Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 67
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik moet zeggen dat die eerste VH albums inderdaad lekker rauw klinken. Zet ik VH 1 op in de auto, dan grommen m’n speakers van genot. Erg lekker klinkt dat.
    Snap alleen niet de antipathie voor het latere werk met Hagar. Sympathieke surf dude die met veel plezier op de bühne stond en live echt een waanzinnige stem had. Nog steeds trouwens en de man is over de 70. En hij is echt een onderschatte gitarist die in VH echt wel functioneel was.
    Ik ben benieuwd of VH verder gaat en zo ja, hoe. Lijkt me bijna onmogelijk.😬

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Het is allemaal voorkeur en smaak en zo uiteraard. De David Lee Roth/plexi periode was meer glammerrock in een hardrock jasje gestoken en wat rauwer geproduceerd. De Sammy Hagar/5150 periode was meer stadion poprock en gladder. De shows werden groter, maar de memorabele hits kwamen wel uit de Roth periode.

    Beide periodes hebben wel qua geluid allebei giga veel bijgedragen aan de rock. Zowel het hotrod Marshall geluid als de 5150 zijn wel nogal veel gebruikt natuurlijk. Evenals Eddie zijn manier van effecten gebruiken. Met name de phase 90 op tien uur, da's bijna standaard (en ik gebruik 'm ook zo). Ik heb persoonlijk nooit echt wat gehad met de 5150 en aanverwante versterkers, maar die zijn ook nogal veel gebruikt. Ik denk alleen niet dat Eddie had verwacht dat de zware metal jongens in piratenpak, of vol zwart/wit geklieder op de bakkes de 5150 zo zouden gebruiken.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Het is idd allemaal smaak en persoonlijke voorkeur. Zo vind ik AC/DC met Brian Johnson best te pruimen.

    Over smaak valt niet te twisten en dat twisten loopt altijd uit op piemeltjes meten.

    Ik ben bijvoorbeeld allergisch voor de Beatles. Mijn kinderen vinden dat erg grappig en pestten mij toen ze nog thuis woonden door Beatles deuntjes te fluiten of te draaien en dan te wachten tot ik het door had en reageerde (ben gelukkig nogal doof, in dit soort gevallen best handig)..

    It's all for fun..
    Laatst gewijzigd door Rinze; 10 oktober 2020 om 11:46
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Het was nog een Amsterdammer ook......


  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ach ja, elke gek z'n gebrek. Maar wist je dat niet?? Geboren in Amsterdam, opgegroeid tot z'n zevende in Nijmegen.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Jazeker wist ik dat wel.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Hebben we al geconstateerd dat van halen zo’n beetje de hair metal heeft uitgevonden? Niet precies mötherfuckly crüe maar zonder hun had het nooit zo’n vlucht genomen. Al is dat misschien meer op het conto van david lee roth te schrijven.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Volgens mij waren de New York Dolls daar eerder mee.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ja en nee. Het hair metal gebeuren was een stroming die rondom dezelfde tijd ontstond en ook voornamelijk in LA. Van Halen heeft wel mega veel invloed gehad qua sound en het shred gebeuren, inclusief tappen en zo, op het hair metal gebeuren. Maar Van Halen was niet het begin van de stroming, die bands waren er op zich wel al rondom dezelfde tijd als dat Van Halen groot werd. Als Van Halen een grondlegger is, dan Randy Rhoads ook, toen hij nog bij Quiet Riot speelde. Zelfde voor George Lynch ten tijde van Dokken. En zo zullen er nog wel wat namen zijn geweest die ik zo even niet kan opsommen. Ik was ook nog maar net uit de luiers toen. Het was gewoon die hele LA scene, waar o.a. ook de hair metal uit ontstaan is. Mocht Van Halen wel de rechtstreekse aanstichter van dat hair metal zijn geweest, dan vind ik dat persoonlijk wel een smetje op z'n carriere...

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Misschien geen true original maar wel een belangrijke katalysator. Zonder van halen b.v. geen steve vai enzo al zal hij het waarschijnlijk gaan ontkennen. Maar als je dat nummer van david l roth solo “yankee rose” hoort, hoor je gewoon eddie versie 2.0.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top