Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 42
  1. #21

    Standaard

    Ik zeg niet dat hij slecht speelt! Enkel zijn vibrato klinkt als iemand die net 2-3 jaar een gitaar vast heeft. zo vreselijk snel en ongecontroleerd.
    Ik hou van die typische lekkere 80's shredders die een lekkere vibrato hebben. Niet dat spastisch tegen het parkinson aanlopende gebibber...

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik vind hem juist zo goed omdat hij tussen een kutgitarist zoals bijv. Toneking en een topper zit. Genoeg om te laten horen wat nodig is qua dynamiek en positie en verder geen opsmuk.
    Lol Toneking really?
    Dat noem ik geen gitarist. Vreselijke prutser is dat. Snap niet dat ze daar gear naartoe sturen. Dat iemand die kerel langer dan 10seconden kan uithouden...

  3. #23

    Standaard

    Dat is geen echte king of tones nee.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YannickH Bekijk bericht
    Ik zeg niet dat hij slecht speelt! Enkel zijn vibrato klinkt als iemand die net 2-3 jaar een gitaar vast heeft. zo vreselijk snel en ongecontroleerd.
    Ik hou van die typische lekkere 80's shredders die een lekkere vibrato hebben. Niet dat spastisch tegen het parkinson aanlopende gebibber...
    Ik zal er eens op letten. Het is mij nooit opgevallen. Overigens kan het ook per periode verschillen wat er in de mode is en er zijn verschillende manieren. Clapton bijvoorbeeld langzaam, Cipollina snel (bigsby), Kossoff dacht ik ook. Bij Segeborn is het natuurlijk ook wel zo dat hij meestal over non master volume amps speelt die hard staan. Dan hoor je alles ook goed he, het wordt niet weggemoffeld, het knalt keihard uit de speakers. Past dus ook een beetje bij de sound en stijl denk ik, maar ik zal er eens op letten.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YannickH Bekijk bericht
    Ik zeg niet dat hij slecht speelt! Enkel zijn vibrato klinkt als iemand die net 2-3 jaar een gitaar vast heeft. zo vreselijk snel en ongecontroleerd.
    Ik hou van die typische lekkere 80's shredders die een lekkere vibrato hebben. Niet dat spastisch tegen het parkinson aanlopende gebibber...
    Dan moet je voor de grap eens naar Mike Oldfield luisteren. Vergeleken daarmee is hij een slak.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  6. #26

    Standaard

    Heb deze beluisterd: https://www.youtube.com/watch?v=YxP4...Russianfansite

    Klinkt zeer out of tune en vreselijk qua tone.
    Buiten dat klinkt zijn vibrato nog altijd anders als die van Johan. Die van Johan klinkt alsof hij hem niet in de hand heeft/niet onder controle.
    Net alsof hij hem nog moet leren...
    Doet me denken aan mezelf toen ik vroeger speelde en het vibrato stukje nog niet in orde was.
    Als ik die filmpjes van mezelf terug bekijk schaam ik me kapot maar ben ik wel blij dat ik een goeie vibrato heb geleerd.
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YannickH Bekijk bericht
    Heb deze beluisterd: https://www.youtube.com/watch?v=YxP4...Russianfansite

    Klinkt zeer out of tune en vreselijk qua tone.
    Buiten dat klinkt zijn vibrato nog altijd anders als die van Johan. Die van Johan klinkt alsof hij hem niet in de hand heeft/niet onder controle.
    Net alsof hij hem nog moet leren...
    Doet me denken aan mezelf toen ik vroeger speelde en het vibrato stukje nog niet in orde was.
    Als ik die filmpjes van mezelf terug bekijk schaam ik me kapot maar ben ik wel blij dat ik een goeie vibrato heb geleerd.
    Bedoel je al die solo's? Dus allemaal out of tune? De hele tijd, 40 minuten lang? En allemaal vreselijk qua tone? Ik zit even snel te zoeken en hoor dat namelijk absoluut niet.

    Wat wel / niet een "goede" vibrato is, is denk ik heel erg subjectief. Heeft heel erg veel met smaak te maken. En dat "stukje" is ook nooit helemaal af, denk ik dan. Je zei eerder dat die 80's shredder zo'n goede vibrato hebben. In mijn ogen kunnen ze dat nu juist helemaal niet zo erg goed (vergeleken met bijvoorbeeld bluesgitaristen) omdat ze de hele tijd heel erg snel spelen, dat is veel meer hun ding.

    Het scheelt trouwens ook wel weer op welke snaren je speelt en wat voor frets er op je gitaar zitten. Op een tele met vintage frets en single coils is het bijvoorbeeld hard werken om er een tone uit te trekken.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Hier moet ik Yannick wel bijstaan. Even de smaak buiten beschouwing gelaten, daar ga ik niet over, maar echt niet al die jaren '80 snelle jongens spelen alleen maar snelle noten. Bovendien, het is niet makkelijk om vanuit een snelle riedel te eindigen met een zuivere vibrato. Voor dat type gitaristen is frasering minstens zo belangrijk als snel spelen. Ik ben ook niet kapot van veel van die hair metal jongens, maar onderschat ze niet hoor. Veel van die jongens beheersen wel behoorlijk wat meer dan de blues jongens, ook qua frasering. Nogmaals, smaak even buiten beschouwing gelaten, het is verder ook geen wedstrijd.

  9. #29

    Standaard

    Zijn spelen is niet out of tune maar zijn gitaar wel. Zeker de eerste 4 solo´s. Duidelijk te horen hoor...
    De sound van die nummers zou trouwens een eerste serie line6 spider kunnen zijn. God wat een kutsound.
    Over die vibrato dat ging dus over JOHAN en niet over het filmpje hierboven!
    Ik had het duidelijk over de sound van hierboven.
    De vibrato van hierboven is duidelijk onder controle en die van Johan is dat niet.

    Goh blues is zo overrated imo. Altijd datzelfde ladertje aframmelen.
    Als die jaren 80 jongens alleen maar snel kunnen klooien zoek dan eens dringend Paul Gilbert, Yngwie Malmsteen, Akira Takasaki, Steve Vai, George Lynch, Van Halen, John Norum, Warren DeMartini, ... op.

    Eigenlijk is Malmsteen en Steve Vai al genoeg. Die staan bekend om hun ongelooflijke vibrato. Zijn artikels en filmpjes genoeg over te vinden
    Laatst gewijzigd door YannickH; 14 december 2020 om 09:38

  10. #30

    Standaard

    Het goed kunnen spelen van vibrato heeft eigenlijk ook niks te maken met wat voor gitaar je gebruikt en genre je speelt vind ik. Een goede vibrato is puur techniek. Er is natuurlijk wel verschil tussen wat voor vibrato je wil, maar ik denk dat het hier in het algemeen gewoon gaat over dat zenuwachtig snel vibrato'tje dat vaak toch wel een gebrek aan techniek is. Dat hoor je ook gewoon bij veel beginnende gitaristen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top