Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 10 EersteEerste ... 678910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 95
  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Goeie genade Hombra. Een koptelefoon in een speakercabinet?
    En er staat toch "speaker 8-16 Ohms" bij die TM18 uitgang, en niet "koptelefoon"?
    Zonder correct aangesloten speaker blaast een buizenamp zichzelf op.

    Gebruik die DI-Out, daar komt echt een fatsoenlijk geluid uit.
    Koop die mixer en lees post #65 nog eens.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 21 oktober 2020 om 21:48
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Locatie
    Raamsdonksveer
    Berichten
    249

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik wil jouw beroepsgitaristen niet tekort doen maar vanuit de DI (Red Box) van jouw Tubemeister 18 naar een mixer en daar dan jouw hoofdtelefoon geluid vandaan krijgen (Tubemeister op 0) moet probleemloos zijn.




    Ik vind het Red Box geluid kut, maar dat ben ik.
    Hoi Erik wat jij zegt klopt maar dan is het geluid zoals jij zegt klote! Net als met de Mooer audiofile ik had daarmee ook geluid op mijn koptelefoon maar zo verschrikkelijk slecht geluid!

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Wel eens naar een iRig gekeken?
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Dat een koptelefoon line out van een amp niet mooi is (of liever, anders klinkt dan wat van een speaker komt) heeft niks te maken met buizen, digitaal of transistor maar met extra voorzieningen kwa vol. & eq. om dat na te bootsen.
    Lijkt vanzelfsprekend maar blijkbaar dus niet voor iedereen.
    Je vroeg initieel om je effectboard door een koptelefoon te horen en ik gaf je drie mogelijkheden en die staan nog steeds.
    Een van die mogelijkheden was een micro amp en ik geef je dit keer er een plaatje bij, 49 euro, klaar.

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hombra Bekijk bericht
    Hoi Erik wat jij zegt klopt maar dan is het geluid zoals jij zegt klote! Net als met de Mooer audiofile ik had daarmee ook geluid op mijn koptelefoon maar zo verschrikkelijk slecht geluid!
    Fijn dat jij dit ook zo ervaart

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Dat een koptelefoon line out van een amp niet mooi is (of liever, anders klinkt dan wat van een speaker komt) heeft niks te maken met buizen, digitaal of transistor maar met extra voorzieningen kwa vol. & eq. om dat na te bootsen.
    Lijkt vanzelfsprekend maar blijkbaar dus niet voor iedereen.
    Je vroeg initieel om je effectboard door een koptelefoon te horen en ik gaf je drie mogelijkheden en die staan nog steeds.
    Een van die mogelijkheden was een micro amp en ik geef je dit keer er een plaatje bij, 49 euro, klaar.

    Lijkt mij een behoorlijke oplossing.

  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Locatie
    Raamsdonksveer
    Berichten
    249

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Goeie genade Hombra. Een koptelefoon in een speakercabinet?
    En er staat toch "speaker 8-16 Ohms" bij die TM18 uitgang, en niet "koptelefoon"?
    Zonder correct aangesloten speaker blaast een buizenamp zichzelf op.

    Gebruik die DI-Out, daar komt echt een fatsoenlijk geluid uit.
    Koop die mixer en lees post #65 nog eens.
    ik was er al bang voor dat ik iets doms deed!
    Oké ik ga het proberen met het kleine mixertje en de XLR female-Jack 6.3 male 3 mtr op de tubemeister.
    Als het geluid goed is koop ik een extra kabel voor de marshall top alleen de diout heeft geen XLR stekker en geen Redbox maar een Jack 6.3 werkt dit dan ook of niet?

