Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard D'Armond of D'Armond by Guild?

    Hoi, mijn vraag is eigenlijk vrij simpel (denk ik):
    ik zoek naar 'n D'Armond gitaar en heb 'n mooie in m'n hoofd (2e hands, uiteraard).
    Nu zegt 'n goede kennis van me dat de D'Armonds, made by Guild, beter zijn, én meer constant in waarde.
    Ik heb op beiden niet gespeeld.
    Kan iemand me iets wijzer maken?

    Alvast bedankt!

    Frans

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    DeArmonds by Guild werden gemaakt in Korea. Nadat Fender Guild verwierf, is de productie overgeheveld naar Indonesië en vervielen de "by Guild" kenmerken zoals op de pots en het kopplaatje.
    Alleen al daarom zullen de Koreaanse DeArmonds waardevaster zijn.
    Of ze ook werkelijk beter zijn, zou ik niet kunnen zeggen. Ik heb diverse Koreaanse DeArmonds bespeeld en heb zelf een Indonesische M-65C, qua elektronica flink verbouwd, maar nog met de originele elementen. Daar is niks mis mee behalve misschien de erge dikke plak kunststof lak.

    Aanvulling: op mijn M-65C waren de oorspronkelijke stemmechanieken ook van de befaamde "knudde" kwaliteit.
    Laatst gewijzigd door piezo; 5 oktober 2020 om 15:35
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Ik ken eigenlijk alleen maar die eerste Koreaanse serie,
    ik had het idee dat Fender ze uit dezelfde fabriek liet komen als de Koreaanse Gretsches, veel overeenkomsten,
    best ok gebouwd maar zwaar hout, dikke stugge bovenbladen bij de semi's en dikke harde laklagen,
    en zo speelden ze en klonken ze ook vond ik,
    dat het nog goedkoper kon zal best maar meestal lijdt de kwaliteit daar ook onder, zou je zeggen,
    en commercieel ook geen succes want heel lang heeft dat niet geduurd.
    Zal ook wel meespelen dat men zich volledig richtte op het uitbouwen van Guild en Gretsch.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.321

    Standaard

    Hele poos dezelfde pups in gebruikt als in de USA Guilds, ergens gaande de weg zijn ze daarmee gestopt, kennelijk niet noodzakelijk in Indonesië wanneer ik Piezo's post lees.
    Die Koreaanse met USA pups wordt over het algemeen de hoofdprijs voor gevraagd.
    Of dat terecht is I dunno.
    Vond het wel altijd fijne gitaren, maar these days heb je de Newarks als alternatief, en daar zou ik dan maar voor gaan.

  5. #5

    Standaard

    Hartelijk bedankt, allemaal, voor de info.

    Frans

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top