Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31

Discussie: SG project.

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik heb Pattex en bison ooit gebruikt maar gaf zoveel problemen dat ik weer terug ben bij Titebond.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    496

    Standaard

    FF met de bandschuurmachine (3x woordwaarde) aan de bak gegaan, en dat werkt prima voor t groffe werk.


    Ff snelle afwerking gedaan met een schuurrol op de accu boor, en vervolgens een schraapstaaltje voor de looks.
    De curve wordt nog dieper, maar dat doe ik pas in een later stadium. De bedoeling is dat ik een deel van t hout van de achterkant zichtbaar krijg, zodat de overloop tussen top en back in de curve zit. Is gezien de hoek, ook voor t speel plezier wel prettig denk ik.

    Nu maar s ff de achterkant uit gaan zoeken. Ik heb zelf geen SG, dus ik moet even kijken of de achterkant ook een curve heeft, en de control pocket moet nog een mal hebben, en ingefreesd worden.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    SG heeft aan de achterkant dezelfde curve als de voorzijde. Dus heel de bovenzijde van de body afgeschuind en onderkant enkel de hoorn.
    Overigens zit er veel verschil in de SG curve over de jaren heen. Maar dit is vooral de hoeveelheid van afschuining en met name in de hoorns de holtes.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    nice!!!

    een scherpe spookschaaf is hierbij echt praktisch
    top lijkt me geen padouk. ik heb zelf een plank liggen die er op lijkt, maar weet helaas niet wat het juist is..
    no life without music

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    496

    Standaard

    Overigens zit er veel verschil in de SG curve over de jaren heen.
    DAt viel mij ook net op met een snelle search. Die harley bentons op thomman bijv. hebben dezelfde hoek in de curve over de hele bovenkant, maar de oude sg's weer niet.
    Ik vind juist het organisch verloop van de hoek op die curve mooi, dus ik denk dat ik die route maar aan houd. T voordeel is wel, met de verschillende curves kan je t nooit fout doen
    een scherpe spookschaaf is hierbij echt praktisch
    heb ik geprobeerd, had ook geen zin. Ik ben t dus maar als een burl gaan behandelen. Tbh ik had dit ook al wat verwacht, vandaar dat ik ben begonnen met de bovenfrees, en de schuurrol en bandschuurmachine al klaar had liggen. Maar ik vind schaven, en werken met een beitel gewoon ontspannend om te doen, schuren maakt zo'n troep.
    vanmiddag maar s kijken of ik nog wat kan doen. Nu eerst even wat aan werk verzetten

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.045

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pueblo Bekijk bericht
    nice!!!

    een scherpe spookschaaf is hierbij echt praktisch
    top lijkt me geen padouk. ik heb zelf een plank liggen die er op lijkt, maar weet helaas niet wat het juist is..
    Bubinga misschien?
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    zou wel eens kunnen. Lijkt in elk geval ook op de plank die ik heb! De mijne had wat birdseye, lag bij mijn ouders thuis, zal ik ooit wel voor één of ander project gebruiken (als het tegen dan niet op de cites lijst staat )
    no life without music

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    496

    Standaard

    Zou best Bubinga kunnen zijn. Volgens mij heb ik dit plankje ooit eens meegenomen vanuit de AF vanuit zo'n graaibak

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    316

    Standaard

    Super tof! Deze ga ik volgen. Een SG staat bij mij ook nog op het todo lijstje

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    496

    Standaard

    Eindelijk weer een dagje geen regen, geen werk, en de kids bezig met andere dingen, oftewel, verder gegaan met de curves.
    Tbh, die zijn nog best tricky met het gebruikte hout.
    De top is een beetje moeilijker m te doen, omdat t niet goed zichtbaar is, if je de hoek goed laat lopen tot aan de lijn,
    Maar t lukt aardig, gaat langzaam richting afwerking. Ik gebruik hier nu een schraapstaaltje op met een lichte bolling. dit maakt de curve een klein beetje hol, wat hopelijk met lak er op, m iets accentueert


    De achterkant is vervolgens een makkie, gewoon bandschuurmachine, her en der wat beitel werk op de hoorns, want dat gaat te snel met de bandschuurmachine, en daarna de schraapstaaltjes.


    Gaat niet zo snel als in t begin, maar ach, ik heb me best vermaakt. Nu eerst een koud biertje.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top