Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 37 van 37
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Die EL34s staan vrij koud en ook qua trafo zijn ze zo dat ze minder vermogen halen hoor, dat valt mee. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Marshall ze er marketing technisch inzet (net als de originele grote bakken, voor die typische Marshall sound blabla) in plaats van 6V6 of EL84. Die vermogen standen werken overigens nog aardig op de moderne Marshalls (Origin, DSL).

    Ook ik speel thuis liever over een transistorbak dan buis maar dan wel over een 12"speaker. Zo heeft ieder weer zijn voorkeuren.
    Ik zou heel graag mijn 1x12 gebruiken maar ja, dan gaan we wel meteen veel harder

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Ik gebruik thuis ook gewoon mijn origin 20 head met 2x 12 V30. Gaat wel erg hard. 0,5 watt buizen is nogsteeds hard. Je hebt bepaald volume nodig dat hij zeg maar “aan” gaat. Ik ben er wel erg blij mee.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard Vraagje over Fender Blues junior lV buizenversterker!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnoldtims Bekijk bericht
    Mijn ervaring is dat als je echt op een heel laag volume speelt je beter met die katana uit de voeten kan. geen enkele buisversterker zal warm klinken op een heel laag volume zelfs de 1 watters niet.
    Zoals meerderen in dit topic: thuis op heel laag volume op een buizenversterker spelen "voor het warme geluid" heeft IMHO geen enkele zin. Buizenversterkers klinken op heel laag volume niet "warm", ook niet met 0,5 watt. Één van de vele componenten die het oor als "warm" vertaalt, is geluidsdruk en buizencompressie en die heb je niet op heel laag volume uit een buizenversterker.

    Lekker een leuke solid state amp daarvoor gebruiken! Je Katana voldoet uitstekend.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    Laatst gewijzigd door the sure thing; 14 november 2020 om 07:58
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik heb een blackstar ht1 top met een 4x8inch kast die voor laag volume is ontworpen. Dat klinkt best goed en best wel buizen op laag volume. Desalniettemin speel ik meestal over een modeller gekoppeld aan goede powered speakers. Misschien niet zo dynamisch als buizen maar wel veel goede sounds.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Zoals meerderen in dit topic: thuis op heel laag volume op een buizenversterker spelen "voor het warme geluid" heeft IMHO geen enkele zin. Buizenversterkers klinken op heel laag volume niet "warm", ook niet met 0,5 watt. Één van de vele componenten die het oor als "warm" vertaalt, is geluidsdruk en buizencompressie en die heb je niet op heel laag volume uit een buizenversterker.

    Lekker een leuke solid state amp daarvoor gebruiken! Je Katana voldoet uitstekend.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    +1. Ik heb een BJ III gehad, die je best zacht kunt zetten, maar dan biedt hij niet de tone en dynamiek waarvoor je een buizenbak koopt. Het is natuurlijk wat je wilt. Ik repeteer thuis met een Orange Crush DLX 20. Ik hoef niet de beste tone als dat ding maar een paar bruikbare geluiden levert.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Aansluitend hierop: sinds kort heb ik twee Orange versterkers. Een OR15 (buizen, 7 of 15 Watt) en een CR120 (solid state, 120 Watt). Bij laag woonkamervolume (dat mensen nog gewoon kunnen praten) klinkt de CR120 voor mijn oren beter, en het volume is ook veel beter regelbaar van superzacht naar meer dan luid genoeg. De OR15 kan ook wel zacht genoeg voor thuis, maar je hoort mij daarbij dan niet roepen "joepie, buizengeluid". Katana Artist heb ik ook, totaal ander ding met al die ingebouwde mogelijkheden en effecten, maar ook die is erg prettig qua volumeregeling met behoud van klank.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Beetje Out of the Box gedachte, ik heb een Blackstar fly 3 rondslingeren in de woonkamer, op batterijen.

    Ding heeft voor mij een top geluid. Ik heb ook de 2e speaker erbij, maar dat is geen must, maakt de amp weer wat minder verplaatsbaar.

    https://www.thomann.de/nl/blackstar_...ini_amp_bk.htm

    Dat is voor mij genoeg versterker voor de woonkamer.

    De amp die ik nog wel een keer zou willen proberen voor erbij is de Fender Super Champ X2, of de Koch Jupiter Junior.

    https://www.thomann.de/nl/fender_super_champ_x2.htm
    https://www.thomann.de/nl/koch_amps_...j20c_combo.htm
    Laatst gewijzigd door raabje; 16 november 2020 om 17:30

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top