Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 10 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 95
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Als de mixer usb heeft is dat de interface en functioneert de mixer dus als soundkaart.

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    En ik weet weer niets van iPads. Heeft die nog een 3.5 jack uitgang voor de oortjes?
    Dan hoef je geen USB, dan kan het ook met een 3.5 jack naar tulpstekker kabel.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Als de mixer usb heeft is dat de interface en functioneert de mixer dus als soundkaart.
    Ja da's wel het handigste dan?

    Nog wel even uitzoeken hoe het zit met de verschillende input levels (mic/line/Hi-Z) op zo'n minimixer.
    En/of je moet een kabel hebben van de DI-out XLR naar tulp.



    USB-kabel van iPad naar mixer, sectie Line/USB "from USB-play" "to phones"
    XLR-tulp kabel van DI-out naar 2-track, "to phones"

    Hoe match je dan de volumes?

    Misschien een Q502USB? Negen euro duurder en veel meer mogelijkheden.

    Laatst gewijzigd door Midwolda; 18 oktober 2020 om 15:02
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Locatie
    Raamsdonksveer
    Berichten
    249

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    En ik weet weer niets van iPads. Heeft die nog een 3.5 jack uitgang voor de oortjes?
    Dan hoef je geen USB, dan kan het ook met een 3.5 jack naar tulpstekker kabel.



    Ja da's wel het handigste dan?

    Nog wel even uitzoeken hoe het zit met de verschillende input levels (mic/line/Hi-Z) op zo'n minimixer.
    En/of je moet een kabel hebben van de DI-out XLR naar tulp.



    USB-kabel van iPad naar mixer, sectie Line/USB "from USB-play" "to phones"
    XLR-tulp kabel van DI-out naar 2-track, "to phones"

    Hoe match je dan de volumes?

    Misschien een Q502USB? Negen euro duurder en veel meer mogelijkheden.

    En dat is dus hetgeen waar ik geen bal verstand van heb!

    Nog wel even uitzoeken hoe het zit met de verschillende input levels (mic/line/Hi-Z) op zo'n minimixer.
    En/of je moet een kabel hebben van de DI-out XLR naar tulp.

    En tevens hoe ik alles aan moet sluiten! Oké ik ga ervan uit dat ik de usb die in mijn MacBook zit achterin moet in de usb/interface moet! Een kabel heb ik daarvoor.
    Maar hoe sluit ik hem aan op de top en moet hij ook geschakeld zitten met het pedalboard?
    Wat voor kabels moet ik hebben?

    Sorry maar weet ik en snap ik echt niets van

    Oh ja ik denk dat ik voor de onderste ga!
    Maar moet weten wat oor kabels ik nodig heb want dan kan ik ze gelijk mee bestellen!

  4. #64
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Ik heb een tubemeister 18 gehad en de "Red Box DI output " (Wat Brum ook zegt) is een goede speaker simulator. Als je een koptelefoon versterker of een goedkoop mengpaneel koopt dan kan daar zonder veel gedoe een koptelefoon op. Zo gebruikte ik de tubemeister vele jaren.

    koptelefoon versterker is 20 euro:
    https://www.thomann.de/nl/behringer_ma_400.htm

    Mini mengtafel 35 euro.
    https://www.thomann.de/nl/behringer_xenyx_502.htm


    En inderdaad ruk dat de tubemeister geen koptelefoon out heeft.
    Vriendelijke groet,

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hombra Bekijk bericht

    En tevens hoe ik alles aan moet sluiten! Oké ik ga ervan uit dat ik de usb die in mijn MacBook zit achterin moet in de usb/interface moet! Een kabel heb ik daarvoor.
    Maar hoe sluit ik hem aan op de top en moet hij ook geschakeld zitten met het pedalboard?
    Wat voor kabels moet ik hebben?
    Deze, maar misschien moet je een langere hebben?
    Die dikke XLR-stekker gaat in de DI-out van de Tubemeister (kun je gelijk de Powersoak op nul zetten) en die jack gaat in de Line-in van kanaal 1 van de mixer. Dan je koptelefoon in de Phones, het knopje USB to Phones indrukken, beetje draaien aan de knoppen van de mixer en spelen maar!

    Het pedalboard blijft zoals het nu is, het enige wat verandert is dat het geluid niet meer over de speaker maar over de koptelefoon gaat.

    Algemene regel voor mixers: eerst alle aansluitingen maken en alle volumeknoppen op nul zetten, en dan pas de mixer aanzetten, anders krijg je van die klappen over de speakers (in je koptelefoon). Phantom power moet (in jouw geval) uit staan.

