Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard HNGD: Eastman AC224 CE

    Gisteren een genoeglijke middag gehad bij the Fellowship of Acoustics, op zoek naar een goede gitaar ik die naast mijn 1973 Martin D 35 kan gebruiken op het podium. In een andere post had ik geschreven dat die Martin, nadat ik 'm ong. 30 jaar in mijn bezit heb, eindelijk voorzien is van een goed pick up-systeem, een LR Baggs VTC. Werkt als een speer. Dat had echter als gevolg dat ik de 2010 Taylor 414CE, waar ik nogal gelukkig en goedkoop aangekomen was, plotseling wel een stuk minder vond klinken. Uitgevoerd met het ES-1 systeem klonk hij ineens wat hol en eerlijk gezegd zelfs wat blikkerig, met penetrant hoog.
    Ik werd er niet blij meer van, dus op naar Dedemsvaart!
    Ik had mezelf wel een max. budget opgelegd qua bijbetalen en ben met dat gegeven gitaren gaan proberen. Belangrijk was dat hij, naast natuurlijk een goed akoestisch geluid, versterkt erg goed moest klinken.
    Eigenaar Rudi tipte me eigenlijk direct Eastman en dat was een merk dat ik op voorhand ook wel in mijn hoofd had. Uiteindelijk ging het tussen twee modellen, de AC224CE en de 600 euro duurdere AC722CE, met soundport en contoured body. Beide gitaren zijn standaard voorzien van een LR Baggs VTC (dat was eerst een Fishman Matrix), dus dat kwam mooi uit! Het feit dat de beide gitaren versterkt elkaar amper ontliepen (10 keer wisselen en dan nog geen echt hoorbaar verschil), het prijsverschil van 600 euro en het feit dat ik de wel prachtige looks etc. van de 722 kon weerstaan bepaalden dus uiteindelijk mijn keuze. Taylor ingeruild (zeer blij met wat ik er voor kreeg! ) en met een Eastman in een profi meegeleverde case tevreden naar huis!
    De hele avond in mijn studio zitten spelen op de drie gitaren die ik mee ga nemen (ook nog een Farmer 00 rosewood met Fishman Ellips Matrix Blend pu) en echt zeer blij met dit trio. De Eastman zal voornamelijk in alternatieve stemmingen staan. Die Eastmans zijn echt aanraders.


    Laatst gewijzigd door guitarkid; 27 september 2020 om 17:28
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Congrats !
    Eastmans zijn echt heel goed klinkend en mooi afgewerkt!
    Vorig jaar toen ik akoestische gitaren ging testen ook die Eastman van dat type bespeeld en zeker niet verkeerd! Veel spelplezier!👍

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Felicitades!!! Ziet er erg mooi uit. Happy playing!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.536

    Standaard

    Mooie dingen idd, die Eastmans! Veel speelplezier gewenst!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Je hebt een mooie gitaar gekocht, veel plezier ermee!

  6. #6
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Blijft een erg vervelende winkel om in rond te struinen.

    Mooi ding hoor. Eastman maakt erg mooie en fijne gitaren. En dat in een best wel brede prijsklasse.
    Gezocht: Ibanez DE7

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk Bekijk bericht
    Blijft een erg vervelende winkel om in rond te struinen.

    Mooi ding hoor. Eastman maakt erg mooie en fijne gitaren. En dat in een best wel brede prijsklasse.
    It's a dirty job, but is has to be done....
    En ja, Eastman maakt idd mooi spul en dat wist ik eigenlijk ook al wel. Ik heb ooit bijna een 00 van Eastman gekocht, maar kreeg toen de kans om speciaal een Farmer 00 Rosewood te laten bouwen (mijn echte signature ) en ja, dat is wel even andere koek.

    In de prijsklasse van deze gitaar heeft bijv. Martin eigenlijk alleen de iets duurdere GPC-11E en die vind ik minder interessant. Bij TFOA kom je al snel uit in het duurdere segment, maar daar heb ik mijn D-35 wel. Overigens houdt de Eastman zich kranig t.o.v. mijn Martin. Qua speelcomfort doet hij zeker niet onder, akoestisch verschillen ze natuurlijk wel, maar versterkt is hij precies wat ik nodig heb en zoals gezegd, echt zo veel beter dan de Taylor met ES-1 en eerlijk gezegd vind ik 'm akoestisch ook mooier dan de Taylor. Warmer!
    Met dit trio moet het de komende tijd gaan gebeuren. Als het tenminste gaat gebeuren.....

    Ik heb zelf niet veel ervaring met de Eastman elektrische gitaren, maar hoor links en rechts dat die ook wel zeer interessant zijn.



    whatsapp photo image
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 28 september 2020 om 21:03
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Gaaf! Die Eastman les Pauls en ES types zijn zeker ook goed!
    Ik heb vorig jaar een dezelfde Eastman getest naast m’n Mayson ms5-sce. En ze ontliepen elkaar weinig. Wat de doorslag gaf in het voordeel van de Mayson was de klank in het hoog en de hals en halsafwerking die ik lekkerder vond spelen.

  9. #9

    Standaard

    Veel plezier mee! Wel eens wat gitaren met soundports bespeeld, maar ben over dat concept nooit enthousiast kunnen worden. Een armrest (zo'n afgeschuind randje voor je arm) is een ander verhaal. Dat is wel fijn. Als we het dan over de vernieuwingen in de akoestische gitaarwereld hebben. Die soundport kun je wel missen. Looks is leuk, maar niet essentieel.

  10. #10

    Standaard

    van de nr 2 naar de nr 1 kid

    1 ik neem aan dat het om de AC322CE gaat
    En nu, een paar maanden verder ben ik zeer benieuwd hoe deze gitaar bevalt

    groet
    nr 2
    Handtekening wijzigen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top