Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2012
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    21

    Standaard Rickenbacker bas fretboard

    Hoi,

    Na de bouw van een les Paul, Telecaster en een Westone zocht ik een nieuwe uitdaging.

    Ik wil dus een Rickenbacker 4001 bas bouwen. Maar aangezien ik een fretboard niet zelf durf te maken, zoek ik een pre-slotted fretboard met een scale lengte van 33.25 inch, en ik kan ze nergens vinden.
    Weet iemand iemand die deze verkoopt of kan maken??

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2005
    Locatie
    Bussum
    Berichten
    1.106

    Standaard

    Bij https://holz-faszination.de/eshop/ kan je fretboards naar specificatie laten maken. Niet goedkoop maar als je er tegen op ziet om er zelf een te maken........
    Laatst gewijzigd door superfly; 13 oktober 2020 om 20:00

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2012
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    21

    Standaard

    Thanks, ik heb eerder een ander Duits bedrijf gevraagd maar dat kwam op 200 euro uit, dat werd mij iets te veel. Radius schuren en op breedte maken vind ik geen probleem. Ik heb bij al mijn zelfbouw projecten een voorgezaagd fretboard gebruikt, ik ben als de dood dat ik uiteindelijk een mm verkeerd zit, of scheef zaag en dat ik daar dan later pas achter kom. Maar deze waren vaak niet duurder dan 35/40 euro 🤷*♂️

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    En is het op zich een grote ramp als de snaarlengte niet overeen komt? Door een standaard toets te nemen?

    Een andere optie: aan een fellow gitaarnetter vragen? Eugen van Gun guitars zit niet zo heel ver, in Haarlem.
    no life without music

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top