Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 33
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb in m'n Fender SuperSonic een buis gebufferde effects loop. Prettig is dat 'ie 2 potmeters heeft en schakelbaar is. Je zou 'm dus als een extra gain stage kunnen gebruiken, maar bij mij staat 'ie neutraal ingesteld met alleen een volumepedaal erin.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Dat is een goed punt waar ik me ook in kan vinden. Ik praat er nooit over omdat het ervaren wordt als vloeken in de kerk.

    De mensen die spugen op een solidstate buffer vergeten dat 99% van de pedalen ook volledig solidstate zijn. Dan maakt het ineens niets uit dat hun signaal daar doorheen gaat.
    Precies. Mij maakt het niet uit wat er in de signaalketen staat, zolang mijn oren maar de sound horen die ik wil horen.
    Zodra je over oversturing gaat praten, heb ik ook de voorkeur voor buizen. Maar een FX loop zou juist transparant moeten zijn, dus hoor je als het goed is ook geen verschil tussen buizen en solid state.

    En inderdaad een terecht punt van AoDf, als je ooit dat buisje moet vervangen, kan je de amp open halen, zo een buisje zien te vinden en er een nieuwe in solderen.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Dat is voor de buizenfreaks, alles met buizen klinkt beter namelijk.... Als je een solid state fx loop in een buizenamp bouwt klinkt hij gelijk als een line 6..
    Heb je een voorkeur voor een buizenamp ben je een freak, zweer je bij modeling ben je een connoisseur en is enkel een JRC4558 of LM308N in je pedaal de moeite waard dan ben je fijnproever, zo ongeveer?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Ik weet niet of de FXloop van de 4210 overeenkomt maar ik had daar best wat verlies. Dat had ik uitgrbreid getest. Ik vond hrt uiteindelijke signaal zodanig minder dat ik het toen bij Chris heb neer gelegd. Hij is toen met de buizenbuffer op de proppen gekomen. Voor mij werkte dat toen.
    Het zal ongetwijfeld wel een verbetering zijn geweest, dat geloof ik ook wel. Ik heb alleen nog steeds wel het vermoeden dat een solid state fx loop het ook (minstens zo) goed doet. Ik denk toch niet dat ik op een buizen gebufferde fx loop over ga.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.286

    Standaard

    Als die tube-town kit een soort kopie is van die Metropoulos Zero loss kit moet dat echt wel prima zijn. Er zijn voornamelijk zeer goede reviews over te lezen.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik zou de ss versie nemen.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik denk inderdaad voor dat tube-town ss kitje te gaan. Ik lees er net ook over op het Ceriatone forum zelf, positief. Scheelt ook aanzienlijk in verzendkosten, plus dat ie sowieso vrij goedkoop is. Het hoeft van mij zelfs niet eens helemaal superduper, zolang ik maar geen volumedrop van het rechtstreekse signaal krijg.

    @Thiez: De kans is groot dat ik je t.z.t. daar nog een pm'etje over stuur. Dat inbouwen durf ik denk ik zelf niet aan. Zal er ook een paar goeie biertjes bij inkopen (uiteraard).

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard


  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Wel in blik natuurlijk...

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Wel in blik natuurlijk...

    Bier uit blik is als een gitaar door een solidstate loop.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top