Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 10 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 95
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ja, een mixer kan, een Torpedo kan, een Radar kan, er kan nog veel meer. Maar die Audiofile is wel het meest letterlijke antwoord op de openingsvraag met de hoogste K.I.S.S.-factor en de laagste kosten lijkt mij.

    En geloof me, ik spreek uit hands-on ervaring, veel dingen die voor ons omslachtig lijken zijn voor rolstoelgitaristen volstrekt logisch en handig.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik zie het misverstand al. Ik dacht dat met die Audiofile een ander apparaat bedoeld werd. Maar het gaat om de Mooer Audiofile zie ik nu. Ik dacht even dat het over een tube preamp ging, maar dat is bij nader inzien Audiophile, met -ph dus. En toen begon er een kwartje te vallen. Ja, in dat geval past alles op een pedalboard. Toch vind ik het ergens zonde om de ingebouwde cab sim en powersoak niet te gebruiken, maar voor mij ligt dat inderdaad net even iets anders dan voor Hombra.

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Locatie
    Raamsdonksveer
    Berichten
    249

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Ja die. Kabel van de RV-6 Output naar de Audiofile Input, kabel van de Audiofile Stereo naar de Tubemeister Input, koptelefoon in de Mono Mix. Maak je niet druk om die "stereo" want je hebt toch alles mono dus dat doet niets.
    Bypass wil zeggen dat het pedaal uitstaat maar wel het originele signaal doorlaat, dat is wat je wilt als je hard speelt over de Tubemeister. Die Power-schakelaar en de Cabsim-schakelaar zet je allebei op On als je via de koptelefoon wilt luisteren. De Tubemeister hoeft dan niet eens aangezet te worden.
    Hoi Midwolda,
    Ik heb hem aangesloten en koptelefoon aangesloten. Maar of het ligt aan mij, maar ik vind het zo’n ongelooflijke slecht geluid! Het werkt wel allemaal zoals jij vertelde en simpel aan te sluiten en een klein ding past ook op mijn pedalboard. Maar ik ga hem toch echt terug sturen helaas.

    Is het wijzer om toch een mixertje te kopen wat ook nog op mijn pedalboard past bv deze:

    https://www.bax-shop.nl/analoge-meng...-kanaals-mixer
    Dan kan ik misschien ook een iPad aansluiten als ik met muziek mee wil spelen.

    Of een die een stuk duurder is €€€€

    https://www.bax-shop.nl/speakersimul...productreviews

    Graag advies

    Of is degene die Telecastermaster noemt qua geluid veel beter, de Valentin coral amp?

    En tevens ben ik opzoek naar een goede koptelefoon.
    Een advies gekregen de Sennheiser HD 600 of de sennheiser HD 300 PROtect

    Graag advies
    Laatst gewijzigd door Hombra; 17 oktober 2020 om 21:48

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Hee jammer... ook al geprobeerd met een kabel vanaf de FX Send naar de Audiofile + koptelefoon?

    Zo'n mixertje is altijd handig, daar kun je alle kanten mee op.

    Voor die amp+speakersim moeten de anderen je adviseren, daar heb ik geen ervaring mee.

    En een Sennheiser koptelefoon in die prijsklasse is altijd goed (heb zelf de 280 Pro).
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 17 oktober 2020 om 22:05
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Locatie
    Raamsdonksveer
    Berichten
    249

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Hee jammer... ook al geprobeerd met een kabel vanaf de FX Send naar de Audiofile + koptelefoon?

    Zo'n mixertje is altijd handig, daar kun je alle kanten mee op.
    Ga ik morgen proberen.

    Dat mixertje hoe sluit ik dat aan en kan ik daar ook bv mijn iPad of MacBook op aan sluiten zodat ik met muziek mee kan spelen? Gebruik ik met een mixer ook de top zelf of alleen de pedalen?

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Als je de boel wilt aansluiten op een Macbook, dan is wellicht een usb interface ook een idee. Dan is het, net als met een mixertje, alleen één kabel tussen in dit geval je versterker en de interface, die je met een usb kabeltje aansluit op je Macbook. Hoef je, net als met een mixer, alleen die powersoak op je versterker op nul te zetten en alles kan gewoon aangesloten blijven. Net als met het verhaal van de mixer dus.

