Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 64

Discussie: Amp sims

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Of je koop een setje als deze: http://www.mooeraudio.com/product/01...d-PLX-217.html en een http://www.mooeraudio.com/product/Radar-51.html........

    Ik heb de Radar en de 010 Two Stone, en de combi is verrassend goed! De Plexi zal ook best wel gaaf zijn denk ik........

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    En een Ox Box van universal audio dan ? Daar hoor ik lovende verhalen over, heel duur maar dan kun je over je amps spelen maar stil en dan opnemen, 1300 euro sparen en dan kan je als je mics en plug-ins het raam uitgooien.
    Interessant, maar duur inderdaad.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik gebruik Marshall amp sims op mijn Line6 Helix. Geen idee of die natuurgetrouw klinken maa vind ze best lekker. Maar heb t idee dat t hier over amp sim software draaiende op DAW gaat
    Heb de Helix Native even snel getest, zit een leuke Brit 2204 in!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Btw
    Zou iig een "goede" geluidskaart scoren als je met vst's aan de slag gaat
    UA links laten liggen. Da's een verdienmodel imo
    Ik kan het mis hebben, maar zodra je met plugins gaat werken heb je volgens mij last van latency. Daar kan geen geluidskaart iets aan veranderen toch?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Of je koop een setje als deze: http://www.mooeraudio.com/product/01...d-PLX-217.html en een http://www.mooeraudio.com/product/Radar-51.html........

    Ik heb de Radar en de 010 Two Stone, en de combi is verrassend goed! De Plexi zal ook best wel gaaf zijn denk ik........
    Interessant spul, maar is niet wat ik zoek denk ik.
    Wil toch mijn eigen fysieke amps gebruiken, dus een speakersim of een geïsoleerde speakerkast lijkt me toch de beste optie.

  4. #14

  5. #15

    Standaard

    Ik gebruik een torpedo captor voor stil te spelen/opnemen. Dat is een stuk betaalbaarder dan een oxbox. Ir loader op mijn computer en gaan!

  6. #16

    Standaard

    "Ik kan het mis hebben, maar zodra je met plugins gaat werken heb je volgens mij last van latency. Daar kan geen geluidskaart iets aan veranderen toch? "
    Latentency is op een beetje moderne pc geen enkel probleem meer

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    "Ik kan het mis hebben, maar zodra je met plugins gaat werken heb je volgens mij last van latency. Daar kan geen geluidskaart iets aan veranderen toch? "
    Latentency is op een beetje moderne pc geen enkel probleem meer
    Als je tenminste ook een niet te oude geluidskaart hebt.. Zit ook nog verschil tussen de merken kaarten.

    Als je opneemt met het geluid van sims (wat je dus terug moet luisteren) kan het wel zo zijn dat je een deel van je plugins op andere kanalen uit moet zetten om een zo laag mogelijke latency te krijgen.

    Op mijn 7 jaar oude i5 met 8Gb werkgeheugen kan ik dan opnemen met een buffer van 16 of 32 samples, 96kHz, 24 bits. Dat is goed te doen. Als er teveel vst's aan staan merk je dat vanzelf aan de geluidskwaliteit en bijgeluiden.

    Hoe hoger de resolutie, des te minder latency maar des te meer belasting van de pc. Het blijft een compromis tenzij je een echte jakkerbak van een pc hebt. Ook belangrijk is de opc (geloof tenminste dat het zo heet) die er te maken heeft met de manier waarop je pc data verwerkt en voorrang geeft.

    Het vergt nog altijd een flinke dosis kennis en experimenteren om de boel te optimaliseren. Dat moet je wel leuk vinden. Schijnt bij macs wel gemakkelijker te zijn door het afwijkende geluidssysteem. Maar daar ga ik me verder maar niet over uitlaten want dan zitten we zo weer in een hele andere discussie. Om over Linux maar niet te spreken 😎

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  8. #18

    Standaard

    Ok even een truuk voor wat "oudere" pc's om latency "vrij" op te kunnen opnemen
    Max 48 kzh 24bitten (meer is echt niet nodig.....volgens bepaalde experts)
    Gebruik alleen een ampsim en 1 begeleidingskanaal (rest uit)
    Stel minimale buffer in
    En press record
    Speel partij..... tevreden ?
    Gooi de naar buffer 1024 en ga lekker aan de piel met de ander kanalen en vst's

    Werkte prima op mijn 6 jaar oude laptop met een 2 core CPU 8gig ram en een mechanische harde schijf
    En verders niet speciaal optimized om op te nemen
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 24 september 2020 om 12:41

  9. #19

    Standaard

    Als je een lekkere Marshallsound wilt kun je ook Mercuriall Spark proberen. Ik heb zelf Euphoria en ik ben er erg tevreden mee. De Mercuriall sims zijn gemakkelijk te gebruiken, veelzijdig en klinken top. Probeer vooral bij dit soort sims te kijken hoe het geluid verandert wanneer je het volume van de versterker (niet de sim) hoger zet. Met een goede sim krijg je echt een merkbaar ander soort vervorming dan met de voorversterker (gain).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Mercuriall Spark idd dé Marshall plugin bij uitstek. Heeft 4 modellen in zich die je kunt kiezen. De plexi superlead, superbass, jcm800 en slash afd. Zit ook al een zeer bruikbare speakersim in waarbij je o.a. mic plaatsing kunt beinvloeden maar je kunt de speakersim ook uitschakelen en 3rd party speaker sims (ir’s) gebruiken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top