Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik vraag me zomaar af, zou je dat wel toe kunnen schrijven aan het gebrek aan kwaliteit van de machine?
    Er zijn naast correcte uitlijning van de wielen etc, en vermogen, nog zo veel meer factoren?
    O, begrijp me goed: die Güde is een prima machientje voor dat geld hoor ! Ik gebruik ‘m veel. En alles staat goed afgesteld, maar door dat 4 cm mahonie kwam ie echt niet. Eerlijk is eerlijk: dat sapele is echt kneiterhard. Ik kwam er met de jaoanse zaag niet recht door, en zelfs met de decoupeerzaag ging het alleen maar millimeter voor millimeter.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2012
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Ik heb vorige week nog een zaaglint gebroken op het 4 cm sapele van m’n Firebird. Dus ik heb de decoupeerzaag weer gepakt, die er trouwens ook flink moeite mee had.

    Kan die Record dat wel ?
    Ja geen enkel probleem. Hij heeft een maximale doorlaathoogte van 190mm. Ik had nog een blok esdoorn van 160mm dik liggen en dat heb ik om de afstelling te controleren in plakjes gezaagd en dat gaat probleemloos en snel.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2012
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    270

    Standaard

    Ik had een paar jaar geleden een drum sander gebouwd die het meer dan uitstekend deed. Maar die heb ik een twee jaar terug of zo meegegeven aan iemand die ik m'n gitaarbouwspullen die ik niet meer nodig had verkocht.

    Nu natuurlijk spijt van, want reuze handig. Kortom...




    Het wachten is op een poelie, dan nog een rondsnaar op de juiste maat en schuurpapier op rol met klittenband en we kunnen weer verder...

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Fraai, die Record !

    Ik heb een klein en goedkoop Güde lintzaagje. Dat gebruik ik veel, voor van alles en nog wat. Maar ik heb ‘m ooit gekocht met het idee om daar body’s mee uit te zagen: nou, vergeet dat maar. Ik heb vorige week nog een zaaglint gebroken op het 4 cm sapele van m’n Firebird. Dus ik heb de decoupeerzaag weer gepakt, die er trouwens ook flink moeite mee had.

    Kan die Record dat wel ?

    Voor het uitzagen van 18 mm MDF templates is die Güde trouwens goed genoeg.

    Ik heb een el cheapo 350 watt lintzaag van de lidl (wat stiekem een scheppach is volgens het boekje trouwens) en daar zaag ik 5cm dik esdoorn mee. Als je maar rustig aan doet en het lint niet langer dan 2 gitaren gebruikt gaat het bij mij prima.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2012
    Locatie
    Mechelen
    Berichten
    290

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daan Muller Bekijk bericht



    Was voor ik er erg had toch een halve centimeter van 't wiel af. De tekening nu aangepast voor een wiel van 136mm inplaats van 142mm.
    Je kan er een houten "band" rondleggen, een paar mm dik, met een schuine las , dan wordt je contactoppervlak met de snaar volledig langshout ipv telkens en kwart langs en een kwart kops.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2012
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flatline Bekijk bericht
    Je kan er een houten "band" rondleggen, een paar mm dik, met een schuine las , dan wordt je contactoppervlak met de snaar volledig langshout ipv telkens en kwart langs en een kwart kops.
    Mezelf kennende krijg ik dat nooit netjes gedaan.

    Maar het zal zo ook wel gaan, het is mooi dicht esdoorn en tot 2000 grid geschuurd

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2012
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    270

    Standaard

    Zoals gebruikelijk wordt ik weer afgeleid door het gereedschap, veel te leuk allemaal.

    Maar de bandschuurmachine is klaar en doet het top. Halve millimeter haalt ie er probleemloos in één keer vanaf en tot de tiende millimeter nauwkeurig over het hele oppervlak.

    Buigijzer vrat alleen lampen, na een minuutje of 10 knapte ze. Paar extra gaten in de deksel geboord en ze blijven heel nu. Moet alleen wel een zonnebril op, er schijnt nogal wat licht door die gaten met een 100 watt lamp erin...



    Eerste zijkant gebogen, morgen de andere...


  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2012
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    270

    Standaard

    Schiet lekker op... Doosje maken, mahonie:






    En nog een doosje voor de toetsen, wenge en een ebben deksel:




    Doosje op een doosje:



  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ik begin razend benieuwd te worden wat daar uiteindelijk uit rolt !


  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2012
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    270

    Standaard

    Ik ook!



 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top