Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 67
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik denk dat EvH net voor mijn tijd was, en ik te laat een gitaar heb gekocht. Dat Van Halen een enorm goeie gitarist was, was me wel duidelijk, en zijn visie om te soleren vanuit akkoorden spreekt me heel erg aan, maar zijn genialiteit is blijkbaar een beetje langs me heen gegaan. Niettemin heb ik wel een lp van Van Halen. Morgen maar eens op de pickup leggen.
    Ik speelde ook geen gitaar toen ik VH1 aanschafte. Dat kwam pas na mijn verhuizing naar de Achterhoek, waar ik mij in het begin de tering verveelde. Kocht op aanraden van vriend Ronnie Knoessie een nagelneue Gibson RD en ben niet meer opgehouden met spelen.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ik vond in tegenstelling tot de meesten de periode met Sammy Hagar de sterkste periode van Van Halen.
    Die Balance Tour was echt heel sterk live en de mannen in absolute topvorm:

    https://youtu.be/JwDcyYQpg6g

    En Eddie speelde op die Music Man, had hem begin deze eeuw bijna gekocht maar knapte af op die Floyd. Speelde en klonk wel zalig dat ding ��
    Wat is er nu weer mis met een Floyd.....??

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik speelde ook geen gitaar toen ik VH1 aanschafte. Dat kwam pas na mijn verhuizing naar de Achterhoek, waar ik mij in het begin de tering verveelde. Kocht op aanraden van vriend Ronnie Knoessie een nagelneue Gibson RD en ben niet meer opgehouden met spelen.
    Normaal en Status Quo waren mijn inspiratoren. Verschil moet er zijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Wat is er nu weer mis met een Floyd.....??
    Die rompslomp met snaren erop zetten hield me tegen die gitaar aan te schaffen.
    Ging destijds toch voor een Luke met een eenvoudige brug met locking mechanieken.
    Noem het lui, ik noem het praktisch.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Amper meer werk, maar je moet er even aan wennen. Voordeel is dat wanneer je een snaar breekt, je 'm opnieuw gebruiken kunt.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Die Music Man Axis was/is er ook met vaste brug en normale tremelo. Ik moet zeggen dat ik de Peavey Wolfgang mooier vond. Mooiere kop.

    Die hele Hagar periode, ik vond dat zulke inspiratieloze bagger, niet te zuinig. Die eerste albums waren veel rauwer en daar stonden eigenlijk ook alle grote hits op. Ook qua sound, ik kan echt niet naar die Hagar albums luisteren. Zo gelikt, ook het gitaargeluid en die Hagar die daar als een soort ideale schoonzoon overheen stond te zingen. Het was nog net geen gospel band. Niet mijn ding. Die plexi paste zo goed bij Eddie z'n stijl. Die dingen zijn wat stijver en moeilijker te bespelen, omdat ze veel minder compressie hebben dan moderne versterkers (a la een 5150). En Van Halen was nou juist zo'n gitarist die zo'n verdomd goed gevoel had voor hard/zacht, dat ie zo'n plexi ingetogen kon laten klinken als het moest en kon laten gillen wanneer hij wilde. Dat was echt zijn speelstijl en daarom was hij ook zo'n verdomd goeie slaggitarist. Daarin hoorde je echt zijn techniek en beheersing. Fenomenaal. De brown sound plexi periode vind ik nog steeds één van de beste sounds dat ik ken. Maar dat komt niet door die brown sound op zich, maar door Eddie. Het klopte, het geluid en Eddie z'n manier van spelen.

    Las door het overlijden van Eddie eigenlijk per toeval dat de eerste bassist van Van Halen, Mark Stone, ook dit jaar overleden is, ergens eind september.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Het bijzondere van EvH's vroegere gitaargeluid was juist dat het geen high gain was, zoals vaak ten onrechte beweerd wordt. Overigens ook dik respect voor Ted Templeman en Donn Landee voor de sound van de eerste LP.

    Triest:


  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Ik heb destijds VH wel bewust meegemaakt, moet zeggen dat ik alleen de eerste plaat integraal draai. Daar staat geen slecht nummer op. Ik weet nog goed dat Running With the Devil een hit was. Dat was dan zo nu en dan een lichtpuntje in de wekelijkse duisternis die Toppop heette. Verder kwam dit soort muziek alleen bij het Beton uur en Stampij voorbij..

    Later werd het mij veelal te poppy en Van Hagar trek ik echt niet. Ideale schoonzoon idd.

    Naast AC/DC, Quo en Deep Purple mk2 is Van Halen toch wel de muziek uit mijn jeugd die gebleven is. In mijn studietijd een poos minder naar geluisterd omdat ik into punk, hardcore en metal raakte maar op een gegeven moment zette ik die oude platen weer op en ben er nog steeds gek op.

    Als je VH nummers uit zoekt en er goed naar luistert merk je hoe goed het in elkaar zit. Alles grijpt in elkaar, elke noot heeft een functie, het is heavy maar er zit genoeg ruimte in. Samenspel is geweldig, het swingt als een tiet en het spelplezier spat eraf. Knap hoor.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Sammy Hagar in VH vind ik ook minder. Maar ja dat vind ik ook van Brian Johnson in AC/DC, daar hoor ik ook veel liever Bon Scott. Van Sammy Hagar heb ik nog wel een oud solo album.

    Dat Gary Cherone (Extreme) in VH heeft gezeten heb ik weleens gelezen, maar ik heb hem er nooit in gehoord. Eens luisteren hoe dat klinkt.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Gary Cherone in VH klinkt als Brian Johnson in AC/DC: verschrikkelijk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top