Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 42
  1. #11

    Standaard

    Zeer leuke kerel die Johan! Erg leuk kanaal ook. Krijg enkel kriebels van zijn vreselijke vibrato
    Heb al meerdere speakers gekocht afgaande op zijn video's.

    Ik ben nu beland op mijn favoriete combo:
    Een Marshall 1960B 4x12 kast met 2 V30 speakers en 2 G12T-75 speakers in X patroon.
    Gaat prachtig samen met mijn Marshall 1987X 50watt plexi top.
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Wat fijn en goed dat je zo'n uitgebreide test doet! Persoonlijk háát ik het muziekgenre, maar zo'n test zouden meer mensen moeten doen!

    Wanneer komt je clean/crunch test?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

    Nog vergeten, ik heb de clean/crunch al een tijdje geleden online gezet:


    Nu ben ik bezig met demonstraties van elke speaker te maken.
    Elke week upload ik er eentje (achter de schermen is alles al klaar)
    Gisteren bijvoorbeeld de Lynchback gedaan:


    Het verschil is: deze nieuwe demonstraties zijn gemaakt met mijn Mesa Boogie cabinet + Mesa Roadster.
    Clean, crunch en high gain komen aan bod, zowel in een 'mix' als enkel de gitaaropnames zonder enige nabewerking.
    Dus puur het geluid dat uit de microfoon komt.

    Ik vind Johan Segeborn zeker niet slecht, hij steekt ook heel veel werk in nieuwe uploads, maar ik vind hem als gitarist niet echt wauw en soms is het allemaal wat snel en slordig in elkaar gestoken.

  3. #13

    Standaard

    Mooie video's man! knap gemaakt.
    Ben je trouwens tevreden van je BO-El?
    Ik heb een MC7-tol gehad en dat was echt een gedrocht. zo slecht gemaakt... denk persoonlijk dat ze in China worden gemaakt en dat hij in Nederland de hardware erop zet ofz of dat hij hier qc doet (wat duidelijk niet was gebeurd bij de mijne).

    Wat is trouwens jouw favoriet uit die 11 speakers? De Celestion A & V speakers deden me denken aan een Marshall en Mesa rectifier profiel uit een oude line6 pod xD
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YannickH Bekijk bericht
    Mooie video's man! knap gemaakt.
    Ben je trouwens tevreden van je BO-El?
    Ik heb een MC7-tol gehad en dat was echt een gedrocht. zo slecht gemaakt... denk persoonlijk dat ze in China worden gemaakt en dat hij in Nederland de hardware erop zet ofz of dat hij hier qc doet (wat duidelijk niet was gebeurd bij de mijne).

    Wat is trouwens jouw favoriet uit die 11 speakers? De Celestion A & V speakers deden me denken aan een Marshall en Mesa rectifier profiel uit een oude line6 pod xD
    Bo-El heb ik best al lang, meer dan 5 jaar.
    Ik heb er een hele tijd niet meer op gespeeld, omdat ik de Evertune fixed bruggen echt kan waarderen.
    Ik ben sowieso niet zo'n fan (meer) van floyd rose systemen, geef mij maar een vaste brug.
    Opzich geen slechte gitaar, maar ik heb nu ook niet zoiets van wauw, ik wil d'r nog eentje.
    Heeft altijd goed gespeeld en qua afwerking wel ok (ook niet top!).
    Das wel balen dat je der zo een slechte ervaring mee hebt, vooral ook omdat de tree of life wel erg duur is als ik me niet vergis.

    Ik ben dit jaar wel fan geworden van de headless gitaren van Strandberg, ik heb zo'n 7 string gekocht, buiten het feit dat het geen evertune brug heeft is het verder wel een heel aardige gitaar, eigenlijk niks op aan te merken en zo licht als een veertje.

    Mijn favoriete speaker, hmm das een moeilijke maar als het op high gain aan komt vind ik de V30, Creamback M-65 en Lynchback de beste.
    Qua clean en crunch heeft de Celestion Cream (alnico) mijn voorkeur.

  5. #15

    Standaard

    TOL was echt lelijk gedaan, floyd was echt de laagste kwaliteit ever. de pickup cavity was zo vreselijk scheef gefreesd dat de pickupringen er zo scheef opzaten dat ze er nog onderuit kwamen... was echt ongelooflijk. Daarom geloof ik zijn hele verhaal niet echt.

    Strandberg is nice! Heb er zelf 2 gehad. 6 en 8 string.
    Die necken zijn echt goddelijk!
    De prijs vind ik persoonlijk TE en de Indonesische was beter afgewerkt dan de Koreaan... Daar zaten serieuze fouten in de lak.
    Fishman fluence moderns vind ik persoonlijk ook helemaal ruk pickups. De Classics vind ik top maar de Moderns zijn zowat de meest belabberde pickups dat ik ooit bespeeld heb.
    Wel oppassen als je de snaren vastzet vanboven want daar zijn al serieus wat dingen fout gegaan dat er wat brak...
    Hier mijn 2 die ik had:

    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  6. #16

    Standaard

    Mooi, maar je hebt deze niet meer? Toch niet 100% tevreden of...?

  7. #17

    Standaard

    Nee heb ze niet meer.
    Ik denk dat ik ze weg heb gedaan omdat ik andere gitaren nodig had voor de band waar ik in ging spelen.
    Kan me de reden niet meer goed herinneren. Heb ondertussen 88 gitaren gehad...
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YannickH Bekijk bericht
    Krijg enkel kriebels van zijn vreselijke vibrato
    WTF??? Hoe kom je daar nu bij? Wat is er dan mis mee? En wie is er dan wel goed in volgens jou?

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tecksmusic Bekijk bericht
    <SNAP>

    Ik vind Johan Segeborn zeker niet slecht, hij steekt ook heel veel werk in nieuwe uploads, maar ik vind hem als gitarist niet echt wauw en soms is het allemaal wat snel en slordig in elkaar gestoken.
    Ik vind hem juist zo goed omdat hij tussen een kutgitarist zoals bijv. Toneking en een topper zit. Genoeg om te laten horen wat nodig is qua dynamiek en positie en verder geen opsmuk.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ik snap het ook niet helemaal. Ik vind m juist wel heel goed. Sommige video's is ie wat minder in vorm, sommige weer juist wat meer. Maar hij speelt doorgaans ook alleen maar om spullen te demonstreren, en dat doet ie heel goed. Misschien ook een beetje een smaak dingetje? Ik hou nogal van Ace Frehley en Paul Kossoff en dat soort lui en Johan zit ook een beetje in die richting natuurlijk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top