    Het koptelefoon verhaal, moet er wel bij zeggen dat een koptelefoon altijd heel anders klinkt dan dat wat je uit je speakers hoort, of het nou uit je cabinet of eventueel monitoren is. Ik heb zelf thuis m'n versterker(s) aangesloten op een loadbox en een Two Notes Torpedo C.A.B M, waar ik ook een koptelefoon op kan aansluiten. Ik heb ook een hele behoorlijke Sennheiser koptelefoon (weet zo uit m'n hoofd even het type niet meer), maar ik vind het ook maar behelpen. Ik heb eigenlijk nog nooit echt een top gitaargeluid uit een koptelefoon gehoord, ook niet in de studio. Kan dus best zijn dat als je investeert in bijv. een mixer, dat het dan nog steeds niet helemaal naar verwachting gaat zijn icm een koptelefoon. Het is wel zo dat je gaat wennen aan het koptelefoon geluid als je wat langer speelt.
    Laatst gewijzigd door Brum; 17 oktober 2020 om 22:51

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Best of both worlds? Mixertje met USB.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Dat is wellicht nog handiger inderdaad. Heb je ook nog wat eq, waardoor je misschien het koptelefoon geluid nog wat bij kan sturen.

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    (sidenote: dit alles is wel de reden dat ik het liefst werk met een multi-effect met amp-modelling en een line-out/headphones-out en een aux-in. Alles in èèn apparaat, onder handbereik, geen gedoe met aparte kastjes en voedingen en kabels, veel meer effecten dan ik los kan of wil kopen, het signaal kan mono naar een amp of stereo naar twee amps en tegelijkertijd stereo naar een mixer of naar actieve monitoren of naar phones. PC in de aux-in, backingtrack.mp3 op en gaan met die banaan.
    In mijn geval heet die banaan Boss ME-50 want die doet alles nog met gewone draaiknoppen dus ook geen schermpje met eindeloze menu's en parameters en volgordes en weet ik veel. Patchlists genoeg te vinden op het Boss forum. De opvolger, een ME-80 heeft zelfs een ingebouwde USB interface, daar kun je dus ook presets van BossCentral op downloaden. Heb ik ook gehad maar die was alweer niet oldskool genoeg voor mij. )

    (sidenote 2: heb ook nog een tijdje een Fender Mustang 1 versterker gehad die dat ook allemaal aan boord heeft, maar die was niet zo uitgebreid, niet zo makkelijk te bedienen en was ook niet handig te plaatsen in de kast naast mijn buro.)
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 18 oktober 2020 om 11:27
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Locatie
    Raamsdonksveer
    Berichten
    249

    Standaard

    Hoi
    Eerst bedankt nogmaals dat jullie zo meedenken.
    Het meeste wat jullie vertellen snap ik en ben het er ook mee eens.
    Midwolde snap ook dat bv een Boss ME-50 erg makkelijk zou zijn.
    Bij ons staan alle spullen in een kast, dit omdat wij katten en honden hebben en ik niet wil dat ze er steeds op zitten en bv knopjes verdraaien of iets kapot maken. Als mijn partner thuis is en we samen spelen dan gebruik ik wat in de kast staat en speel ik via een mengpaneel met usb en Boss GT-100 en via monitoren en is mijn MacBook ook aangesloten om patches op te slaan. Dus ik denk dat we dat goed hebben geregeld.

    Maar mijn partner heeft wissel diensten en ben ik ook regelmatig in de avond alleen en dan lukt het me niet om via dat te spelen. Dus hebben we een Hughes & Kettner tubemeister 18 en Tm212 cabinet gekocht met een pedalboard in een flightcase. Zodat ik dat zelf kan gebruiken en dit staat gewoon op de grond! Maar om in de avond over het cabinet te spelen is niet echt fijn voor de buren. Dus wil in de avond als het nodig is via een koptelefoon kunnen spelen.

    Dus ik denk dat ik toch een kleine mixer moet kopen met USB dat als ik bv met muziek mee wil spelen dat dit mogelijk is. Moet ik dan een mixer ook met interface hebben? Ik weet van een mixer helemaal niets. De mixer die in de kast staat is een grotere met meer mogelijkheden.
    Graag advies

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top