Zoals de titel zegt. Wat een kut fx loop! Ik speel de laatste tijd vrijwel alleen nog maar over de monitoren middels IR's. Eindelijk krijg ik ook op deze manier 's een lekker dik geluid uit m'n Ceriatone, want de mastervolume kan eindelijk 's ver open. Alleen kwam ik er daardoor wel achter dat de fx loop op een dergelijk volume een enorme volumedrop heeft met m'n delay. De repeat is goed, maar het directe signaal klinkt als ergens in een holle buis. Aan de delay ligt het niet, want op andere versterkers geen last. Nou heb ik 's wat rond gelezen en ik lees meer over dit euvel bij o.a. Ceriatones. Heeft dat iets te maken met parallel versus serieel en is dat makkelijk te verhelpen? En zo ja, waar moet ik dan aan denken qua verbouwing en eventueel ook de kosten? In het 'ergste' geval schaf ik me een fx loop kit van Metropoulos aan en laat die inbouwen. Ik kan nog even zonder delay, maar in de nabije toekomst wil ik dit toch wel gefixt hebben. Ik kan mij ook niet heugen toen ik de mastervolume vrij laag had staan, dat ik dit euvel ook had. Doet ie kennelijk alleen als de eindtrap flink op z'n staart getrapt wordt.