Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 37
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toaster Bekijk bericht
    Misschien goed om te vertellen dat ik van alle pedalen op zoek naar de mini variant als dat lukt. Ben ook serieus benieuwd naar een mini wah.
    Als ik mijn 5 pedalen bij elkaar optel komt ik denk ik niet boven de 500 Mha. Een onespot zou dat dus ruimschoots aankunnen.

    Ik heb zelf al een jaartje of 11 een Fueltank Junior op mijn andere pedalboard staan. Daar ben ik zeer tevreden over. Ik vraag mij alleen af of deze onder de inie minie pedalboards gaat passen.
    Dankzij jullie tips kwam ik al surfend ook nog de CIOKS 7 tegen. Die is echt klein, kan je mooi met een klem of met schroeven vastmaken en het meest toffe vind ik nog wel de USB-out voor je Ipad... (nerd mode)

    Maar ik denk dat ik de pedalen maar eens ga bestellen met een onespot, daarna het bord, en dan eens testen hoe het gaat. Als de voeding niet voldoet, check ik eens de Fueltank of die past onder mijn nieuwe setup. En dan check ik weer eens verder als dat niet lukt

    Ik vrees vooral dat de wah of de polytune gaan lopen storen. (huidige ervaring)

    Maar zijn er mensen met ervaring met een mini pedalboard (max 5 a 6 pedalen in minivorm?)

    Ik ben een beetje old school denk, want ik wil het aan elkaar knopen met George L kabels en pluggen. Is er tegenwoordig nog iets anders op de markt? Of g
    Onespot zou ik toch niet doen. Leuk voor thuis maar op de buhne is het storingsgevoeliger. De Cioks is zeker leuk maar let wel op dat de outputs een eigen soort van stekker zijn, dus alleen Cioks stekkers kan je gebruiken.

    Dan de patchakabels: George L kan, ik heb nu Evidence audio solderless cables. IMHO proefondervinderlijk beter dan Lava, Boss en George L.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Als het echt klein moet op je bordje, maar is wel behoorlijk aan de prijs.. maar wel goedkoper dan de Cioks..
    Strymon Ojai.
    Moet je wel de externe voeding buiten het board houden.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    703

    Standaard

    Ikzelf heb die Mooer micropower. Prima ding, super compact en geen last van storing. Enige nadeel is dat de ledjes onwijs fel zijn. Dus wil je geen lasogen, met je hem wel verbergen.
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Dan de patchakabels: George L kan, ik heb nu Evidence audio solderless cables. IMHO proefondervinderlijk beter dan Lava, Boss en George L.
    Beter in welke zin?
    Compacter?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Beter in welke zin?
    Compacter?
    Beter in de zin dat de pluggen langer blijven zitten en de pluggen na vast draaien in één keer op de juiste manier contact maken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Beter in de zin dat de pluggen langer blijven zitten en de pluggen na vast draaien in één keer op de juiste manier contact maken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Blijft vreemd, op internet zijn er genoeg mensen te vinden die problemen hebben/hadden met george L. Ik heb ze al zeker 15 jaar op mijn pedalboard, en nog niet 1 keer problemen mee gehad, zowel met de rechte als haakse connectors niet.
    Gezien het feit dat ze later nog van die hoesjes voor over de haakse connectors bedacht hebben, denk ik dat de meeste mensen die dingen niet goed genoeg vasthengsten, en/of de kabel vervormen met inkorten.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Blijft vreemd, op internet zijn er genoeg mensen te vinden die problemen hebben/hadden met george L. Ik heb ze al zeker 15 jaar op mijn pedalboard, en nog niet 1 keer problemen mee gehad, zowel met de rechte als haakse connectors niet.
    Gezien het feit dat ze later nog van die hoesjes voor over de haakse connectors bedacht hebben, denk ik dat de meeste mensen die dingen niet goed genoeg vasthengsten, en/of de kabel vervormen met inkorten.
    Ja, N=1 is altijd leuk.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Ik heb de George L's inmiddels ook allemaal weer van mijn bord afgehaald. Ook jaren gebruikt, maar bij mij toch zo nu en dan storingsgevoelig. Had de haakse pluggen. Wellicht heb ik het zelf niet helemaal goedgedaan. Na verloop van tijd had ik dan wegvallen van geluid, moest ik al die patchkabeltjes weer even natikken, dan schoot het geluid weer aan. Meestal was het dan op te lossen door betreffende kabeltje even opnieuw iets in te korten en opnieuw in die connector te prikken. Uiteindelijk ben ik weer overgegaan naar gegoten vaste plat haakse patchkabels. Nooit meer gezeik gehad. Ik kocht die George L's destijds omdat er vrij hoog over werd opgegeven op diverse fora. Met George L was je best wel de man zo leek het, en op maat te maken ook nog. Vond het toen al erg duur eigenlijk, die connectors en ook die kabels. Maar goed, voor George L moest je betalen.

    Edit: die hoesjes, dat is niet meer dan een plastic zacht dopje wat je over de haakse connector kon vouwen. Dat speelde geen enkele rol in of die schroef goed vast bleef zitten bijvoorbeeld. Volgens mij zijn die dopjes puur voor het visuele aspect gemaakt.
    Laatst gewijzigd door AoDf; 27 september 2020 om 23:36

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Ja, N=1 is altijd leuk.
    Dat vind ik zo'n dooddoener, zeker waar het gewoon internet napraten betreft.
    90% van de problemen met die kabeltjes liggen aan de gebruiker, niet aan de kabel.
    Het inkorten van de kabel gaat bij velen al mis, dan kan het ook niet meer goed komen natuurlijk, maar dat hoor je nooit iemand over.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht

    Edit: die hoesjes, dat is niet meer dan een plastic zacht dopje wat je over de haakse connector kon vouwen. Dat speelde geen enkele rol in of die schroef goed vast bleef zitten bijvoorbeeld. Volgens mij zijn die dopjes puur voor het visuele aspect gemaakt.
    Destijds werden die dopjes verkocht als een vorm van schroefdraadborging. Of dat echt nut heeft, of alleen extra kosten, weet ik niet, ik heb die nooit gebruikt of nodig gehad.

    Ik schrok overigens wel wat die pluggen tegenwoordig moeten kosten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top