Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Boss me 70

  1. #1

    Standaard Boss me 70

    Hallo,
    Ik lees al een tijdje mee hier, maar plaatste nog geen topic.
    Ik speel al enkele jaren in een groepje, maar nog steeds beginner.
    Nu heb ik toch een vraag.
    Onlangs bestelde ik de Boss Katana 50.
    Hiervoor had ik de Roland cube 80 met daarvoor het boss me70 pedaal.
    De clean tone van de cube vond ik wel ok maar overdrive of distortions vond ik nooit goed klinken.
    Daarom de me 70 gekocht maar ook deze bevalt niet zo.
    Nu via de revieuws over de Katana vind ik deze wel goed klinken.
    Nu wil ik de ME 70 gebruiken enkel als volumepedaal en tuner voor de katana.
    Vraag is nu of er dan enigermate van verliezen zit in deze combinatie.
    Wat denken jullie

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Wat voor verliezen denk jij dan aan?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Wellicht tonesuck?

  4. #4

    Standaard

    Ik denk dat zowel Erik als Miyaru alswel ik uit die spullen wel een bruikbare sound zouden kunnen krijgen.
    Bedenk wel dat er niet maar één perfect geluid bestaat.
    Hou het simpel, een mooie cleane sound moet je misschien iets temperen om er ook een mooie distortion of drive doorheen te sturen.
    Of je moet de drive wat tunen naar iets wat goed werkt, op bandvolume wel te verstaan.
    Zowiezo, als beginner zijnde moet je je er ff in verdiepen, wat is er allemaal mogelijk met een flink overstuurde sound en je volumeknop op je gitaar? Wat vind jij nou lekker spelen(en mooi klinken)? Wat vind je niet mooi aan je sound?
    Succes.

    PS. ik hoop dat het niet te belerend klinkt.., ik bedoel eigenlijk dat je gewoon ff door moet zetten met de gear die je hebt. Een nieuwe versterker of trapdoos gaat het ws. niet oplossen.(denk ik ahum)

  5. #5

    Standaard

    Bedankt mannen voor de reply,
    Tja, ik speel al een tijdje in een band waar ik zanger was en ritme speel. Ik speelde bij de zang eigenlijk altijd ritme, steeds clean en de ME 70 diende enkel voor verschillen in volume, omdat ik het moeilijk vond de volumepedaal te gebruiken.
    Ik keek altijd wel vol bewondering naar onze solist, die echt wel goed is.
    Stiekem oefende ik thuis op de blues backingtracks op youtube om wat solo te kunnen spelen. Veel leerde ik daarbij bij de lesvideo's van Steve Stine.
    Verrassend genoeg gaat dat nu al redelijk (basic) en ben nu ook al enige tijd bezig als solist in een andere groep. Ondertussen gebruik ik daar wel al het volumepedaal.
    Daar spelen wij alle genres onder elkaar en de lead sounds verschillen daardoor erg van karakter, welke ik nooit echt goed uit de Me kreeg.
    Daarom de Katana aangeschaft omdat je daarin de sound vanuit het net kan plukken. Ik ben er van overtuigd dat de sound bij een goeie versterker vooral uit je vingers moet komen, maar veel verder dan nu ga ik daarin niet meer komen. Daarvoor ben ik te laat begonnen.
    Veel tijd heb ik niet meer en zou graag toch een goeie klank kunnen neerzetten, zonder dat mij dat teveel kost.
    Ik heb de ME nu toch, daarom mijn vraag over het gebruik van enkel het volumepedaal en of ik dat aan de input of achter aan de pedalen ingang kan aansluiten.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Voor de ME-70 kun je toch ook allerlei settings & sounds van BossCentral plukken?

    Ergens vind ik het jammer, een Katana kan niets wat een ME-70 ook niet kan, en die laatste is ook nog eens veel eenvoudiger te bedienen tijdens live spelen.

    Volgens mij gaat de ME-70 niet als expression pedal op de Katana werken, dus moet hij voor de input.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 13 oktober 2020 om 23:29
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  7. #7

    Standaard

    Ik dacht dat dit enkel vanaf de 80 kon.
    Ik heb geen usb aansluiting op de 70

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Er is in ieder geval een ME-70 patchlist.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lambda Bekijk bericht
    Ik dacht dat dit enkel vanaf de 80 kon.
    Ik heb geen usb aansluiting op de 70
    Psies en je hebt ook geen midi op de ME70.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Werkt die tuner bij jou op de ME-70 een beetje? Ik heb dat pedaal ook gehad, maar bij mij was die tuner echt ruk.

    Ik had dit pedaal zelf voor de reverb en delay opties. Ik merkte dat er een substantieel volume verlies aanwezig was wanneer ik het pedaal via de input aan sloot. Deed echter weinig af aan het geluid verder.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top