    Als je partner een grote mixer etc. heeft dan heeft-ie misschien ook nog wel zo'n kabel liggen?
    Kun je ook eerst de Audiofile over de DI mee uitproberen.
    Hier en hier vind je wat basic informatie over aansluitingen en levels enzo. Er staan ook genoeg filmpjes op Youtube als je zoekt op "Xenix Q502USB". Maar ook altijd de manual lezen he!
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 19 oktober 2020 om 06:26
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Kan ook twee keer XLR zijn, ipv XLR naar jack, toch? Ik zie op dat mixertje een XLR mic in (mannetje). En op de tubemeister een XLR uitgang (vrouwtje). Of wel een XLR (vrouwtje) naar jack en dan eventueel een XLR verloopje (mannetje).

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Kan ook twee keer XLR zijn, ipv XLR naar jack, toch? Ik zie op dat mixertje een XLR mic in (mannetje). En op de tubemeister een XLR uitgang (vrouwtje). Of wel een XLR (vrouwtje) naar jack en dan eventueel een XLR verloopje (mannetje).
    Ik weet niet of die XLR op de mixer automatisch van mic naar line level switcht.
    Maar goed, er zit ook een gain-pot op dus ja dat zal ook wel werken.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 19 oktober 2020 om 09:23
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Ik heb een tubemeister 18 gehad en de "Red Box DI output " (Wat Brum ook zegt) is een goede speaker simulator. Als je een koptelefoon versterker of een goedkoop mengpaneel koopt dan kan daar zonder veel gedoe een koptelefoon op. Zo gebruikte ik de tubemeister vele jaren.

    koptelefoon versterker is 20 euro:
    https://www.thomann.de/nl/behringer_ma_400.htm

    Mini mengtafel 35 euro.
    https://www.thomann.de/nl/behringer_xenyx_502.htm


    En inderdaad ruk dat de tubemeister geen koptelefoon out heeft.
    wel grappig dat dit al een aantal keer gezegd is en dit dé oplossing is hier, maar men dat blijkbaar niet opmerkt :P
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Locatie
    Raamsdonksveer
    Berichten
    249

    Standaard

    Hoi hoi
    Weer een berg mensen gesproken!
    Waarvan 2 beroepsgitaristen.
    Deze zeggen: waarom denk je dat er geen koptelefoon uitgang zit op een buizentop!
    Dit omdat het geluid van een buizenbak niet mooi is door een koptelefoon.
    Ik zie idd geen buizentop met een koptelefoon uitgang! Jullie wel?
    En een koptelefoon versterker geeft geen verbetering aan een koptelefoon qua geluid maar je kunt het geluid harder zetten! De koptelefoon versterker is eigenlijk bedoeld voor aan een iPad of aan een computer! Volgens wat ik hoor verbeterd het geluid ook niet door een mengpaneel (de kleine waar we het over hebben) ik heb ook Bax in Apeldoorn gebeld en daar een gitaarman aan de telefoon gehad. Deze zei eerst probeer eens bij de Marshall origin 20 top of je geluid uit je koptelefoon krijgt als je deze achterin prikt op de Diout! Want als je daar geluid hebt kun je bv focus rite scarlett solo daarin prikken en daar de koptelefoon en als ik zou willen de pc op aansluiten. Maar helaas geen geluid daaruit!
    Nou was ik zelf aan t modderen met een oude koptelefoon.
    Als ik het cabinet eruit trek en mijn koptelefoon in de loudspeaker 2x16 Ohms plug helemaal erin druk hoor ik mijn koptelefoon aan 1 kant trek ik hem een klikje terug werkt mijn koptelefoon aan beide kanten.
    Met de volume knop kan ik gewoon het volume regelen.
    Ik heb ditzelfde ook geprobeerd bij de Hughes & Kettner tubemeister 18 ook in de speaker 8-16 Ohms
    Ook niet helemaal erin en ook beide kanten geluid en ook de volume te regelen via master knop, gaat hier de boel mee kapot?
    Zou hier bv een interface in kunnen of zeg ik nu weer dingen die dom zijn en de boel kapot maken?
    Graag advies.
    En geloof me ik lees echt wel jullie berichten en neem alles mee. Maar ik wil iets kopen wat makkelijk te gebruiken is voor mij in de rolstoel als ik alleen ben.

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik wil jouw beroepsgitaristen niet tekort doen maar vanuit de DI (Red Box) van jouw Tubemeister 18 naar een mixer en daar dan jouw hoofdtelefoon geluid vandaan krijgen (Tubemeister op 0) moet probleemloos zijn.




    Ik vind het Red Box geluid kut, maar dat ben ik.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top