Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 64

Discussie: Goodbye Eddie

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Gitaarnet kan ik steeds minder serieus nemen.
    Omdat iedereen op GN het tegenwoordig met elkaar eens is?
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Nee, door dit soort opmerkingen:

    “ Die impact zal Eddie best op mensen gehad hebben maar dat was vrij marginaal allemaal hoor,...”
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ah oneens dus. Da's misschien nog wel erger.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    zoveel mensen zoveel meningen en als er een uitspraak voorbij komt die je ....... vindt, gewoon niet reageren daarop.

    deze video vanmorgen bekeken en daar zijn ieder geval een aantal zaken die ik sympathiek en ook verhelderend vindt, zeker ook in deze tijd.
    https://youtu.be/SAOOSzJyEIc
    ze hadden net een tour gedaan in Engeland, ik meende 32 optredens in 52 dagen en als ze terug komen verteld het platenlabel dat ze nog ... miljoen van hun moeten hebben en een nieuw album
    (dit ook gezien in een docu over Queen, veel optreden en niet eens geld voor een pakje shag of snaren)

    jongetje vraag hoe hij zijn eerste schooldag had ervaren in de US.
    daar verteld Eddy o.a. dat de blanke amerikanen hem steeds dwars zaten, zijn spullen vernielden omdat hij als buitenlander werd gezien.
    wie kwamen er uiteindelijk voor hem op? de donkere scholieren.
    blijkbaar nog niet veel verandert in de US.
    maar dat is mijn persoonlijke mening ;-)

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Nee, door dit soort opmerkingen:

    “ Die impact zal Eddie best op mensen gehad hebben maar dat was vrij marginaal allemaal hoor,...”
    Ergens moest ik er hartelijk om lachen (niet als in uitlachen). Je kunt zo ongeveer elke rockgitarist vragen welke gitarist nou de meeste invloed heeft gehad op het gitaar gebeuren en ze zullen vrijwel allemaal Van Halen of Hendrix noemen. Maar Gitaarnet zou Gitaarnet niet zijn als er dan toch aan wordt getwijfeld of dat wel zo is. En dat in een draadje waarin iemand als ludiek eerbetoon een met strepen beplakte gitaar wil laten zien, naar idee van de Frankenstrat. Dat maakt het misschien nog wel grappiger. Ik bedoel... Serieus??

    Ik vind het hier nog onschuldig op zich en ik richt me ook helemaal niet perse op Pepe, maar ik ben het wel eens met wat je wel 's hebt aangehaald, dat topics met serieuze vragen ook maar wat vaak om zeep worden geholpen. Waar is dan zo'n forum voor vraag je je dan af en waar was dat off topic gedeelte ook nog maar weer voor bedoeld. Er komen op serieuze topics vaak helemaal geen serieuze reacties meer, niet eens eentje. En dat maakt een forum kapot. Is met Gitaar.net ook gebeurd. Dat hoef je op de grotere buitenlandse fora ook niet te flikken, dan word je in no time geband.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Nee, door dit soort opmerkingen:

    “ Die impact zal Eddie best op mensen gehad hebben maar dat was vrij marginaal allemaal hoor,...”
    Oh, dat is mijn zinnetje
    De impact slaat op impact op gitaristen wereldwijd naar aanleiding van het eerste album in datzelfde jaar versus het Hendrix 1ste album in zijn debuut jaar.
    Context, got to lov' it.
    Ik baseer het op mijn eigen ervaring, ik speelde in 1978 gitaar in een bandje, volgde alles wat daar mee te maken had, las de music maker, Oor en guitarplayer etc. Maar ik sta open voor education hoor, als jij voorbeelden uit die tijd tevoorschijn kan halen van het tegendeel, graag.

    Alleen mokken en boe roepen geeft geen punten.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 26 oktober 2020 om 12:33
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik ook niet. Maar we hadden allemaal een Rockman. Ik overdrijf stevig hè, ik had de Boss versie.
    De invloed van Eddie is enorm, ik vermoed sterk dat, iets wat je nooit leest, hij het concept superstrat katapulteerde maar dat ben ik.
    En later is dat allemaal wel goed gekomen, Eddie ging met Peavey in zee en Scholz verkocht zijn inboedel aan Dunlop en alles kwam goed.

    Je wordt op je wenken bediend:



  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Neil Schon vertelde in een interview dat er een groot verschil zat in studio werk in La of in New York. In La waren er bedrijven die wat gitaren, 19 inch en amps van jou in bewaring hadden en die zorgden dan dat alles op tijd in een studio aanwezig was.
    New York zat anders in elkaar, dan reisde je met de underground en nam je een 1 gitaar mee en een rockman. Er waren wel amps natuurlijk maar er is ongelooflijk veel met die Rockman opgenomen ook al omdat je in 3 seconden een werkbaar geluid had.

    Het gaat niet perse over rock albums hè, 90% van het werk voor een studio gitarist bestaat uit film scores, tv shows, jingles en assorted.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 26 oktober 2020 om 17:33
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Oh,

    Alleen mokken en boe roepen geeft geen punten.
    O, ik zit niet te mokken en zeker geen boe te roepen. Mijn bek viel alleen open. Je hoeft alleen interviews te gaan kijken met vele gerenomeerde gitaristenen en je hoort hoe groot de impact van Eddie is. Deze mannen weten waar ze het over hebben.
    Maar jij zal er wel meer verstand van hebben.

  10. #40

    Standaard

    Van Halen's Running with the devil werd indertijd grijs gedraaid....en van Halen was toen ook zo'n beetje de band met wie de poedel/spandex rock zo een beetje serieus begon.

    Me dunkt dat er dus toch wel enige invloed was....en ook de invloed op de gitaarbouw was nogal heftig...


    Overigens, en dit terzijde; Eruption als nummer is fantastisch...maar al hij het bij live optredens uitrekte tot een solo van 10 minuten...nee, dat had echt niet gehoeven.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top