Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 64

Discussie: Amp sims

  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Gisteren heb ik deze video gemaakt, waarbij ik voor de solo, naast 2 fysieke amps ook de leXTAC plugin heb gebruikt.
    Beide fysieke amps zijn iets gepand en de amp-sim heb ik in het midden gezet met een beetje galm erop.
    Je hoort 'm niet heel duidelijk door de andere 2 fysieke amp-signalen, maar 't is wel een mooie sim hoor.
    Ga deze wel meer gebruiken denk ik.


  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Gisteren heb ik deze video gemaakt, waarbij ik voor de solo, naast 2 fysieke amps ook de leXTAC plugin heb gebruikt.
    Beide fysieke amps zijn iets gepand en de amp-sim heb ik in het midden gezet met een beetje galm erop.
    Je hoort 'm niet heel duidelijk door de andere 2 fysieke amp-signalen, maar 't is wel een mooie sim hoor.
    Ga deze wel meer gebruiken denk ik.

    Leuke clip Henri. Ik sta er iedere keer weer versteld van hoe een Marshall toch zo veelzijdig kan klinken ;-)

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Haha... ja, ze kunnen zo lekker klinken, bijna als een plexi.
    Tot nu toe 2 likes tegen 1 dislike...

    Trouwens, ik heb afgelopen week een eerste poging gedaan een vlog te maken.
    Grappige is dat ik voor het intro alleen maar amp sims heb gebruikt en ik daarna verder praat over mijn JCM 800... Maar dat komt in een volgende vlog :spoiler:


  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Daar is ie dan eindelijk, de JCM800-sim video. Ik heb geprobeerd om mijn CamJo-skils, opgedaan tijdens mijn opleiding bij Open Studio in Amsterdam, zoveel mogelijk toe te passen.
    De bottleneck blijft het praten voor de camera en dan ook nog 's in het Engels. Ik hoop dat het niet teveel stoort.

    Laatst gewijzigd door Henri H; 16 december 2020 om 13:49

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Geinig filmpje!

    Een opmerking als ik zo vrij mag zijn, rond 2:10 hoor ik je praten over de I/O buffer settings. Die heb jij op 256 samples staan. Idealiter wil je die juist zo laag mogelijk hebben staan, 32 bijv. voor opnemen van een single track. Als je problemen hebt met latency of haperingen bij een lage stand moet je juist omhoog gaan met je software buffersize, omdat je hardware (cpu) het dan niet trekt. Kleinere buffersize is sneller doorwerken voor je cpu en dus korte turnaround times cq. latency. Met de keerzijde dat je cpu dat wel moet kunnen bolwerken. Dat is tegenovergesteld van wat jij stelt. Ik zou als ik jou was ook zeker kijken of je niet omlaag kunt richting 32 of 64 zonder problemen.
    Laatst gewijzigd door AoDf; 16 december 2020 om 16:03

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Geinig filmpje!

    Een opmerking als ik zo vrij mag zijn, rond 2:10 hoor ik je praten over de I/O buffer settings. Die heb jij op 256 samples staan. Idealiter wil je die juist zo laag mogelijk hebben staan, 32 bijv. voor opnemen van een single track. Als je problemen hebt met latency of haperingen bij een lage stand moet je juist omhoog gaan met je software buffersize, omdat je hardware (cpu) het dan niet trekt. Kleinere buffersize is sneller doorwerken voor je cpu en dus korte turnaround times cq. latency. Met de keerzijde dat je cpu dat wel moet kunnen bolwerken. Dat is tegenovergesteld van wat jij stelt. Ik zou als ik jou was ook zeker kijken of je niet omlaag kunt richting 32 of 64 zonder problemen.
    Klopt. 123456
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Bedankt voor je reactie!
    Ik leg het misschien niet helemaal goed uit, maar ik ervaarde soms wat haperingen op 32 en 64 samples, vooral met meerdere DI tracks, vandaar dat ik omhoog ben gegaan en ervaar zowel met opnemen alsook met mixen/masteren geen problemen met deze setting.