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hombra Bekijk bericht
    Hoi hoi
    Weer een berg mensen gesproken!
    Waarvan 2 beroepsgitaristen.
    Deze zeggen: waarom denk je dat er geen koptelefoon uitgang zit op een buizentop!
    Dit omdat het geluid van een buizenbak niet mooi is door een koptelefoon.
    Ik zie idd geen buizentop met een koptelefoon uitgang! Jullie wel?
    En een koptelefoon versterker geeft geen verbetering aan een koptelefoon qua geluid maar je kunt het geluid harder zetten! De koptelefoon versterker is eigenlijk bedoeld voor aan een iPad of aan een computer! Volgens wat ik hoor verbeterd het geluid ook niet door een mengpaneel (de kleine waar we het over hebben) ik heb ook Bax in Apeldoorn gebeld en daar een gitaarman aan de telefoon gehad. Deze zei eerst probeer eens bij de Marshall origin 20 top of je geluid uit je koptelefoon krijgt als je deze achterin prikt op de Diout! Want als je daar geluid hebt kun je bv focus rite scarlett solo daarin prikken en daar de koptelefoon en als ik zou willen de pc op aansluiten. Maar helaas geen geluid daaruit!
    Nou was ik zelf aan t modderen met een oude koptelefoon.
    Als ik het cabinet eruit trek en mijn koptelefoon in de loudspeaker 2x16 Ohms plug helemaal erin druk hoor ik mijn koptelefoon aan 1 kant trek ik hem een klikje terug werkt mijn koptelefoon aan beide kanten.
    Met de volume knop kan ik gewoon het volume regelen.
    Ik heb ditzelfde ook geprobeerd bij de Hughes & Kettner tubemeister 18 ook in de speaker 8-16 Ohms
    Ook niet helemaal erin en ook beide kanten geluid en ook de volume te regelen via master knop, gaat hier de boel mee kapot?
    Zou hier bv een interface in kunnen of zeg ik nu weer dingen die dom zijn en de boel kapot maken?
    Graag advies.
    En geloof me ik lees echt wel jullie berichten en neem alles mee. Maar ik wil iets kopen wat makkelijk te gebruiken is voor mij in de rolstoel als ik alleen ben.
    Beste Hombra, een goeie tip; ik zou die Bax meneer niet al te serieus nemen. Ik zou geen enkele Bax man serieus nemen, wegens totaal gebrek aan know how.

    Ik ben er niet bij geweest hoe die beroepsgitaristen het hebben uitgelegd, maar dit lijkt het halve verhaal zoals je het vertelt. Het klopt volkomen dat een koptelefoon direct uit je versterker voor geen meter klinkt. Wat denk je wat een gitaarspeaker doet? Die doet je gitaarsignaal kleuren naar een mooi gitaargeluid. Dat is exact waarom je er een speaker aan hangt. Je versterker alleen kan dat niet. Wat de truc dus is, is om zo'n speaker na te bootsen. Nou heeft jouw versterker daar een ingebouwde oplossing voor, middels de Red Box DI Out, wat een ingebouwde speakersimulator is. En daarom dragen mensen ook de oplossing aan om daar een USB mixertje, of interface aan te hangen. Het is echt de meest simpele oplossing om met een koptelefoon te kunnen spelen.

    Ik vraag me ook af, heb je alleen de Mooer Audiofile gebruikt? Want er werd ook bij gezegd dat je er bijv. een Mooer Radar aan moet hangen. Een speaker simulator dus, omdat je op de manier waarop Midwolda het aangaf dus niet je Red Box uitgang gebruikt en dus geen enkele speakersimulatie gebruikt. Dan blijft er alleen een dun, krasgeluid over en dat heb je waarschijnlijk over je koptelefoon gehoord. Gebruik die Red Box uitgang, hang er een mixer of geluidskaart aan en je gaat in ieder geval een gitaargeluid horen over je koptelefoon, i.p.v. een krasgeluid. Want ik heb het vermoeden dat dat het is wat je hebt gehoord, ben ik juist?

    Dit alles had die man van Bax je ook kunnen vertellen als hij een klein beetje verstand van z'n eigen handel heeft.
    Laatst gewijzigd door Brum; 21 oktober 2020 om 22:08

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Locatie
    Raamsdonksveer
    Berichten
    249

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Beste Hombra, een goeie tip; ik zou die Bax meneer niet al te serieus nemen. Ik zou geen enkele Bax man serieus nemen, wegens totaal gebrek aan know how.

