gitaar? Of prikkels.
    Maybach Lester en Stradovari. maar dat was het niet.
    Elite Strat en een Gibson Les Paul uit 2002...dat was het beste jaar zeiden ze...weg ;-)
    Japanse Fender Tele....totaal niet dus.
    Yep Original Jazzmaster! mijn favoriet! En nu eigenaar van de Tokai hierboven :-)
    Verschrikkelijk gaaf ding trouwens....en Alex (fijne kerel btw) veel plezier met je nieuwe Elite Strat! Nice meeting you!
    Ha ben jij het! Leuk gesprek met jullie gehad! Toffe mensen zijn jullie. Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst, ik hoop dat het wat voor je is. Op de terugweg zat ik nog te denken dat we beiden nog steeds zoekende zijn naar de ultieme gitaar, als die al bestaat😁Maar de zoektocht hoort ook bij onze hobby toch?! We houden contact!

    Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

  5. #195
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2014
    Locatie
    Emmer Compascuum
    Berichten
    134

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Ha ben jij het! Leuk gesprek met jullie gehad! Toffe mensen zijn jullie. Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst, ik hoop dat het wat voor je is. Op de terugweg zat ik nog te denken dat we beiden nog steeds zoekende zijn naar de ultieme gitaar, als die al bestaatMaar de zoektocht hoort ook bij onze hobby toch?! We houden contact!

    Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk
    De zoektocht heb ik al gestaakt :-) Ik doe gewoon wat ik leuk vind!
    En dat kan met onze mooie hobby! Gitaren!!! Ze zouden verboden moeten worden!

  6. #196

    Standaard

    @grayfink Blackmore was Malmsteen zijn idool.
    Nu de scallop van Yngwie is veel extremer dan die van Blackmore. Die van Blackmore was geloof ik enkel onder de dunne snaren en die van Yngwie is overal even extreem.

    Mister Malmsteen zegt dat hij het idee niet van Blackmore heeft gejat.
    Toen hij in Stockholm werkte als luthier moest hij een oude middeleeuwse luit herstellen. Die had ipv frets scallops en dat gaf hem het idee om dat bij een slechte gitaarhals te doen en daarna bij een goeie...

    Dat dit werkelijk zo is hebben veel mensen hun twijfels aan aangezien hij alles kopieërde van Blackmore. In de tijd van Alcatrazz zag hij er identiek uit als Blackmore zei Graham Bonnet.
    Ik heb Malmsteen zijn zeer goede biografie liggen(echte aanrader) en daar staat het hele verhaal ook in.

  7. #197
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YannickH Bekijk bericht
    @Napoje: ik speel vooral 80's shred stuff a la Malmsteen
    Zo! Dat wil ik wel eens horen!

  8. #198
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Hij was 20 toen ie naar de USA vertrok en hij zal best aan dingen in zijn slaapkamer geknutseld hebben maar bij luthier die middeleeuwse instrumenten herstelt stel ik me toch iets anders voor
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #199

    Standaard

    goh hij kan best in de leer zijn geweest bij een luthier in Stockholm.
    En een luthier krijgt best wel vaak andere dingen dan alleen gitaren over de vloer hoor dus de kans is er wel.
    Blijkbaar is hij handig met gereedschap. Vooral houtbewerking.

    Persoonlijk denk ik dat het een mengeling van de 2 verhalen is geweest.
    Hij zegt zelf ook: je had toen geen internet, je kon niet zo maar opzoeken of Blackmore een scalloped strat had.
    Hij zal het als Blackmore freak natuurlijk wel geweten hebben... Daarom gebruikt hij ook Marshalls enzo.
    Volgens mij heeft hij bij die luthier die luit gezien en heeft dat gewoon de doorslag gegeven. toen zag hij de scallops in het echt en had hij een betere referentie of voelde hij het gewoon eens echt aan.
    maar hey dat denk ik ervan he en dat blijf ik ervan denken want dat vind ik persoonlijk een leuk verhaal.
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  10. #200
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb recent weer eens mogen ervaren hoe nauwkeurig 'de pers' is met het onderzoeken en navertellen van een gebeurtenis. Daar moeten wij ons niet al teveel van voorstellen....... dus.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top