Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 95
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hombra Bekijk bericht
    Even nog op de andere reageren.
    Heel lief dat jullie allemaal meedenken. Maar ik zit in een rolstoel en ik moet het zo makkelijk mogelijk maken zodat ik niet steeds hoef te switchen en het liefst ook steeds geen kabels veranderen. Ik speel ook met een draadloos systeem gitaar, anders zit de kabel steeds vast grrr. Dus ik hoop dat jullie snappen dat ik de makkelijkste weg kies en dat is niet altijd de goedkoopste helaas.
    Maar het belangrijkste is dat ik super geniet van het spelen
    In dat geval zou ik juist voor een simpel mixertje gaan, zo klein mogelijk. Dan hoef je echt alleen maar de microfoon kabel in te pluggen, da's echt de enige handeling dan. Koptelefoon op en lekker speulen.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Locatie
    Raamsdonksveer
    Berichten
    249

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Ja, als je ook een gitaarkabel van de Mooer Radar Output naar de Tubemeister FX Return hebt wel. De Mooer zet je dan alleen aan als je over de koptelefoon luistert.

    Maar ik twijfel nu. Zojuist de handleiding gelezen en òf ik lees niet goed, òf er ontbreekt wat informatie. Ik zie wel dat het een seriële FX loop is. Er staat een opmerking bij de Lead Master Volume, dat je die niet volledig kunt muten? En ik lees ook nergens dat de RedBox DI Out de boel wèl zou muten.

    Edit: o de speakers kun je muten met de power soak schakelaar. Kun je wel makkelijk die draaischakelaar aan de achterkant van de Tubemeister bedienen?

    Om alle mogelijkheden te kunnen beoordelen: wat heb je nog meer aan apparatuur in de buurt staan, een hifi versterker, of een PC/laptop met misschien wel een externe geluidskaart, of actieve speakers, of nog iets anders?
    Ja ik kan bij de power soak schakelaar, daarmee kan ik de luidspreker uitzetten.

    Ik heb een MacBook maar liever wil ik iets kant en klaar hebben staan zodat ik kan beslissen of ik via het cabinet speel of via de koptelefoon.

    Ik kan ook via mengpaneel en monitoren en MacBook spelen maar dat kan ik alleen als mijn partner thuis is.

    Ik wil graag iets dat ik niet afhankelijk ben en toch gewoon kan spelen snap je?
    Maar denk je dat het niet werkt met een mooer radar?

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hombra Bekijk bericht
    Even nog op de andere reageren.
    Heel lief dat jullie allemaal meedenken. Maar ik zit in een rolstoel en ik moet het zo makkelijk mogelijk maken zodat ik niet steeds hoef te switchen en het liefst ook steeds geen kabels veranderen. Ik speel ook met een draadloos systeem gitaar, anders zit de kabel steeds vast grrr. Dus ik hoop dat jullie snappen dat ik de makkelijkste weg kies en dat is niet altijd de goedkoopste helaas.
    Maar het belangrijkste is dat ik super geniet van het spelen
    Oh ja, dat verklaart wel het een en ander. Maar alsnog blijf ik bij het gebruik van een oefenversterkertje. Als je lawaai kunt maken, prik je je kabel in je Tubemeister. Als je geen herrie kunt maken, trek je hem uit je Tubemeister en prik je hem in het kleine ampje waar je koptelefoon ook al in zit. Dat lijkt mij de goedkoopste en eenvoudigste oplossing.

    Maar goed, je hebt inmiddels genoeg input gekregen. Belangrijkste is dat je inderdaad plezier hebt in het spelen!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hombra Bekijk bericht
    Ja ik kan bij de power soak schakelaar, daarmee kan ik de luidspreker uitzetten.

    Ik heb een MacBook maar liever wil ik iets kant en klaar hebben staan zodat ik kan beslissen of ik via het cabinet speel of via de koptelefoon.

    Ik kan ook via mengpaneel en monitoren en MacBook spelen maar dat kan ik alleen als mijn partner thuis is.

    Ik wil graag iets dat ik niet afhankelijk ben en toch gewoon kan spelen snap je?
    Maar denk je dat het niet werkt met een mooer radar?
    Maar voor koptelefoon gebruik heb je heel die MacBook niet nodig, noch monitoren. Je kunt gewoon lekker over je cabinetje spelen en als je 's avonds met de koptelefoon wilt spelen, gebruik je de Red Box uitgang naar een mixertje toe, met al een koptelefoon op aangesloten. Da's echt één kabeltje inprikken en misschien zelfs niet eens en kun je de microfoonkabel naar het mixertje gewoon laten zitten en is het alleen een kwestie van de powersoak op nul zetten, waardoor er geen signaal naar je cabinet gaat. Een klein mixertje hoeft echt niet veel te kosten en is ook prima tweedehands te vinden. Ik denk echt dat dat de makkelijkste oplossing is.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Locatie
    Raamsdonksveer
    Berichten
    249

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Maar voor koptelefoon gebruik heb je heel die MacBook niet nodig, noch monitoren. Je kunt gewoon lekker over je cabinetje spelen en als je 's avonds met de koptelefoon wilt spelen, gebruik je de Red Box uitgang naar een mixertje toe, met al een koptelefoon op aangesloten. Da's echt één kabeltje inprikken en misschien zelfs niet eens en kun je de microfoonkabel naar het mixertje gewoon laten zitten en is het alleen een kwestie van de powersoak op nul zetten, waardoor er geen signaal naar je cabinet gaat. Een klein mixertje hoeft echt niet veel te kosten en is ook prima tweedehands te vinden. Ik denk echt dat dat de makkelijkste oplossing is.
    Hoi Brum,
    Ik snap het helemaal maar dan krijg ik er weer een kastje bij. Ik wilde graag iets kleins, wat ik gewoon op mijn pedalboard kan plaatsen snap je?

