Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 47

Threaded View

  1. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Zo'n short-bar alnico 5 magneet schijnt, don't shoot the messenger veel uit te maken wat betreft het geluid van een T-top. PAF-achtig, met een wat fellere attack, wat meer mid-hoog en het tophoog zou wat meer 'crispy' zijn. Nou ben ik allerminst van plan om de hoofdprijs voor een oude T-top te betalen, dus vandaar het idee om een 490R op de kop te tikken en daar een ander magneetje in te tikken. Nogmaals, don't shoot the messenger, maar zo'n 490R schijnt, op de magneet na, niet zoveel te verschillen van een T-top. Ik wil dat wel 's ondervinden en vind het wel leuk om met dat soort dingen te experimenteren. Het andere plan is om de Tim Shaws die oorspronkelijk in m'n SG zaten, van zo'n short-bar te voorzien. Dan zal het geen T-top worden, maar misschien voegt het wel een beetje hetzelfde toe wat betreft het mid-hoog en het hoog. Maar ik ga de Shaws denk ik zo laten zoals ze zijn. Die brughumbucker heeft me vandaag echt verrast. Klonk veel dikker dan ik me kan herinneren van deze elementen. Maar ik speelde toen nog over een andere versterker en haalde de gain ook uit gestackte pedalen. Wellicht komt zo'n Shaw nu veel meer tot z'n recht. Ik heb meerdere PAF-achtigen gehad en heb, naast de Shaws, nu nog een SD '59, BKP The Mule en een DiMarzio Air Classic liggen. Die zijn allemaal ook niet verkeerd, maar de Shaw vond ik vanmiddag dusdanig goed klinken, dat ik 'm, denk ik, beter vind. Misschien maar zo laten en afwachten tot er een 490R ergens tegen een schappelijk prijsje voorbij komt en die te voorzien van zo'n short-bar alnico 5 magneet. Ben wel benieuwd of dat inderdaad het verschil maakt. Die namaak T-top zou dan in een Edwards Les Paul Custom moeten komen en dan blijven de originele elementen netjes in de SG.

    Ik vind het Tim Shaw verhaal wel apart. Die komen uit de beruchte Norlin periode. Zou de slechtste periode van Gibson zijn en er kwam niets goeds uit die tijd bij Gibson vandaan als je de kenners mag geloven. Die Shaws kwamen eigenlijk voort vanuit flinke bezuinigingen, maar daar betaalt men nu zo ongeveer de hoofdprijs voor en schijnen de betere PAF kopieën te zijn van Gibson. Aldus de kenners. Schiet mij maar lek...
    Laatst gewijzigd door Brum; 18 oktober 2020 om 12:09 Reden: kut met -dt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top