Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 22 van 25 EersteEerste ... 122021222324 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 211 t/m 220 van 248

Discussie: Toon je number one

  1. #211
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Troy Grady heeft over de speeltechniek van Malmsteen leuke tutorial gemaakt.
    Yngwie beweert dat Grady’s theorie dat Yngwie’s speelstijl aan de rotatie techniek met de plectrum hand te danken is niet klopt.
    Wie heeft gelijk, oordeel zelf:

    https://youtu.be/7TnddE2k598
    Ik snap niet goed wat je bedoelt.

  2. #212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Holy shit wat klinken strats toch kut met high gain. Dun, grijzig, fizzy. V e r s c h r i k k e l i j k.











    {Flame wars in 3...2...1...}
    Daar hebben ze dus Stacked pickups voor strats voor uitgevonden. zou jij van iedereen hier toch moeten weten...
    En omdat JIJ het kut vind klinken wilt het niet zeggen dat het kut IS he
    Gelukkig is er nog altijd iets als eigen smaak...
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  3. #213
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Holy shit wat klinken strats toch kut met high gain. Dun, grijzig, fizzy. V e r s c h r i k k e l i j k.











    {Flame wars in 3...2...1...}
    Sla jij even de plank finaal mis
    Super sound heeft die Malmsteen! Hoewel ik wel eens een betere live mix heb gehoord van hem!
    Maar jij generaliseerd door te beweren dat Strats kut klinken met high gain. En dat is een mening en geen feit....

  4. #214
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik wist dat deze reacties kwamen en het zo ontzettend leuk dit te lezen. Zo voorspelbaar.

  5. #215
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Het begon net leuk te worden hier. Zullen we het gezellig houden en niet gaan trollen?

  6. #216
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Als je de reacties toch al weet, waarom toch posten? Het voegt niks toe, het helpt alleen de sfeer om zeep.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #217

    Standaard

    Hier is trouwens het nummer 'Repent' live 2014 dat Malmsteen zelf helemaal zingt en dan hoor je ineens zijn nieuwe sound.
    https://www.youtube.com/watch?v=X9YZ...almsteen-Topic

    Veel dikkere sound vergeleken in 1989.
    Nieuwe Sig Seymour Duncan pickups ipv Dimarzio, Signature Marshall amps ipv zijn oude plexi 50watt non master volumes, G12T-75 speakers ipv 25watt Greenbacks, Fender signature Overdrive ipv de DOD250, Jim Dunlop Delrin 1,5mm Pick ipv Fender heavy picks...

    Dit is 1 van mijn favoriete "nieuwe Malmsteen" nummers.
    Veel mensen houden niet van zijn zang maar ik ben ongelooflijk fan van zijn zang al van het begin.
    Hier vind ik hem ongelooflijk!
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  8. #218
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Maar begrijp ik het goed? Malmsteen treed tegenwoordig met een tape op? Is de wall of Marshalls wel echt?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #219

    Standaard

    Tegenwoordig is hij een parodie van hemzelf...
    Hij heeft een tijdje letterlijk meer dan 50 marshalls gebruikt om dan toch maar over een tape (Malmsteen karaoke) te spelen. Dat krijg je als je je vrouw je manager laat spelen...

    Hij heeft tegenwoordig terug wat ingehuurde muziekanten maar die ramt hij allemaal links in een hoekje op het podium (drummer inclusief) Malmsteen zelf gebruikt ongeveer 80% van het podium. Het is triestig maar hij heeft zijn eigen carrière kapot gemaakt door slechte keuzes te maken.
    Misschien zullen we hier het stukje Malmsteen afsluiten.
    Anders Maak ik ooit wel eens een topic over hem aan in het muziekanten stuk van het forum
    Heb best wel wat op mijn computer over hem opgeslagen (gear enz en heb zelf een leuke collectie van hem)
    Was trouwens leuk spreken over hem jongens
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  10. #220
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Jaja, takes back memories. Ik heb ooit zijn black star ingestudeerd, zat als vinyl plaatje bij een magazine maar om dat goed te doen moet je echt werk van een paar toonladders en technieken maken, ben je gelijk een paar jaar verder. Geldt voor een hoop stijlen trouwens.

    Waar ik bij hem altijd giebelig van werd is niet hem of zijn gitaar maar zo'n driftig kloppend bassdrum pedaal die dan ook nog boven de zang moet staan.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top