Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11

    Standaard

    @laurentB Eindelijk? Stond ik vroeger zo te kwijlen in de muziekzaak? (niet Konijn, die andere)... Ze hebben daar toen wel nog een Ovation achter slot en grendel gehad die van Stochelo Rosenberg was geweest, en op één van de Rosenberg Trio hoezen stond.

    Maar eerlijk is eerlijk, het is ook een stukje jeugdsentiment, Ovation. Met Takamine heb ik dat eigenlijk nooit gehad. Een Taylor in de verzameling zou ook nog wel mooi zijn. Steelstring Ovation ook trouwens...

    Kom ik gelijk op de vraag van Fobo

    Nadeel van de oudere steelstrings is idd. de pickup. Didn't age well... Zelfs op oudere live opnames van het diMeolo mcLaughlin en de Lucia trio die nu op youtube staan klinkt de steelstrng van diMeola vrij beroerd, als je het nu hoort. Rond Cielo et Terra was dat al wat beter, al kwam dat denk ik vooral door de enorme bak galm die er toen op zat.

    Maar deze valt me echt erg mee. Hoewel het akoestische geluid minder is dan van mijn Bernabe (die was toen iets boven 2000 gulden (of toch euro... weet het niet zeker, denk nog net guldens) is het een fijn gitaartje om op te pingelen. En versterkt goed te doen. Als je met plectrum speelt maakt het plectrum verschil. Kan er met een wat dikkere wegenpick, en een dunlop plectrum (zwart spul, klein, afgeronde punten Delrin?) een goed geluid uit halen. Met een Wegen M150 haal je het piezo karakter net te veel naar voren. Fingerstyle kun je aardig kleuren door hoe je aanslaat (zij het niet zo extreem als op een heel goede klassieke gitaar)

    Toevallig net een vriend op bezoek gehad die een Yamaha Silent Guitar 200NW heeft. Die zijn afgaande op youtube filmpjes eigenlijk heel goed. We hebben geen vergeliijkende lijn opnames gemaakt, maar gewoon ingeprikt op mijn AER Compact60 had ik zelf een duidelijke voorkeur voor de Ovation. Had ik, afgaande op een eerdere ervaring met de oudere generatie Yamaha SLG en de filmpjes die ik bekeken had, helemaal niet verwacht.

  2. #12
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    @laurentB Eindelijk? Stond ik vroeger zo te kwijlen in de muziekzaak? (niet Konijn, die andere)... Ze hebben daar toen wel nog een Ovation achter slot en grendel gehad die van Stochelo Rosenberg was geweest, en op één van de Rosenberg Trio hoezen stond. .
    Ik herinner me dat jij vooral gecharmeerd was van het Ovation Adamas model

  3. #13

    Standaard

    Nog steeds. Die modellen met kunststof bovenblad, met een soort omgekeerde blauwe sunburst, en gegraveerde bruggen klinken akoestisch geweldig. Helaas kunnen de oorspronkelijke pickups nu niet echt meer mee vermoed ik.

    Toen ik de Alhambra steelstring gekocht heb had Kees Dee trouwens een collector's edition met shallow bowl staan ergens uit de 90er jaren. Voor aanzienlijk minder dan wat dat ding waarschijnlijk nieuw gekost heeft. Maar die was het dan weer echt niet. Heb er in mijn handen gehad die geweldig waren, anderen juist weer totaal niet... Maar zou zomaar kunnen als ik ergens een leuke tegen het lijf loop en het ook nog uit kan.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Felicitades met je aankoop en veel plezier ermee!
    Vraagje: heeft het geluid van deze Ovation nou dezelfde geluid-karakteristiek (weet even geen passender woord) als de staalsnarige - in de zin dat je met je ogen dicht hoort dat het een Ovation is, of is het wat neutraler, meer klassiek?
    You tell me... Snelle opname van Mood for a Day, ingeplugd op AER Compact60, geluid van telefoonopname, niets aan bewerkt, op een kleine knipaktie om een memoryglitch op te vangen. Niet een gitaar die je zou gebruiken voor een onversterkte recital voor serieus klassiek publiek, maar binnen een fingerstyle set of band heel bruikbaar.


  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Niet een gitaar die je zou gebruiken voor een onversterkte recital voor serieus klassiek publiek, maar binnen een fingerstyle set of band heel bruikbaar.
    Ja, inderdaad; voor klassiek iets te ‘dun’ geluid, maar - zoals je al aangeeft - heel bruikbaar geluid in andere settings. Echt het overwegen waard; jammer dat je er niet méér van weet (en toch ook wel van de bowl-vorm)
    Dank voor je antwoord.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    You tell me... Snelle opname van Mood for a Day, ingeplugd op AER Compact60, geluid van telefoonopname, niets aan bewerkt, op een kleine knipaktie om een memoryglitch op te vangen. Niet een gitaar die je zou gebruiken voor een onversterkte recital voor serieus klassiek publiek, maar binnen een fingerstyle set of band heel bruikbaar.

    Vrij droog geluid inderdaad. Misschien galm op je AER moeten zetten ? Dan was het levendiger geweest.

  7. #17

    Standaard

    Die had ik net teruggedraaid. De ingebouwde galm van de AER is niet zo geweldig. Ook niet echt een nummer om een duidelijk aanwezige lange galm op te zetten. Net als Clap, die live opname op het Yes Album galmt net te.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Thumbs up

    Juist een goede opname zo zonder toegevoegde galm. Zo hoor je tenminste hoe de gitaar echt klinkt.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top