    Ik ben er niet bij geweest hoe die beroepsgitaristen het hebben uitgelegd, maar dit lijkt het halve verhaal zoals je het vertelt. Het klopt volkomen dat een koptelefoon direct uit je versterker voor geen meter klinkt. Wat denk je wat een gitaarspeaker doet? Die doet je gitaarsignaal kleuren naar een mooi gitaargeluid. Dat is exact waarom je er een speaker aan hangt. Je versterker alleen kan dat niet. Wat de truc dus is, is om zo'n speaker na te bootsen. Nou heeft jouw versterker daar een ingebouwde oplossing voor, middels de Red Box DI Out, wat een ingebouwde speakersimulator is. En daarom dragen mensen ook de oplossing aan om daar een USB mixertje, of interface aan te hangen. Het is echt de meest simpele oplossing om met een koptelefoon te kunnen spelen.

    Ik vraag me ook af, heb je alleen de Mooer Audiofile gebruikt? Want er werd ook bij gezegd dat je er bijv. een Mooer Radar aan moet hangen. Een speaker simulator dus, omdat je op de manier waarop Midwolda het aangaf dus niet je Red Box uitgang gebruikt en dus geen enkele speakersimulatie gebruikt. Dan blijft er alleen een dun, krasgeluid over en dat heb je waarschijnlijk over je koptelefoon gehoord. Gebruik die Red Box uitgang, hang er een mixer of geluidskaart aan en je gaat in ieder geval een gitaargeluid horen over je koptelefoon, i.p.v. een krasgeluid. Want ik heb het vermoeden dat dat het is wat je hebt gehoord, ben ik juist?

    Dit alles had die man van Bax je ook kunnen vertellen als hij een klein beetje verstand van z'n eigen handel heeft.
    Brum klopt helemaal wat je nu verteld, het geluid was echt niet om aan te horen.
    Maar wat is wijzer een mixertje aan de diout Redbox uitgang of bv de de focusrite Scarlett Solo 3rd gen 2-in, 2-out usb audio interface?
    En past dit beide ook op de diout Jack 6.3 mm op de Marshall origin 20 top?

    Ik heb nu een paar keer naar Bax in Goes gebeld en daar kreeg ik echt waardeloos advies, dus ik dacht bel naar Bax Apeldoorn en had het idee dat ik nu iemand aan de phone had die wat meer verstand hiervan had.
    Helaas, niet dus!
    Laatst gewijzigd door Hombra; 21 oktober 2020 om 22:21

  9. #79
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Beide kan. ik gebruik thuis een Presonus Audiobox USB en heb daar een loadbox en speakersimulator voor staan. Maar omdat jouw versterker al voorziet in speakersimulatie middels die Red Box uitgang en er een ingebouwde powersoak in zit, zodat je je cabinetje aangesloten kunt houden, zonder signaal over de speakers, is het echt alleen een kwestie van de juiste microfoonkabel vanuit de Red Box uitgang naar ofwel een mixertje, ofwel een interface. Gegeven je beperkte bewegingsvrijheid is het dan eigenlijk echt alleen een kwestie van alles zo neerzetten dat je er makkelijk bij kan. Of die Red Box een echt mooie speaker simulatie geeft weet ik niet, maar het zou wel prima moeten werken op zich.

    Ik ken die Marshall Origin 20 niet, maar ik heb het vermoeden dat je, omdat er geen ingebouwde speakersimulatie in zit, je weer een extra apparaat, of zelfs twee moet aanschaffen. Namelijk een speakersimulator en een loadbox, zodat de versterker een load (wat je speakers ook zijn) ziet. Hang je er geen load(box) aan, of speakers, dan verniel je de trafo's. Die worden te heet, omdat je versterker het vermogen niet kwijt kan. Uiteindelijk gaat je versterker naar alle waarschijnlijkheid in rook op. Persoonlijk zou ik het eerst gaan proberen met de Hughes & Kettner, omdat daar al van alles op en aan zit en het een prima versterkertje is.

  10. #80
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Brum, die Mooer Audiofile heeft gewoon een cabsim aan boord hoor.

    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top