Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 43
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Voor als je amp er midden in een optreden mee ophoudt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik snap het wel hoor. Leuk voor thuis en misschien als backup. Ik heb H&K's Statesman gehad, maar ze bleken voor een gigging guy als moi best reparatiegevoelig. Ik weet niet hoe dat met die nieuwe series zit. Ik ben ook niet zo overtuigd van de Black Spirit. Het klinkt mij iets te kunstmatig. Als die nieuwe ampjes daarop gebaseerd zijn, dan is het niet mijn kopje thee.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik snap het wel hoor. Leuk voor thuis en misschien als backup. Ik heb H&K's Statesman gehad, maar ze bleken voor een gigging guy als moi best reparatiegevoelig. Ik weet niet hoe dat met die nieuwe series zit. Ik ben ook niet zo overtuigd van de Black Spirit. Het klinkt mij iets te kunstmatig. Als die nieuwe ampjes daarop gebaseerd zijn, dan is het niet mijn kopje thee.
    Die ampjes zijn idd gebaseerd op de Black Spirit en ik deel je mening: te kunstmatig (ik baseer dit op de 100.000 video's die vrijwel allemaal een te hifi geluid hebben). Ik heb de Statesman trouwens ook weggedaan ondertussen. Begon onbetrouwbaar te worden.
    Wat is er voor in de plaats gekomen? Ik ben nog zoekende want qua sound is de Statesman nog niet zomaar vevangen....

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.937

    Standaard

    Ik dacht dat H&K altijd zo betrouwbaar was, deutsche gründlichkeit und so.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remork1970 Bekijk bericht
    Ik dacht dat H&K altijd zo betrouwbaar was, deutsche gründlichkeit und so.
    Nou ik heb vooral over de tubemeister serie erg veel klachten gelezen over technische problemen. Ben een poos lid geweest van een Facebook groep voor h&k eigenaren en dat loog er niet om. Storingen, geen geluid meer en dan vaak al snel na aankoop. Moet zeggen dat mijn Switchblade het uitstekend deed tot de buizen gaar waren na jaren hard spelen, maar blijkbaar valt dat degelijk Duitse toch tegen.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Duits & betrouwbaar zal best voor auto's en scheerapparaten gelden, voor gitaar amp it will not.
    Zelden zo'n hoofdpijn amp meegemaakt als Kitty Hawk,
    En die midi/programmable amps van Dynacord en ReuSenzehn... schrott is de correcte technische term,
    wat Hughes & Kettner betreft, dat noemden we Hughes & Knetter,
    die hebben dat imago redelijk kunnen wegpoetsen maar ik heb mijn portie ellende gehad, nu mag iemand anders knetteren.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Die ampjes zijn idd gebaseerd op de Black Spirit en ik deel je mening: te kunstmatig (ik baseer dit op de 100.000 video's die vrijwel allemaal een te hifi geluid hebben). Ik heb de Statesman trouwens ook weggedaan ondertussen. Begon onbetrouwbaar te worden.
    Wat is er voor in de plaats gekomen? Ik ben nog zoekende want qua sound is de Statesman nog niet zomaar vevangen....
    Ik had al een Rockerverb MK1 50 head, nog met 4 x 6V6 eindbuizen. De Statesman gebruikte ik voor low volume optredens met een top 40-band. De Orange moet toch een beetje open om lekker te klinken en dat was vaak net te veel voor die band. Verder staat er nog een Diezel Schmidt (Class A, 30 watt, El34). Meer vintage georiënteerd en anders dan wat je van Diezel gewend bent. Meer een rock- dan een metalamp. Het cleane kanaal en de tubedriven reverb zijn trouwens fraai.

    Beide amps hebben meer headroom/dynamiek dan de Statesman, vind ik. Er zit meer 'vlees achter de toon', lastig om dat te verwoorden. Ook de oversturing, hoe de toon zich ontvouwt en de respons voelt natuurlijker aan. De Diezel is trouwens erg direct, daar moet je aan wennen als je een Statesman gewend bent. Op een lager volume blijft de Statesman niettemin een handige amp. Veel plezier van gehad en tevens de nodige ellende zoals excessieve ruis en fuses die er uit werden geblazen.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 15 oktober 2020 om 01:07
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Duits & betrouwbaar zal best voor auto's en scheerapparaten gelden, voor gitaar amp it will not.
    Zelden zo'n hoofdpijn amp meegemaakt als Kitty Hawk,
    En die midi/programmable amps van Dynacord en ReuSenzehn... schrott is de correcte technische term,
    wat Hughes & Kettner betreft, dat noemden we Hughes & Knetter,
    die hebben dat imago redelijk kunnen wegpoetsen maar ik heb mijn portie ellende gehad, nu mag iemand anders knetteren.
    Zo'n Dynacord heb ik ook gehad, probleem opgelost door het hitteschild rond de eindbuizen te verwijderen. Kitty Hawk is er berucht om, ruime ellende om mij heen gezien. H&K Access nooit problemen mee.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Heb qua Duitse amps alleen ervaring met Engl. M’n thunder combo 10 jaar intensief gebruikt, nooit problemen mee, 1x de buizen laten vervangen en that’s it.
    Ding doet het onder water nog 😁

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    De koosnaam Kuch & Knetter komt dus niet helemaal uit het niets.

    Maar een backup meenemen heeft toch niet zoveel te maken met betrouwbaarheid? Er kan altijd iets kapot gaan, met welke bulletproof amp dan ook. Wel of niet een backup bij je hebben is het verschil tussen je optreden afmaken of vervroegd de boel inpakken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top