Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard FX loop Ceriatone JCM 800 2203HW zuigt apeballen.

    Zoals de titel zegt. Wat een kut fx loop! Ik speel de laatste tijd vrijwel alleen nog maar over de monitoren middels IR's. Eindelijk krijg ik ook op deze manier 's een lekker dik geluid uit m'n Ceriatone, want de mastervolume kan eindelijk 's ver open. Alleen kwam ik er daardoor wel achter dat de fx loop op een dergelijk volume een enorme volumedrop heeft met m'n delay. De repeat is goed, maar het directe signaal klinkt als ergens in een holle buis. Aan de delay ligt het niet, want op andere versterkers geen last. Nou heb ik 's wat rond gelezen en ik lees meer over dit euvel bij o.a. Ceriatones. Heeft dat iets te maken met parallel versus serieel en is dat makkelijk te verhelpen? En zo ja, waar moet ik dan aan denken qua verbouwing en eventueel ook de kosten? In het 'ergste' geval schaf ik me een fx loop kit van Metropoulos aan en laat die inbouwen. Ik kan nog even zonder delay, maar in de nabije toekomst wil ik dit toch wel gefixt hebben. Ik kan mij ook niet heugen toen ik de mastervolume vrij laag had staan, dat ik dit euvel ook had. Doet ie kennelijk alleen als de eindtrap flink op z'n staart getrapt wordt.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.286

    Standaard

    Het is een serieele passieve (ongebufferde) effectsloop in die ceriatone voor zover ik lees. Eigenlijk gewoon een simpele onderbreking tussen pre en poweramp. Slecht design voor een loop. Ik zou voor een fx loop kit zoals die metropolous zero loss kit gaan of een externe gebufferde loop aansluiten zoals de ceriatone kleinulator. In het laatste geval heb je dan wel een extra losse unit bij je versterker liggen, maar je hoeft je amp niet te laten verbouwen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Wel 's van gehoord ja, die Kleinulator. Eigenlijk niet eens aan gedacht. Misschien ook nog niet zo'n gek idee. Dat Metropolous kitje zit ik ook al een tijdje te overwegen. Maar is e.e.a. misschien ook om te bouwen in de fx loop, zonder aanschaf van kitjes? Ik weet niet of dat te doen is? Niet door mezelf, laat dat duidelijk zijn.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.286

    Standaard

    Heb ooit een fx loop in mijn jcm800 laten bouwen door Peter van Weelden, 12ax7 buisgebufferd dus wel wat modicaties in het chassis. Mogelijk is het zeker maar zo’n kleinulator of zero fx loop zal goedkoper zijn. Heb zelf een c-lator bij m’n hrm overtone. Is de 19” versie van de kleinulator.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Moet inderdaad niet te gek worden qua prijs. Zo'n zero loss kitje is meen ik zo rond de 90 eurie. Ook niet gratis, maar is te doen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Laatst een filmpje hierover gezien, de oplossing js een inputbuffer en evt een outputbuffer ertussen zetten!
    Is bij veel amps de oplossing!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.286

    Standaard

    Dat is dan toch wat die kleinulator of fx loop kit doet?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    onze oosterburen hebben een goedkopere kit https://www.tube-town.net/ttstore/ki...op-lnd150.html
    Even checken of de aansluitbussen op de juiste afstand zitten en of je ruimte hebt voor de PCB. dan is dat inbouwen goed zelf te doen lijkt me. Anders wil ik je er best mee helpen.
    Laatst gewijzigd door Thiez; 27 oktober 2020 om 07:33
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Kan je niet een pedaal met een buffer (zoals een Boss) die niet true bypass is voor je delay zetten, of er achter, als buffer? Inbouwen zal netter zijn, dat zeker. Of wordt een anders soort buffer bedoeld?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Heb ooit een fx loop in mijn jcm800 laten bouwen door Peter van Weelden, 12ax7 buisgebufferd dus wel wat modicaties in het chassis.
    Had ooit een 4210 (de twee-kanaals,1x12 JCM800) waar Chris Winsemius een gelijke mod in had gezet. Ik was erg blij met het resultaat.
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top