Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 64

Discussie: Amp sims

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.392

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Dat verbaast me, ik heb ook een Saffire pro 40 gehad - op firewire - en die had dat ook niet. Maar het kan van type tot type verschillen wellicht...... En dan komt zo'n padswitch goed van pas!!!!
    Precies, heb hem daarom ook gekocht. HaroldA attendeerde me erop dat die goedkopere Saffires snel over hun nek gaan. Kwam op internet ook veel soortgelijke ervaringen tegen. Geen idee of de hele serie dezelfde pre amps heeft trouwens. De fabrikant en muziekwinkels komen niet verder dan dat je je gitaar volume dicht kunt draaien. Duh...

    De saffire 6 usb 2.0 is de laatste maanden trouwens een ramp met Windows 10 updates..

    Mooi dat die van jou het wel goed doet.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Ik heb een scarlett en die is wel wat gevoelig.
    Maar ik heb nog nooit een gitaar gehad die met de gainknop op dat ding dicht nog steeds overstuurt.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Precies, heb hem daarom ook gekocht. HaroldA attendeerde me erop dat die goedkopere Saffires snel over hun nek gaan. Kwam op internet ook veel soortgelijke ervaringen tegen. Geen idee of de hele serie dezelfde pre amps heeft trouwens. De fabrikant en muziekwinkels komen niet verder dan dat je je gitaar volume dicht kunt draaien. Duh...

    De saffire 6 usb 2.0 is de laatste maanden trouwens een ramp met Windows 10 updates..

    Mooi dat die van jou het wel goed doet.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Ja Focusrite update een hoop niet meer voor de nieuwere builds van Win 10. Daardoor heb ik een goedwerkende Saffire Pro 40 kunnen scrappen, en heb ik de Scarlett 18i20 3rd gen gekocht..... Denkend aan het milieu en duurzaamheid....... Mmmmmmm.

  4. #34

    Standaard

    Ik heb al jaren een RME Babyface en die bevalt erg goed omdat ik er geen latency problemen mee ervaar. Niet de goedkoopste maar wel van goede kwaliteit.

    Verder was ik naar aanleiding van het topic van Henri ook wat nieuwsgierig geworden naar de stand van plugins anno 2020. Heb daarom het afgelopen weekend de Mercurius Spark en de Softube Amp Room+Marshall Plexi Super Lead 1959 plugins uitgeprobeerd.

    De factory presets zijn volgens mij vooral bedoeld om de verschillende sounds te demonstreren. Maar als je er eentje wat gaat aanpassen kom je al snel op verassend goede resultaten en ik kon er zelf dan ook prima lead sounds mee realiseren.

    Ik zou eigenlijk ook geen winnaar kunnen aanwijzen omdat ze beide goed en gevarieerd genoeg zijn om een aantal "recording ready" basis Marshall sounds te maken.

    Offtopic: Daarnaast heb ik ook nog even de Mercurius Reaxis plugin (op basis van de Mesa Boogie Triaxis preamp) uitgeprobeerd en die bleek veelzijdiger qua sounds te zijn. Als ik er nu eentje zou willen kopen, dan zou die ook ook wel eens hoog op de lijst kunnen komen... Maar het is natuurlijk geen Marshall conform het oorspronkelijke topic.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 27 september 2020 om 19:42

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Nog even over de latency
    Bij sommige vsts kun je oversampeling instellen (vraag me niet wat het is maar heeft iets met kwaliteit te maken, hoorbaar)
    Dus bij inspelen zo laag mogelijk of uitzetten en bij renderen omhoog die handel

    Plus ik begrijp nu dat je een Mac gebruikt en daar direct inplugt
    Ken de kwaliteit van die kaarten niet maar ik weet bijna zeker dat een externegeluidskaart iig een betere premamp in huis heeft
    Denk daarbij bv aan een Audient id 14 of zelfs een focusrite scarlet
    Of gebruik je de de preamp van een mengpaneel plugged into the Mac ?
    Dan .....Weet ik niet of een extrageluidskaart noodzakelijk is
    Ik heb een Focusrite Scarlett 2i2 en een 18i8.
    Met een basgitaar met actieve elementen had ik bij de 2i2 in het verleden wel een uitdaging en toen hebben we inderdaad de volumeknop van de basgitaar omlaag gedraaid, en vastgezet met plakband, zodat ie tijdens het opnameproces niet van positie verandert.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Ik heb al jaren een RME Babyface en die bevalt erg goed omdat ik er geen latency problemen mee ervaar. Niet de goedkoopste maar wel van goede kwaliteit.

    Verder was ik naar aanleiding van het topic van Henri ook wat nieuwsgierig geworden naar de stand van plugins anno 2020. Heb daarom het afgelopen weekend de Mercurius Spark en de Softube Amp Room+Marshall Plexi Super Lead 1959 plugins uitgeprobeerd.

    De factory presets zijn volgens mij vooral bedoeld om de verschillende sounds te demonstreren. Maar als je er eentje wat gaat aanpassen kom je al snel op verassend goede resultaten en ik kon er zelf dan ook prima lead sounds mee realiseren.

    Ik zou eigenlijk ook geen winnaar kunnen aanwijzen omdat ze beide goed en gevarieerd genoeg zijn om een aantal "recording ready" basis Marshall sounds te maken.

