Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Excuus, jullie hebben gelijk. Ik heb het even opgezocht. Een elco moet minstens een uur per jaar onder de volle spanning staan.

    Bron: ABB ACS800 Capacitor reforming guide
    Laatst gewijzigd door fredjuh; 24 oktober 2020 om 17:40

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Zou dat niet te strict nemen. Tijdje terug had ik mijn jcm800 top bij Frans gebracht. Heeft zeker een paar jaar op zolder opgeborgen gestaan. Uiteindelijk zijn er 2 van de 4 eindbuizen vervangen als ik me goed herinner, maar die waren al aan vervanging toe. Met de elco’s was verder niets mis.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Ik heb toen mijn voorvorige band ophield mijn Chinese 100 wat buizentop in de schuur gezet vanuit de oefenruimte, naast mijn fiets. Een fame vsh2-100 en begin dit jaar, toch maar 's weer in huis gehaald, en aangezet. 5 jaar niet gebruikt maar hij deed 't gelukkig nog als vanouds. Maar dit lezend zal ik 'm om de zoveel tijd ff aanzetten.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Als een elco jaren zonder spanning heeft gestaan wil dat niet per definitie zeggen dat hij nu defect is. Afhankelijk van merk en kwaliteit kan de ene elco er beter tegen dan de andere. Wil je zomin mogelijk risico lopen kan het geen kwaad hem af een toe een uurtje aan te zetten. That's all.

    Mijn radio uit de jaren 50 staat vaak lange tijd zonder spanning. Originele elco, niets mee aan de hand tot nu toe. Mogelijk dat hij bij de volgende keer wel uit elkaar klapt als ik hem met mijn eigenwijze knar gelijk aanzet. Meja, wie appelen vaart die appelen eet .... toch?
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top