Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 33
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    onze oosterburen hebben een goedkopere kit https://www.tube-town.net/ttstore/ki...op-lnd150.html
    Even checken of de aansluitbussen op de juiste afstand zitten en of je ruimte hebt voor de PCB. dan is dat inbouwen goed zelf te doen lijkt me. Anders wil ik je er best mee helpen.
    Kijk, die zocht ik dus o.a. ook! Ik wist van een ander alternatief, maar niet meer waar en welke. Ik zal 's gaan meten als ik er aan toe kom vandaag. Met zo'n tube-town setje is het in ieder geval goed betaalbaar.Kan best zijn dat als ik er zelf niet aan uit kom, dat ik je tzt daar nog een berichtje over stuur. Zal niet vandaag of morgen zijn hoor, kan echt nog wel wat weken duren. Ik moet me privé even op andere dingen richten, zijn even belangrijker (als in wellicht ook lucratiever). Ik kom er tzt nog wel op terug!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Had ooit een 4210 (de twee-kanaals,1x12 JCM800) waar Chris Winsemius een gelijke mod in had gezet. Ik was erg blij met het resultaat.
    Ik heb nog een 2210 thuis staan. Dacht dat het op zich eenzelfde versterker is, alleen de 4210 is 50 watt en combo? Dacht dat de eindversterker wel ietsje anders is, maar in essentie een 2205, zo uit m'n hoofd. Ik heb de fx loop van m'n 2210 altijd goed bruikbaar gevonden op zich. Jij niet, Jan? Niet dat ik ook iets wil gaan modden, maar wat voegde een door een buisje gebufferde loop extra toe aan jouw 4210?

    De 2210 heeft overigens ook een probleem met de fx loop momenteel, maar dat vind ik iets minder belangrijk voor nu even. Komt nog wel. Lijkt ook meer een probleem in de reverb te zijn. Als ik de delay in de fx loop inschakel, reageert de reverb ook ineens bijna niet meer en geeft de loop wat brom. Niet dat ik de reverb gebruik, maar daardoor kwam ik er wel achter dat er daar waarschijnlijk iets niet helemaal lekker gaat. De reverb tank lijkt ook wel z'n beste tijd te hebben gehad door al het gesjouw met de versterker, dus die misschien ook maar 's vervangen. Blijft overigens wel een toffe versterker, vooral voor leads, al gebruik ik 'm momenteel bijna niet. Maar mocht er ooit weer een bandje zich aandienen, dan wil ik 'm voor eventuele opnames zeker voor leads gebruiken. Echt een onderschatte versterker door allerlei internet nagepraat.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Hmmm... Gemeten en de inputs staan dichter bij elkaar dan die van dat kitje van Tube-Town. Gaatje boren en een blinde zwarte dop op het oude gaatje, als die niet te dicht bij elkaar zitten denk ik. Die van Metropoulos komt ook niet helemaal overeen.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Hmmm... Gemeten en de inputs staan dichter bij elkaar dan die van dat kitje van Tube-Town. Gaatje boren en een blinde zwarte dop op het oude gaatje, als die niet te dicht bij elkaar zitten denk ik. Die van Metropoulos komt ook niet helemaal overeen.
    '

    Haal een van de jack's van de print af, monteer deze in het chassis en maak twee korte draadjes naar de print. Beter dan nog een gat boren en met afdekdoppen werken. Het wordt anders zo'n gatenkaas.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Zit wel wat in ja. Ik ben dan ook een volledige leek op dit gebied hoor. Als ik het zelf moet doen heb ik waarschijnlijk in no time vloeibare vullingen. Bedankt voor de tip. Zal waarschijnlijk wel werken. Binnenkort maar 's dat tube-town kitje aanschaffen dan.

    Vraag me nog steeds wel af wat het extra voordeel is van zo'n kitje met een extra buisje, want die hebben ze ook bij tube-town en ook niet eens zo duur.

  5. #15
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    13 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    '

    Haal een van de jack's van de print af, monteer deze in het chassis en maak twee korte draadjes naar de print. Beter dan nog een gat boren en met afdekdoppen werken. Het wordt anders zo'n gatenkaas.
    +1



    123456789

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Zit wel wat in ja. Ik ben dan ook een volledige leek op dit gebied hoor. Als ik het zelf moet doen heb ik waarschijnlijk in no time vloeibare vullingen. Bedankt voor de tip. Zal waarschijnlijk wel werken. Binnenkort maar 's dat tube-town kitje aanschaffen dan.

    Vraag me nog steeds wel af wat het extra voordeel is van zo'n kitje met een extra buisje, want die hebben ze ook bij tube-town en ook niet eens zo duur.
    Dat is voor de buizenfreaks, alles met buizen klinkt beter namelijk.... Als je een solid state fx loop in een buizenamp bouwt klinkt hij gelijk als een line 6..
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Zit wel wat in ja. Ik ben dan ook een volledige leek op dit gebied hoor. Als ik het zelf moet doen heb ik waarschijnlijk in no time vloeibare vullingen. Bedankt voor de tip. Zal waarschijnlijk wel werken. Binnenkort maar 's dat tube-town kitje aanschaffen dan.

    Vraag me nog steeds wel af wat het extra voordeel is van zo'n kitje met een extra buisje, want die hebben ze ook bij tube-town en ook niet eens zo duur.
    Die kit met dat buisje (de 6112 kit) zou ik zelf niet snel kopen. Dat buisje zit direct op dat printje gesoldeerd. Mocht daar wat mee zijn loop je te kloten om dat los te solderen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik ben sowieso ook niet echt overtuigd van het nut van een extra buisje in een fx loop. Ik zie eigenlijk helemaal niet vaak tube buffered fx loops in high end versterkers. Friedman claimt de meest transparante fx loop te hebben en die zijn naar mijn weten ook niet gebufferd door een buisje. In mijn Splawn zit ook een solid state fx loop en die klinkt in mijn beleving ook erg goed. De fx loop in mijn JCM 800 2210 heb ik ook altijd prima gevonden eigenlijk en is niet echt high end. Maar ik heb de wijsheid ook niet in pacht, dus ben eigenlijk wel benieuwd naar de eventuele voordelen van een tube buffered fx loop.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Ik weet niet of de FXloop van de 4210 overeenkomt maar ik had daar best wat verlies. Dat had ik uitgrbreid getest. Ik vond hrt uiteindelijke signaal zodanig minder dat ik het toen bij Chris heb neer gelegd. Hij is toen met de buizenbuffer op de proppen gekomen. Voor mij werkte dat toen.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Dat is voor de buizenfreaks, alles met buizen klinkt beter namelijk.... Als je een solid state fx loop in een buizenamp bouwt klinkt hij gelijk als een line 6..
    Dat is een goed punt waar ik me ook in kan vinden. Ik praat er nooit over omdat het ervaren wordt als vloeken in de kerk.

    De mensen die spugen op een solidstate buffer vergeten dat 99% van de pedalen ook volledig solidstate zijn. Dan maakt het ineens niets uit dat hun signaal daar doorheen gaat.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top