    Trouwens wat jij stelt, dat je minder latency zou hebben met een hogere instelling, klopt volgens mij ook niet, want op 1024 samples ervaar ik juist wel weer latency, maar geen haperingen zoals op 32 en 64.
    Misschien dat het ook nog uitmaakt hoe je de plugin instelt. Ik gebruik oversampling X16 en heb begrepen dat dit de beste kwaliteit oplevert, maar ook veel van je CPU vraagt. Het is dus een kwestie van finetunen heb ik het idee, maar ik sta open voor andere inzichten, want ik ben zeker (nog) geen expert.

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Zijn inderdaad 2 verschillende dingen, haperingen en latency.

    Haperingen ontstaan bij lage buffersettings (bijv. 16, 32) als je cpu de taken niet snel genoeg kan verwerken.

    Dat je zegt dat latency juist hoger is bij 1024 samples probeer ik juist ook aan te geven. Hoe hoger je je buffer instelt, hoe hoger de latency wordt. Maar minder kans op haperen want de cpu heeft het steeds makkelijker naarmate de buffer hoger wordt gezet.

    Dus samenvattend:

    - lagere buffersetting = lagere latency (maar grotere kans op haperen wegens grote cpu belasting)
    - hogere buffersetting = hogere latency (minder kans op haperen want cpu heeft het makkelijker)

    Aangezien jij volgens mij 1 track opneemt in dat filmpje en je aangeeft dat je een redelijk recente MAC hebt ging ik er van uit dat je met een buffersetting van bijv. 64 ook wel goed uitkwam. Maar als dat niet lekker werkt dan gewoon verhogen natuurlijk.

    Edit:

    Bovendien kun je ook nog spelen met de samplerate van je project, waarbij een hogere sample rate (bijv. 96kHz) weer een lagere latency tot gevolg zal hebben dan bijv. 44.1kHz, maar dat is dan weer een andere discussie. Hogere samplerate legt ook weer een zwaardere belasting op je cpu waardoor je weer je buffers moet verhogen. Persoonlijk werk ik om thuis een beetje te spelen op 44.1kHz. Prima balans tussen lage latency en goede prestaties op mijn hardware.

    V.w.b. die oversampling settings binnen een plugin, die vragen inderdaad meer van je cpu bij hogere settings. Vooral bij versterkermodellen op high gain is dit verschil enigzins hoorbaar. Smoother bij hogere oversampling, iets rafeliger bij lagere oversampling.
    Laatst gewijzigd door AoDf; 16 december 2020 om 17:29

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    ....Als je problemen hebt met latency of haperingen bij een lage stand moet je juist omhoog gaan met je software buffersize, omdat je hardware (cpu) het dan niet trekt. Kleinere buffersize is sneller doorwerken voor je cpu en dus korte turnaround times cq. latency.....
    Lijkt een beetje tegenstrijdig, omdat je "latency of haperingen" noemt, maar het gaat dus vooral om de haperingen bij lagere sample-instellingen.
    Mijn uitleg in het filmpje klopt dan eigenlijk wel weer, omdat ik ook zeg dat als je problemen met latency hebt, je een lagere setting zou kunnen proberen.

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Lijkt een beetje tegenstrijdig, omdat je "latency of haperingen" noemt, maar het gaat dus vooral om de haperingen bij lagere sample-instellingen.
    Ja klopt, dat was niet heel handig uitgedrukt van mij.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Mijn uitleg in het filmpje klopt dan eigenlijk wel weer, omdat ik ook zeg dat als je problemen met latency hebt, je een lagere setting zou kunnen proberen.
    Ehm, ja. Had ik me bij nader inzien mijn bovenstaand verhaal kunnen besparen

    Edit: komt denk ik omdat ik het mogelijk anders aanvlieg of overdenk. Ik begin zo laag mogelijk met buffersettings en let dan primair op haperingen. Pas verhogen als er hapering optreed. Lage latency is dan een mooie bijvangst maar niet waar ik het eerst op let.

    In een filmpje zou ik het dan ook verwoorden als, ga zo laag mogelijk en let op haperingen en ga dan 1 trapje hoger, i.p.v. als je problemen hebt met latency, verlaag dan.

    Maar uiteindelijk bedoelen we hetzelfde.
    Laatst gewijzigd door AoDf; 16 december 2020 om 17:58

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top