Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 47
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Jij bent een verrot slechte zoeker:

    https://www.crazyparts.de/pickup-mak...nets/index.php
    Dat zei ik toch, daarom zet ik het ook hier neer. Maar jij bent ook echt een halve mof ey, .de is ook niet bepaald Nederlands... Maar dit doet 't 'm wel voor mij. Ik wist eigenlijk niet eens dat Crazyparts ook dit verkoopt. Heb in het verleden wel 's wat besteld bij hun. Ik denk wel een goed adresje. Ik vraag me alleen af waar het enorme verschil vandaan komt met bijv. Throwback. Die heeft ook van die short-bars, maar dan voor bijna veertig dollar. Maar ik ga deze maar 's bestellen, goed prijsje wel. Dank u!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Sergon heeft tegenwoordig magneten

    https://tlcguitargoods.com/nl/pickup...olepieces.html

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    En nog goedkoper ook. Ons bent zuunig! Ze hebben meerdere maten Alnico 5 magneetjes zie ik. Wellicht met het corona gebeuren wel handiger om bij deze webshop te bestellen, gezien de enorme vertragingen vanuit Duitsland momenteel. Dankjewel Barno. Sowieso, iedereen bedankt voor de input. Ik kan weer vooruit.

    Zit alleen nog voor mezelf af te wegen of ik daar de huidige Tim Shaw humbucker voor ga opofferen ter proef, of dat ik ergens een 490R op de kop ga tikken. De 490R schijnt, behalve de magneet, nagenoeg identiek te zijn aan een T-top. Of dat ook zo is weet ik niet. De Tim Shaw is door de waarde misschien wat zonde om voor een eerste keer een dergelijke ingreep op toe te passen... Anderzijds, die elementen lagen in een grote onderdelen kist, geen idee van de waarde tot voor kort.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb inderdaad wel de neiging om eerst in Deutschland te kijken, vooral vanwege de prijs. Ik heb m'n A2 magneten in San Francisco gekocht destijds want die waren toen het goedkoopst.


    "Opofferen" is een groot woord, je draait de 4 schroeven van de baseplate wat losser en schuift met de nieuwe magneet de oude eruit. Polariteit wijst zichzelf, de magneten moeten 'plakken'.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik vond die Crazyparts helemaal niet zo'n gekke optie hoor. Best een goed adresje. Alleen als ik moet kiezen tussen bestellen uit Duitsland, of Nederland momenteel, dan wordt het wel het Nederlandse adresje. Er zijn momenteel echt grote vertragingen nu met de tweede corona golf schijnt.

    Die Tim Shaw... Ik weet niet of ik 'm origineel wil houden. Moet zeggen, toen ik 'm vanmiddag voor het eerst in pak 'm beet vijftien jaar weer 's probeerde, dat ik toch wel erg enthousiast ervan werd. Eigenlijk de beste PAF die ik tot nu toe heb bespeeld. Ik weet niet waarom ik 'm destijds niet perse heel bijzonder vond, behalve dat ie flink stond te fluiten. Het zal een andere fase in m'n leven zijn geweest. Het is inderdaad niet een mega ingreep. Maar ik heb makkelijkere dingen vernacheld op dat vlak, onderschat mij niet!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ooit bedacht dat jou gehoor 15 jaar geleden beter was dan nu? Dat ligt niet aan jou. Bijna iedereen gaat (vooral hoog) minder goed horen, endie iets te schelle pickips klinken nu opeens een stuk warmer.

    Niet de gear wordt vintage maar de eigenaar...

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Daar heb je zeker een punt. Komt nog bij dat de smaak van wat je wil horen en hoe je de apparatuur afstelt, ook veranderen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Bekend fenomeen.
    Ga je gitaren, bruggen en pickups uitgebreid A/B'n, denk je, nou.. dat is dan duidelijk, paar jaar later kan je er totaal anders over denken.
    Waar het aan ligt, who knows, who cares, gewoon met die waan van de dag werken, dat is het meest praktisch.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Jij bent een verrot slechte zoeker:

    https://www.crazyparts.de/pickup-mak...nets/index.php
    Ik zie geen prijzen, geen manier om te saven of in een basket te doen. Wel onhandig kwa shop?

    oh, sommige pagina's wel... ok...
    Laatst gewijzigd door Pepe; 18 oktober 2020 om 00:33
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #20

    Standaard

    short bar is 58 x12.5x3.2 mm ! maar wat wil je daar mee bereiken ? ik heb ze in 58 mm 60 mm en 62 mm alnico 5 ! 62 heb ik ook in alnico 2
    als je magneet wat langer is dan steekt hij aan de uiteinden iets langer uit en bij 58 staat hij iets meer naar de rand van je polen wat eigenlijk geen verschil maakt voor je magnetisch veld op je polen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top