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Zit nog eens te kijken naar die Mooer Radar. Die kan ook gewoon aan het eind van je pedalboard, heeft niks met de FX loop nodig. Als je hard wilt speel je gewoon zoals je nu ook doet, als het zacht moet haal je de gitaarkabel uit de input van de Tubemeister, die doe je in de input van de Mooer, koptelefoon aan de andere kant en spelen maar. Simpeler wordt het toch niet?

    Nou, misschien met een Mooer Audiofile (hier de manual). Die kun je permanent bekabeld aan het eind van je pedalboard laten staan. Hard? Tubemeister aanzetten. Zacht? Koptelefoon opzetten.
    Niets te programmeren, en hij kost maar de helft... nog minder op Marktplaats.

    Bollocks, ik vind de Audiofile zo'n mooi ding dat ik er zelf GAS voor krijg.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 15 oktober 2020 om 22:26
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Locatie
    Raamsdonksveer
    Berichten
    249

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Zit nog eens te kijken naar die Mooer Radar. Die kan ook gewoon aan het eind van je pedalboard, heeft niks met de FX loop nodig. Tubemeister en koptelefoon kun je gewoon ingeplugd laten, als je hard wilt zet je mooer uit en de amp aan, als het zacht moet zet je de mooer aan en de koptelefoon op. Simpeler wordt het toch niet?
    Whoa! Dus even opnieuw! Als ik mijn pedalboard heb en ik sluit de mooer radar aan op de Boss RV-6 (het laatste pedaal) en dan de kabel in de tubemeister mooer radar aanzetten koptelefoon erin mastergeluid zacht zetten dan hoor ik het alleen door de koptelefoon en zet ik de master harder hoor ik het door de koptelefoon en door het cabinet?
    Begrijp ik het zo goed
    Alleen welke uitgang op de Boss en welke uitgang op de ingang van cabinet of tubemeister Dat laatste hoe ik de mooer radar aansluit is effe niet duidelijk voor mij?

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hombra Bekijk bericht
    Whoa! Dus even opnieuw! Als ik mijn pedalboard heb en ik sluit de mooer radar aan op de Boss RV-6 (het laatste pedaal) en dan de kabel in de tubemeister mooer radar aanzetten koptelefoon erin mastergeluid zacht zetten dan hoor ik het alleen door de koptelefoon en zet ik de master harder hoor ik het door de koptelefoon en door het cabinet?
    Begrijp ik het zo goed
    Alleen welke uitgang op de Boss en welke uitgang op de ingang van cabinet of tubemeister Dat laatste hoe ik de mooer radar aansluit is effe niet duidelijk voor mij?
    Nee. Dacht ik eerst ook, maar de input van je Tubemeister wil geen cabsimmed signaal zien.
    Hard is gewoon zoals je het nu ook hebt, dus vanuit je laatste Boss pedaal met een gitaarkabel naar de input van de Tubemeister. Zacht doe je zonder de Tubemeister maar met de Mooer Radar en een koptelefoon, dus dan gaat de gitaarkabel uit het laatste Boss pedaal naar de input van de Mooer.

    En dan nu de reactie na mijn edit...
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 15 oktober 2020 om 22:35
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Locatie
    Raamsdonksveer
    Berichten
    249

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Nee. Hard is gewoon zoals je het nu ook hebt, dus vanuit je laatste Boss pedaal met een gitaarkabel naar de input van de Tubemeister. Zacht doe je zonder de Tubemeister maar met de Mooer Radar en een koptelefoon, dus dan gaat de gitaarkabel uit het laatste Boss pedaal naar de input van de Mooer.

    En dan nu de reactie na mijn edit...
    Even voor de duidelijkheid dat ik alles goed aansluit!
    Kabel output Boss RV-6 (laatste pedaal) andere eind kabel ik neem aan in de input mooer radar
    Dan gitaarkabel in output mooer radar naar input top tubemeister 18
    En dan na de Edit : als ik alleen door de koptelefoon wil spelen de power soak schakelaar op 0 zetten
    Wil ik beide koptelefoon en cabinet dan soakschakelaar aanzetten?
    Klopt dit?

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hombra Bekijk bericht
    Even voor de duidelijkheid dat ik alles goed aansluit!
    Kabel output Boss RV-6 (laatste pedaal) andere eind kabel ik neem aan in de input mooer radar
    Dan gitaarkabel in output mooer radar naar input top tubemeister 18
    En dan na de Edit : als ik alleen door de koptelefoon wil spelen de power soak schakelaar op 0 zetten
    Wil ik beide koptelefoon en cabinet dan soakschakelaar aanzetten?
    Klopt dit?
    Nee. Als je de output RV-6 op de input Radar doet (inplaatsvan op de input Tubemeister) dan heb je geluid op de koptelefoon en hoeft de Tubemeister niet aan.

    Maar kijk even naar de Mooer Audiofile, die doet precies alles wat je wilt voor minder geld, zonder kabelwisselingen of powersoaks of programmeren of andere lastige zaken.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 15 oktober 2020 om 22:50
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top