Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 10 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 95
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Locatie
    Raamsdonksveer
    Berichten
    249

    Standaard

    Je bedoelt deze?

    https://www.bax-shop.nl/hoofdtelefoo...xoCh3IQAvD_BwE

    Maar deze sluit ik exact hetzelfde aan als bv een Boss pedaal. Zet ik wel op het einde? En dan zet je de bypass aan en wat wil dat cab Sim zeggen? Zet ik daarmee het cabinet aan?
    De input aan de andere Boss pedaal en welke uitgang naar de tubemeister?

    Sorry dat ik zoveel vraag, maar wil de boel niet kapot hebben!
    Laatst gewijzigd door Hombra; 15 oktober 2020 om 22:58

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hombra Bekijk bericht
    Je bedoelt deze?

    https://www.bax-shop.nl/hoofdtelefoo...xoCh3IQAvD_BwE

    Maar deze sluit ik exact hetzelfde aan als bv een Boss pedaal. Zet ik wel op het einde. En dan zet je de bypass aan of zo
    Ja die. Kabel van de RV-6 Output naar de Audiofile Input, kabel van de Audiofile Stereo naar de Tubemeister Input, koptelefoon in de Mono Mix. Maak je niet druk om die "stereo" want je hebt toch alles mono dus dat doet niets.
    Bypass wil zeggen dat het pedaal uitstaat maar wel het originele signaal doorlaat, dat is wat je wilt als je hard speelt over de Tubemeister. Die Power-schakelaar en de Cabsim-schakelaar zet je allebei op On als je via de koptelefoon wilt luisteren. De Tubemeister hoeft dan niet eens aangezet te worden.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Locatie
    Raamsdonksveer
    Berichten
    249

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Ja die. Kabel van de RV-6 Output naar de Audiofile Input, kabel van de Audiofile Stereo naar de Tubemeister Input, koptelefoon in de Mono Mix. Maak je niet druk om die "stereo" want je hebt toch alles mono dus dat doet niets.
    Bypass wil zeggen dat het pedaal uitstaat maar wel het originele signaal doorlaat, dat is wat je wilt als je hard speelt over de Tubemeister. Die Power-schakelaar en de Cabsim-schakelaar zet je allebei op On als je via de koptelefoon wilt luisteren. De Tubemeister hoeft dan niet eens aangezet te worden.
    Oké super ik ga hem bestellen.
    Superrrrr bedankt

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Nog èèn vraag onbeantwoord: cabsim is kort voor Cabinet Simulator, dat geeft een "kleurtje" aan het geluid over de koptelefoon zodat het meer klinkt als een echte speaker.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Locatie
    Raamsdonksveer
    Berichten
    249

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Nog èèn vraag onbeantwoord: cabsim is kort voor Cabinet Simulator, dat geeft een "kleurtje" aan het geluid over de koptelefoon zodat het meer klinkt als een echte speaker.
    Oké nogmaals bedankt ik ga hem bestellen!
    Haha als het me niet lukt om aan te sluiten kom ik bij je terug

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Misschien vraag ik nu echt iets heel doms en zie ik wat over het hoofd. Maar als de tubemeister niet meer aan hoeft, dan heb je toch geen preamp meer voor je cab sim pedaaltje?

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Klopt helemaal Brum.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Er zit een amp in de Audiofile zelf, Brum. Kan dus ook ingezet worden als booster.

    Uit de manual:
    - Professional headphone amplifier, specifically designed for use with guitar and bass pedalboards
    - Utilizes an analog Class A amplification circuit. Ensuring instrument and effects maintain purity, warmth and a high level of dynamics.
    - Stereo and Mono inputs, stereo and mixed mono outputs
    - Optional built in analog speaker cabinet simulation
    - Doubles up as a signal boost/buffer when not being used for headphone amplification
    - 100% True bypass means AUDIOFILE can become a permanent resident on your pedalboard even when not in use.

    edit: O maar je bedoelt waarschijnlijk de gain-bass-mid-treble enzo, ja die gebruik je dan niet, dat klopt. Je hebt alleen het pedalboard over de koptelefoon.

    Maar dat was ook de vraag in de openingspost he.
    Is er een pedaal die ik gewoon aan kan sluiten op mijn pedalboard en waar ik mijn koptelefoon op aan kan sluiten en ik dus alles kan gebruiken maar ik mijn gitaar alleen door mijn koptelefoon hoor?
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 16 oktober 2020 om 00:00
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Maar wat doet die Audiofile dan handiger dan een simpel mixertje vraag ik me in deze dan af? Ik bedoel, ik probeer echt niks af te zeiken en ik snap ook Hombra's punt om zoveel als mogelijk alles op een pedalboard te houden. Maar het neemt in dit geval toch al weer twee apparaten met zich mee, terwijl één enkel mixertje de job ook doet in dit geval? De cab sim en superhandige powersoak naar nul zit al in de versterker immers. En bovendien, dan zijn er toch ook pedalen met cab sim, zoals bijv. de Two Notes Torpedo C.A.B. M, met al een koptelefoon aansluiting? Dat Audiofile apparaat is toch ook geen apparaat voor op een pedalboard, of heb ik iets verkeerds voor me? Ik snap dat de mixer ook niet op een pedalboard kan, maar dat hele mixertje raak je nooit meer aan en je hoeft toch alleen maar de powersoak op nul te zetten in dat geval en alles lekker aangesloten laten? Het lijkt me nu een beetje omslachtig doen om het maar op een pedalboard te houden. Ik snap dat ergens, maar ook ergens helemaal niet.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Als je geen preamp op je pedal board hebt zou mijn suggestie deze zijn: de Valeton Coral Amp.

    16 preamps met cab sims die je geheel true bypass kunt schakelen.
    Dus je schakelt hem alleen in als je de koptelefoon wilt gebruiken.
    Je plaats hem tussen je drive pedalen en je modulatie en reverb pedalen.
    Dan kun je ook de stereo reverb van je RV-6 op je koptelefoon krijgen. Is net wat lekkerder.

    Met een beetje zoeken kun je hem voor 60 euro vinden. Ik heb de mijne onlangs in Engeland besteld voor 55,- euro.

    https://www.thegearpage.net/board/in...deler.2072514/



    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 16 oktober 2020 om 00:58
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top