Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 50
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Ben het wel met Brum eens. Met een V30 heb je een beetje wat vroeger in de HiFi de "loudness" regelaar was, zowel meer laag als hoog om de mindere gevoeligheid van je oren voor die frequenties bij laag volume te compenseren.
    Overigens vind ik zelf voor thuis een modeling amp over de HiFi (evt. koptelefoon) handiger en beter.
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hombra Bekijk bericht
    Hoi Brum,
    Bedankt voor je advies.
    Bedoel je deze:

    https://www.bax-shop.nl/gitaar-speak...ar-speakerkast
    Dat zou voor thuis een mooi cabinetje zijn! Zelfs voor kleine optredens eigenlijk een prima ding, alleen zou ik dan wel voor een 2x12 (of groter) gaan. Maar da's persoonlijk en ik begrijp dat je vooral thuis gaat spelen.

    Out of the box, of tegenwoordig eigenlijk helemaal niet meer zo, zou je ook kunnen kijken naar een setje goeie monitoren en een leuke USB interface, al dan niet icm IR's. De versterker die je op het oog hebt, heeft sowieso al een ingebouwde speaker simulator, dus werken met IR's is op zich zelfs niet eens noodzakelijk. Extra voordeel is dat je je eigen spel zo nu en dan kunt opnemen (leerzaam!).

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik snap niet waarom je zo geïrriteerd doet, ik ben het alleen maar met je oneens. Pakweg de helft van wat er nu op Marktplaats wordt aangeboden heeft alnico speakers, de rest niet. Dat het voor jou de enig correcte uitvoering is, dat kan, maar dat is niet de algemene stelling.
    Was niet zo geïrriteerd hoor. Was meer komisch bedoeld. Maar even goed sorry.

    Een ac 30 klinkt met greenbacks heel goed (vind ik). Een Marshall met alnico's ook heel goed (de eerste marshalls hadden ook alnico speakers). Het gaat mij er meer om dat de oude ac 30's (in de tijd dat de amp bekend is geworden, dus shadows beatles stones kinks etc) 2x15 watt alnico speakers hadden. Als je de oude ac 30 sound wilt kom je toch bij die alnico's uit. En dat is relevant voor de discussie, omdat er hier steeds gezegd wordt dat je minstens twee of drie keer het vermogen aan speakers moet hebben omdat je anders de boel opblaast.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo Bekijk bericht
    Niet tegen iemand in het bijzonder, maar laten we het nodeloos opzoeken van confrontaties liever beperken tot offtopic.
    Of heet iemand hier stiekem Scali?
    Sorry sorry sorry. Was allemaal niet zo kwaad bedoeld als het misschien overkwam. Heet trouwens geen Scali.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Locatie
    Raamsdonksveer
    Berichten
    249

    Standaard

    Ik wil even iedereen bedanken voor de reacties op mijn vraag!

    Ben zeer blij met het cabinet wat ik gekocht heb!
    Hughes & Kettner TM 212
    Echt geweldig geluid! Klinkt met beide tops superrr!

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Mooi man. Dat zijn prima kasten hoor (berken, gezwaluwstaard) en met 120 watt kan het niet meer fout gaan. Trouwens ook niet met een 1x12 TM kast.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Dan had ik toch eerder de HB 212 met V30's gekocht voor de helft van de prijs. Hou je nog genoeg geld over om een koptelefoon aan te sluiten

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Locatie
    Raamsdonksveer
    Berichten
    249

    Standaard

    Nou volgens mij Erik heb ik toch een betere deal, voor € 200,00 dit cabinet! Niet te onderscheiden van een nieuwe!
    Ik ben er erg blij mee!

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Oh ok, ik ging van nieuw uit. Goeie deal dan!

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Locatie
    Raamsdonksveer
    Berichten
    249

    Standaard

    Ja ik vind hem nieuw ook erg prijzig voor thuis hoor. Dus toen dit langst kwam heb ik snel toegehapt!
    Laatst gewijzigd door Hombra; 15 oktober 2020 om 16:59

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top