Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 47
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    "een bedragje dat"

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb volgens mij nog nooit een T-top in een gitaar gehad. Vraag mij alleen af wat er in een Gibson RD Standard zit. Zie inmiddels wel schokkende prijzen voor die totaal succesloze gitaar.
    Zo succesloos dat ze weer gemaakt worden door Gibson. Ik denk dat er wel markt voor was, maar de gemiddelde gitarist was ook toen al vrij conservatief. Persoonlijk vind ik het een erg mooie gitaar om te zien. Of er T-tops in zitten heeft alles te maken met het bouwjaar. Dacht dat van 1965 tot 1980 in alle humbucker gitaren van Gibson T-tops zaten. De Shaws waren de opvolgers. RD's kwamen in '77 voor het eerst op de markt tot 1982, aldus wiki. De reissues even niet meegerekend. Dus kan zowel T-top als Tim Shaw zijn als je een oudje hebt. In de transitie periode van T-top naar Tim Shaws is er ook nog wat overlap geweest, naar ik begrepen heb, waardoor er in sommige gitaren na 1980 toch nog T-tops in zaten. Maar pin me er niet op vast hoor, ik lul ook veel na van wat ik er van vind op internet.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    "een bedragje dat"
    Ja fuck, ik moet nog eten, dankzij m'n kleine monstertje van drie... Ik heb hongerklop van hier tot en met man, ben helemaal slap. De scherpte is er even af.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Zo succesloos dat ze weer gemaakt worden door Gibson. Ik denk dat er wel markt voor was, maar de gemiddelde gitarist was ook toen al vrij conservatief. Persoonlijk vind ik het een erg mooie gitaar om te zien. Of er T-tops in zitten heeft alles te maken met het bouwjaar. Dacht dat van 1965 tot 1980 in alle humbucker gitaren van Gibson T-tops zaten. De Shaws waren de opvolgers. RD's kwamen in '77 voor het eerst op de markt tot 1982, aldus wiki. De reissues even niet meegerekend. Dus kan zowel T-top als Tim Shaw zijn als je een oudje hebt. In de transitie periode van T-top naar Tim Shaws is er ook nog wat overlap geweest, naar ik begrepen heb, waardoor er in sommige gitaren na 1980 toch nog T-tops in zaten. Maar pin me er niet op vast hoor, ik lul ook veel na van wat ik er van vind op internet.
    De RD Standard was mijn eerste gitaar. Nieuw gekocht voor 895 gulden bij Becker op de Laan van Meerdervoort in Den Haag. Ik weet niet welke versie het was maar de pups piepten erg snel en ik was niet enthousiast over de brede platte neck. Al snel ingeruild voor een Gibson The Paul die veel beter beviel. Die The Paul had Dirty Finger pups trouwens en dat was midden in de tijd van het vervangen van pups en andere hardware.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Die ouwe T-tops zullen niet gewaxpot zijn geweest en ik denk ouwe Tim Shaws ook niet. En daarmee bedenk ik me nu eigenlijk waarom die Tim Shaws van mij destijds zo erg piepten, dat ik ze onbruikbaar vond. Pedalen stacken voor een flinke dosis gain, zonder noise gate, met niet gewaxpotte elementen, da's een garantie tot een fluittoon. Nu speel ik met veel minder gain, uit de versterker, wel met booster er voor, maar ook met noise gate. Da's niet gek eigenlijk dat het nu wel werkt.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Nu heb je me wel getriggerd. Zoekend naar T-Top klonen kwam ik op de site van Throbak terecht. Voor velen toch wel een goeroe op dit gebied. Bij zijn T-Top kloon schrijft hij het volgende:

    ThroBak's research of early vintage T-Tops has revealed that many of these classic pickups use short Alnico 2 magnets. Early patent sticker T-Tops are sought after for their distinct tone and dynamic response and an important part of this tone is short Alnico 2 magnets. Conventional wisdom is that all T-Tops have short A5 magnets. But analysis of ThroBak's own '70 "Made in USA" stamped SG revealed that both neck and bridge T-Tops in this guitar have short A2 magnets. We even managed to get copies of vintage Kalamazoo era magnet drawing detailing short Alnico 2 magnets in the late 60's. Tonally the result of short Alnico 2 in the '70/Select set is a more open sounding pickup than short A5 would provide but with more prominent mids than long A2 magnets provide.
    Hij lijkt de enige te zijn die de korte Alnico 2 magneetjes gebruikt.

    Alleen die prijzen hè...

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Throbak is wel echt gruwelijk aan de prijs... Zelfde voor SoloDallas. Wat ik niet zo goed begrijp is waarom ze alnico 2 magneten gebruiken. T-top is alnico 5, hoewel hun beweren dat het ook alnico 2 was soms? Ik ga ze niet bestrijden, ze zullen ongetwijfeld gelijk hebben. Zal wellicht een eigen sausje over hun T-tops zijn, maar voor mij maakt het dan dat het geen T-top replica's meer zijn. Ik ben dan weer wel een dusdanige dwangneuroot, dat ik alnico 5 niet meer kan loskoppelen van T-tops. Misschien klinken ze wel geweldig hoor, dat kan natuurlijk prima. Maar ik zou dan niet gauw voor Throbak kiezen. Ik zat zelf eigenlijk te kijken naar Manlius. Dat schijnen wel exacte replica's te zijn en als ik de fora e.d. mag geloven zijn dat ook erg goeie kloontjes. En veul goedkoper! Brandonwound is misschien ook nog wel een goeie kandidaat.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Oké, dat is wel echt supersnel. Stond ineens een DHL menneke voor de deur, met een pakketje uit Duitsland. Woensdag besteld, vandaag binnen. Morgen maar even aan den knutsel.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Magnetisch materiaal dat door een ruimtevoertuig van een astroide is gehaald en daarna door orpheo zelfe goedgekeurd is. ( subtiele middens en geprononceerd hoog op een bedje van schrorseneren met truffelmaionaisea)

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Dacht dat dat alleen was met een specifiek, groen stuk tape, met een bepaalde RAL kleur?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top