Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 67
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Ik was vanaf eind 70 op de Guitar Player geabonneerd, je zag die hele historie elke maand vorm krijgen,
    Guitar Player was blij met Eddie want aan de punk hadden ze niks en hoe vaak kan je artikelen schrijven over Holdsworth en John Mcclaughlin?
    Voor harde info moest je bij Steve Vai zijn want Eddie deed vaag over zijn gear en bovendien zat Roth er dan bij dus dan weet je het wel.
    Je had ook nog ene Ygwie, die speelde op gele stratocasters met een dimarzio en hield van Bach.
    ok

    Ik had een muziek vriend die in 2 of 83 naar LA vertrok en op de een of andere manier een tijdje in het huis bij Eddie inwoonde en tegen mij vertelde dat Eddie een haarstukje droeg omdat Eddie al een oprukkende haarlijn had.
    Geen idee of dat waar was.
    Op een beurs in Duitsland kwam ik een keertje in gesprek met Seymour Duncan die vertelde dat hij vanaf '78 alle pickups voor Eddie wikkelde. Ik zei.. maar... oude paf toch?
    Ben je gek, zei Seymour, ben ik allemaal.
    Geen idee of dat waar was.

    Amps. Eddie heeft zijn amp gemod, Jose Arredondo heeft zijn amp gemod, César Diaz heeft zijn amp gemod en Mike Soldano zegt dat zijn amp dead stock is. Er is zelfs een verhaal dat in Eddie's Peavey 5150 gewoon een Soldano zat.

    Rest nog de mooiste foto van Eddie uit de tijd dat er nog geen zorgen waren maar geld en vrouwen plenty.


    Laatst gewijzigd door Pepe; 11 oktober 2020 om 02:45
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.982

    Standaard

    Welk merk schoenen is dat?

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Levi's wildcat.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Op zich is het versterker verhaal wel al redelijk ontkracht door Eddie zelf en ook door de versterkergoeroes die zijn versterkers onder handen hebben gehad. Zijn plexi was ongemod en werd onderhouden door Arredondo. Toentertijd DE versterkergoeroe daar in LA. Maar omdat Eddie goeie reclame wilde maken voor Jose, heeft hij wat gejokkebrokt dat Arredondo wat mods er op los had gelaten. Het variac trucje is bekend en hij scheen zo nu en dan wel 's een MXR EQ pedaal te hebben gebruikt als midboost, met name in de studio. en was er ook niet iets met een H&H poweramp? Hij deed in ieder geval nog wel wat trucjes om wat meer uit zijn plexi te peuren. Zo heb ik het in ieder geval begrepen van de Van Halen nerd sites en fora waar ook wat grote versterker jongens nog wel 's willen posten. De SLO-100 schijnt hij alleen gebruikt te hebben op For Unlawful Carnal Knowledge, samen met z'n ouwe Superlead plexi en een proto type van de Peavey 5150. Dat scheen de overgangsperiode te zijn geweest. De eerste twee Hagar albums heeft hij nog wel zijn plexi gebruikt, hoewel dat al compleet anders klonk dan op de eerdere DLR periode albums. Veel meer compressie, meer in de mix geduwd en daardoor veel minder rauw voor je bakkes. Ik vind het persoonlijk op niks trekken, veel te gelikt. Alles vanaf het album 5150 kan ik niet naar luisteren, alleen al door de manier van hoe het gemixt is. Laat staan het tranen trekkende pop gehalte van Hagar. Had ik al 's gezegd dat ik absoluut geen fan ben van Sammy Hagar?

    Het elementen verhaal van SD, ja, wat is waar... Ik geloof best dat Eddie is begonnen met het experimenteren met een PAF uit een ES335. En ik kan me voorstellen dat er daarna meerdere verschillende elementen in z'n gitaren hebben gezeten en niemand, noch Eddie, nog meer weet welke en wanneer precies. Als ik alleen al kijk naar één gitaar van mezelf, dan hebben daar al zoveel elementen in gezeten, dat ik ook niet meer precies weet welke en wanneer. Hetzelfde voor de andere gitaren. Als dat je hobby is en dat was het duidelijk voor ons Ed, dan wisselt dat nogal 's. Hij heeft zelf ook altijd gezegd dat hij altijd bezig was met het vinden van DE tone.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Gave info, Brum. Thanx ! 👌
    Ik ben sinds het overlijden van Ed heel veel VH aan het luisteren en Fair Warning vind ik qua sound en liedjes het sterkste.
    Ondanks dat het commercieel het minst succesvolle album is.

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Van Halen III schijnt het minst succesvolle te zijn. Volgens wiki hoor, ik weet het ook niet. Dat schijnt het enige album te zijn wat 'maar' goud heeft gehaald. Da's ook het enige album met Gary Cherone, die zangert van Extreme.

    Als je de wat meer betrouwbare info wilt hebben, er staan veel podcasts op YouTube, met o.a. Friedman, Soldano, Suhr en dat soort mannen. Eigenlijk komt altijd wel ergens EVH voorbij in die podcasts. Op het kanaal van Pete Thorn staan ook wat podcasts op met de grote mannen. Dat is iets wat betrouwbaarder dan al die lulkoek van jan met de korte achternaam op gearpage en zo. Hoewel op rig-talk en gearpage en dergelijke ook wat grote jongens zo nu en dan posten (da's best lachen hoe zo nu en dan een x-aantal van die betweters in één post helemaal met de grond gelijk gemaakt worden op een nette manier).

    Fair Warning vind ik persoonlijk ook één van de tofste albums, ook qua geluid van Eddie. 1984 bij mij op één en dan Fair Warning. Fair Warning is denk ik ook wel het meest donkere album, minder heppiedepeppie. I like.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    EvH is op een gegeven ogenblik overgegaan op een stereo systeem met de H&H V800 als eindtrap. Z’n plexi is stock, maar ooit nog eens door Peter van Weelden geserviced. Peter speelde vroegah in VH tributeband Hot for Teacher trouwens.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Voor de liefhebbers, vanavond kwart over acht op het kanaal van Pete Thorn, een podcast in het teken van Ed:

    https://www.youtube.com/watch?v=SFgr99XPi0c

    De podcast blijft natuurlijk ook staan, dus achteraf nog terug te kijken.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Eddie's Frankenstrat motiefje kon men ook in de HiFi wereld wel waarderen

    De Sansui 890 receiver:



    of de blackface uitvoering:



    Luidsprekers:



    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    I

    Amps. Eddie heeft zijn amp gemod, Jose Arredondo heeft zijn amp gemod, César Diaz heeft zijn amp gemod en Mike Soldano zegt dat zijn amp dead stock is.]
    Weet je. Ed kreeg het bij zijn frankenstein niet voor elkaar de single coil bij de hals werkend te krijgen, en dan zou ie dus wel zelfstandig een amp kunnen modden? Verder dan een paar andere buizen erin kom je dan niet...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top