Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard HOGD Ovation classic

    Aan de Ovation, een occassion, kan helaas niets over het model vinden, en begin de hoop op te geven nog iets van Ovation hierover te horen. Wilde al een tijd een leuke nylonsnarige voor op het podium, met cutaway, en liefst iets smallere hals dan de doorsnee klassieke gitaar. Het versterkte geluid van mijn klassieke gitaar is wat nukkig... daarom.

    Akoestisch haalt deze het niet bij mijn Bernabé, maar dat had ik wel verwacht. Voor een shallow bowl model valt het me echter nog alleszins mee. Fijn ding om mee te spelen. Versterkt heel goed bruikbaar, en beter dan verwacht

    Goede foto's of film moeten nog.


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Congrats !!
    Herinner ze mezelf ook als beter dan verwacht.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Gaaf. Apart. Classy.
    Is altijd een compromis, zo'n model, maar soms kan zelfs een compromis goed werken.
    Ben wel benieuwd naar de nut width?
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #4

    Standaard

    Valt mee, mijn Bernabé is 52 mm, deze 49 of 50. Dat lijkt weinig, maar de stringspacing is beduidend smaller dan de Bernabé. In Mood for a day zit één plek waar ik altijd moet opletten dat ik de spreiding haal tussen wijsvinger en pink. Op deze gitaar gaat dat bijna vanzelf. Merkbaar makkelijker. Actie van de Bernabé is ook wat hoger dan van deze. De Ovation heeft trouwens ook een trussrod, alleen niet een cover bovenop de hals, maar bereikbaar via klankgat.

    Enige tegenvaller is dat die shallow bowl absoluut niet samen gaat met een klassieke speelhouding. Riem omdoen helpt dan ook niet, de gitaar kantelt dan te veel. Staand met een riem is dan weer wel fijn.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Is de toets plat of heeft deze een radius?
    Alhambra heeft dacht ik ook 'crossover' modellen met smallere string spacing en ook een radius voor een steelstring feel.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #6

    Standaard

    Nee, toets is wel plat. Heb trouwens wel een Alhambra steelstring, die heeft een vrij lichte radius. Mijn Bozo 12 string heeft dan weer een platte hals. Bereikbaarheid van de hoge frets is met die shallow bowl trouwens wel heel fijn!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Is de toets plat of heeft deze een radius?
    Alhambra heeft dacht ik ook 'crossover' modellen met smallere string spacing en ook een radius voor een steelstring feel.
    Cordoba ben ik wel als crossover tegengekomen, Alhambra misschien ook wel...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Ovation maakt gewoon prima gitaren maar dat wegzakken doen ze allemaal, ook die met een diepe bowl. Ik heb er zelf één met een medium bowl en ze hebben zelfs de moeite genomen om de ronding af te platten en van antislip profiel te voorzien maar toch zakt ook die vrij snel plat op de benen, ik denk zelf dat het door de ronde achterkant komt maar dus altijd draagriem om bij Ovation.

    Kan mij verder niet zoveel schelen, ik heb de gitaar voor podium-gebruik gekocht, vooral met een hele band en dat doet het ding gewoon beter dan de rest.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Felicitades met je aankoop en veel plezier ermee!
    Vraagje: heeft het geluid van deze Ovation nou dezelfde geluid-karakteristiek (weet even geen passender woord) als de staalsnarige - in de zin dat je met je ogen dicht hoort dat het een Ovation is, of is het wat neutraler, meer klassiek?
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  10. #10
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Aha, toch eindelijk een Ovation :-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top