    Offtopic: Daarnaast heb ik ook nog even de Mercurius Reaxis plugin (op basis van de Mesa Boogie Triaxis preamp) uitgeprobeerd en die bleek veelzijdiger qua sounds te zijn. Als ik er nu eentje zou willen kopen, dan zou die ook ook wel eens hoog op de lijst kunnen komen... Maar het is natuurlijk geen Marshall conform het oorspronkelijke topic.
    Ik ontdek ook steeds meer leuke plugins

    Heb trouwens geen last van latency, ook niet als ik 128 samples gebruik, maar wel de plugins (op de amp sims na) uit heb.
    Wist niet dat het mogelijk was eigenlijk, best een openbaring, en wat een lekkere soundjes kun je hiermee maken.
    Het enige wat je een beetje mist is de druk van een echte speakerkast, maar denk dat het wel perspectief gaat bieden...

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.286

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Offtopic: Daarnaast heb ik ook nog even de Mercurius Reaxis plugin (op basis van de Mesa Boogie Triaxis preamp) uitgeprobeerd en die bleek veelzijdiger qua sounds te zijn. Als ik er nu eentje zou willen kopen, dan zou die ook ook wel eens hoog op de lijst kunnen komen... Maar het is natuurlijk geen Marshall conform het oorspronkelijke topic.
    Offtopic: de Mercuriall ReAxis heb ik toevallig gisteren aangeschaft. Als klant van Mercuriall (heb de Spark vorig jaar aangeschaft) kreeg ik een nieuwsbrief met een link voor 50% korting (aanbieding was 72 uur geldig) op de ReAxis plugin. Nu dus $45 i.p.v. $90. Zat er al een tijdje over na te denken maar voor 4 tientjes in euro wilde ik de knoop wel doorhakken.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Een poosje geleden was ik ook al 's een beetje op zoek geweest naar gratis plugins en kwam toen toevallig deze tegen:
    https://mercuriall.com/cms/details_freestuff

    Ik kon er toen niks mee, omdat ik geen poweramp en IR loader had en bovendien was ik toen met iets anders bezig, maar vanavond heb ik een power amp en IR van Ignite gedownload:
    Poweramp: https://www.kvraudio.com/product/tpa-1-by-ignite-amps
    IR Loader: https://vst4free.com/plugin/1790/

    In totaal 3 plugins dus, maar op zich nog wel overzichtelijk, want de poweramp, zet je gewoon aan, en de IR eigenlijk ook nadat je een IR geladen hebt natuurlijk, maar je kunt nog wel mooi wat tweaken aan de sound en ik kom aardig in de buurt van een mooie JCM800.
    De preamp heeft geen mooie interface, maar doet wat ie moet doen.

    Maar wel gratis en voor niks!
    Laatst gewijzigd door Henri H; 27 september 2020 om 21:59

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.286

    Standaard

    Gebruik je dan die JCM800 pre-amp moddeling van Mercuriall i.c.m. met Ignite poweramp en speaker IR? Volgens mij gebruikte ik eerst ook een IR loader afgeleid van die van Ignite, deze: https://lancasteraudio.com/pulse/

    Werkte prima, en was gratis.

    Tegenwoordig gebruik ik MixIR3 van RedWirez als IR loader. Is niet gratis. Wel een stukje lichter nog op cpu gebruik en heeft een klein aantal mooie plugins aan boord (reverb, eq en "live enhancer" of zoiets) en mogelijkheid om meerdere diverse speaker IR's te mixen en het resultaat daarvan eventueel ook te exporteren als één nieuwe IR file. Die kun je dan eventueel weer in een hardwarematige IR loader gebruiken bijv. Is best handig, want je hebt dan 1 IR file welke je zelf zorgvuldig samengesteld hebt uit meerdere IR's gemixt.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Gebruik je dan die JCM800 pre-amp moddeling van Mercuriall i.c.m. met Ignite poweramp en speaker IR?Volgens mij gebruikte ik eerst ook een IR loader afgeleid van die van Ignite, deze: https://lancasteraudio.com/pulse/

    Werkte prima, en was gratis.

    Tegenwoordig gebruik ik MixIR3 van RedWirez als IR loader. Is niet gratis. Wel een stukje lichter nog op cpu gebruik en heeft een klein aantal mooie plugins aan boord (reverb, eq en "live enhancer" of zoiets) en mogelijkheid om meerdere diverse speaker IR's te mixen en het resultaat daarvan eventueel ook te exporteren als één nieuwe IR file. Die kun je dan eventueel weer in een hardwarematige IR loader gebruiken bijv. Is best handig, want je hebt dan 1 IR file welke je zelf zorgvuldig samengesteld hebt uit meerdere IR's gemixt.
    Ja, volgens mij wel inderdaad, werkt inderdaad prima, de interface is wat blikkerig/goedkoop.
    Ik heb de gratis 1960 IR's gedownload van Redwirez.
    Moet er nog een beetje mee experimenteren.
    Welke IR kan ik het beste gebruiken als ik de microfoon op de conus, precies naast de cap wil hebben gericht?
    Ik gebruik nu cap edge 0 en die klinkt wel aardig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top